Ei ehkä pitäisi ottaa osaa väittelyyn, koska menee ohi aloitetun aiheen, mutta otanpa kuitenkin, keskustelufoorumihan tämä on..Hook kirjoitti:Onhan se hyvin realistista että vakio turbotettu 185hp saabi jää bemarin 2.5l vaparille jossa kutakuinkin samat huipputehot, eli noin 170-190hp vakiona.
Vaparin vääntö on "heti käytettävissä", eikä turbon tuomaa 0.5-2 sekunnin viivettä potkussa tule ahtopaineiden kasvaessa pedaalin polkaisusta.
Turbokoneissa taas viiveen jälkeen löytyy tehoja alempaakin, mutta pienissä vauhdeissa (0-100km/h) vaihdon tarve isommalle (1-2-3) tulee niin pian, jolloin heräämisen viiveen haitta on "suuri".

(Onko muuten kenelläkään faktaa, paljon on NG900/OG9-3 185hp Turbon tehtaan lupaama tai käytännön kiihtyvyys, pikaisesti googlettamalla löytyi lukuja lähtien 6,8 sekunnista (http://web.missouri.edu/~apcb20/times.html)..

Itselläkin kohtuu paljon kokemusta molemmista verrokeista eli 192hp bemarista ja 185hp Saabista, enkä osaisi kyllä suoralta kädeltä kumpaakaan alkaa rankkaamaan selväksi ykköseksi tuon kiihtyvyyden suhteen..
