Kovat pakkaset!!
Ei se toi "vihjaileva" viesti ollut sulle tarkoitettu...legro kirjoitti:No kyllä toi on huollettu ja öljykkin on mobilin 0w-40.
Ei se kyllä siitä kiinni oo..
No pakkaset loppuu huomenna, niin tälläiset vähemmän ns. laadukkaata "autot" pääsee taas liikenteeseen ilman rutinoita ja nykimisiä.
Taitaa olla saabas lopussa kun on 102tkm mittarissa..
Yritin vain tuoda esille että sellainen auto kuin huolenpito.
Ainahan se on helppo autoa syyttää ja kirota jos ei lähde käyntiin. Olisko vika hiilissä vai paskassa akussa? Vai olisko pitänyt ne tulpat jo vaihtaa sittenkin aikanaan... hmm
Ei se pakkanen merkkiä katso
Tuota pahvinlaittoa olen kokeillu joskus ajat sitten vanhassa opel kadetissa. Onko sulla Arttu turbollinen versio, eli laitatko pahvin välijäähdyttimen ja jäähdyttimen väliin vai jonnekin muualle?arttu kirjoitti:Täytyy sanoa että kyllä kannatti nähdä viimmesen päälle vaivaa viimmekesänä auton eteen.
Ei nyvi eikä pätki, toimii kuin kello. Pakkasta n.-28...
Nesteet kestää yli -40 (vettä kolmasosa), kunnon synteettiset öljyt, aseöljyä ovien ja kontin lukkoihin, silikoonia tiivisteisiin yms. Pahvi maskin taa keulalle, niin nousee lämmöt nopeammin normaaliin...
Yleensä ottaen kuinka pajon tuota uskaltaa peittää?
Kovalla pakkasella toi voi olla ihan hyväkin, pysyy vähän lämpösempänä moottoritilakin kovemmassa vahdissa.
Nytten toimii munkin "nykijä" ihan ok, kun on lämpöset ilmat..
93 2.0t
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Pakkasista jäi jäljelle ihmeellinen ulina jostain sieltä keskikonsolin sisältä, usein jatkaa metelöintiä kun auton sammuttaa... Konsolin kylkeen kun napauttaa niin saattaa hiljetä, muuten sitten ajan kanssa on aina lopettanut. Mistähän voisi olla kysymys?
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Pahvia tai muuta vastaavaa levyä EI kannata laittaa syyläriä vasten, koska jos tulee tilanne että lefti lähtee pyörimään elikkä nesteet lämpeää riittävästi niin eipä jäähdytäkkään kun ei saa ilmaa syylärin ritilöitten läpi...legro kirjoitti:Tuota pahvinlaittoa olen kokeillu joskus ajat sitten vanhassa opel kadetissa. Onko sulla Arttu turbollinen versio, eli laitatko pahvin välijäähdyttimen ja jäähdyttimen väliin vai jonnekin muualle?arttu kirjoitti:Täytyy sanoa että kyllä kannatti nähdä viimmesen päälle vaivaa viimmekesänä auton eteen.
Ei nyvi eikä pätki, toimii kuin kello. Pakkasta n.-28...
Nesteet kestää yli -40 (vettä kolmasosa), kunnon synteettiset öljyt, aseöljyä ovien ja kontin lukkoihin, silikoonia tiivisteisiin yms. Pahvi maskin taa keulalle, niin nousee lämmöt nopeammin normaaliin...
Yleensä ottaen kuinka pajon tuota uskaltaa peittää?
Kovalla pakkasella toi voi olla ihan hyväkin, pysyy vähän lämpösempänä moottoritilakin kovemmassa vahdissa.
Nytten toimii munkin "nykijä" ihan ok, kun on lämpöset ilmat..
Kannattaa ottaa senverta leveä palanen esim. pahvia että saa käännettyä sen kuperaksi moottorista poispäin ja reunat tuettua omanharkinnan mukaan.
Maski lähtee todella helposti pois, helpottaa laittoa kummasti.
Ainiin kone 2.3 vapari jolla vielä monta tuhatta kilometriä edessä...
Pahvi otettu keulalta ajat sitten pois odottelemaan taasen kovempia pakkasia.
Nyt saa taas pahvia laittaa keulalle kun on pakkasia pidelly!
Kokeilin tuossa eco turbossa laittaa koko coolerin ja syylärin välin täyteen pahvia. Ei lähde lehti pyöriin kovilla pakkasilla, eikä alle -10:kään aseteen, sitten jos jättää 5cm raon reunaan lämpösemmällä ilmalla (-5 - -10).
No vähän rohkeeta! Mutta ei toi kone kovin helposti pakkasella lämpene liikaa. Paikallaan sen vois saada lämpenee liikaa.
Kokeilin tuossa eco turbossa laittaa koko coolerin ja syylärin välin täyteen pahvia. Ei lähde lehti pyöriin kovilla pakkasilla, eikä alle -10:kään aseteen, sitten jos jättää 5cm raon reunaan lämpösemmällä ilmalla (-5 - -10).
No vähän rohkeeta! Mutta ei toi kone kovin helposti pakkasella lämpene liikaa. Paikallaan sen vois saada lämpenee liikaa.
93 2.0t
Dunkelblau123 kirjoitti:
Nyt kuuluu kauhea kissanraiskausääni oik.etupyörästä. Epäilen että vaseliinit on pettämässä. Tosin samassa tilassa laakereiden kanssa asustaa radiohäiriöiden poisto pelti.
Mikä on tuo "radiohäiriöiden poistopelti"?
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Onkos muuten kukaan kokeillut vaikkapa teflonspraytä keulan pusliin tuon KVAAKUN korjaamiseksi?
Jos sorsa kuolisi autoa enempää purkamatta?
Pling, pling, pling...KVAAK-KVAAK
Taidanpa ottaa huomenna korvatulpat mukaan
Jos sorsa kuolisi autoa enempää purkamatta?
Pling, pling, pling...KVAAK-KVAAK
Taidanpa ottaa huomenna korvatulpat mukaan
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Lapset on nimennyt meillä auton ankkaautoksi tuon äänen takia. Auton alta pääsee kyllä suihkuttamaan aina välillä liukastetta puslille, mutta apu on aina vaan väliaikainen ja sen saa uusia kuukauden välein.Suappi9-3 kirjoitti:Onkos muuten kukaan kokeillut vaikkapa teflonspraytä keulan pusliin tuon KVAAKUN korjaamiseksi?
Jos sorsa kuolisi autoa enempää purkamatta?
Onneksi vaakuminne loppuu aika nopeasti kun vähän kumit lämpenee.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Juuei täällä. Kotitie on 500 m kuoppaista "mökkitietä", eikä auta. Lähinnä huolestuttaa, ettei puolen kilsan päässä oleva naapuri olisi pihalla ja kuulisi kvaakkua. Saattaisi vielä keksiä uuden lentävän lauseen.legro kirjoitti:kvaakku ääni loppuu joskus kun ajaa kunnon röykystä.
Saab on naapurin mukaan "pornoauto": suap eestä ja suap takkoo...
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Lällällää. mullapas onkin kaikki puslat itsevoitelevia "självsmörjande" polyuretaanipuslia. Tarkoittaa lähinnä sitä, että narina on sitten niin eläimellistä, eikä kunnon pakkasilla hiljene missään vaiheessa.
Lainaus Speedpartsin puslasivulta:
En serie högkvalitetsbussningar med överlägsna egenskaper
Originalet i Polyurethane.
* Lång livslängd
* Självsmörjande
* Hylsa i rostfritt stål
* Förbättrad design
* 2 års garanti
Lainaus Speedpartsin puslasivulta:
En serie högkvalitetsbussningar med överlägsna egenskaper
Originalet i Polyurethane.
* Lång livslängd
* Självsmörjande
* Hylsa i rostfritt stål
* Förbättrad design
* 2 års garanti
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 11:22
- Paikkakunta: Järvenpää
Nyt kyllä tuntuu että puhuttaisiin eri autosta. Itselläni autosta ei lähde sen enempää kitinöitä ja natinoita kuin kesälläkään. Itse en ole huomannut myöskään mitään kvaak ilmiötä.
Edit: Näköjään tuo ongelma onkin tapauskohtaista niin kuin alempi viesti kertoo. Itselläni ei ole tuollaisia kvaak-ilmiöitä vielä tullut ja mahtaako enää edes tulla. Eiköhän tämän ikäisessä (vm -94) autossa ole kaikki pikku yllätykset jo tulleet jos ovat olleet tullakseen.
Ainoa mitä nyt on tullut ongelmia on se että jarrulevyt vinkuu pikkuisen kun pakittaa pois parkki ruudusta (tämä siis kun on käyttänyt käsijarrua yön yli). Muuten auto käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin kesälläkin. Ei pauku eikä naksu.
Toinen vika talvella joka ei suoranaisesti liity itse autoon on se että uusi viime syksynä vaihdettu tuulilasi natisee pakkasella ensimmäiset parikymmentä kilometriä. Tätä ei tapahtunut alkuperäisellä tuulilasilla vaan natinaa ilmeni vasta tuulilasin vaihdon jälkeen.
Lukot on pelanneet kiitettävästi (laitettu aseöljyä). Lukot ovat jonain aamuina olleet jäässä mutta ovat ruvenneet toimimaan kun avainta on väännellyt edestakaisin jonkun aikaa. Ei ole ikinä joutunut turvautumaan fööniin tai muihin vippaskonsteihin.
Huonona puolina voisi mainita laiskasti käynnistyvän moottorin. Kävin uusimassa akun viime syksynä ja asentaja sanoi että on aika yleinen ilmiö ruotsalaisissa autoissa. Kyllä sitä sai kovimmilla pakkasilla (yli -20 astetta) käynnistellä autoa pienellä jännityksellä kun tuntui että jaksaako se käynnistyä saatikka sitten että pysyy käynnissä.
Kyllä se muuten on ollut ihan hyvä talviauto. Varsinkin kun lämmintä tulee suht nopeasti. Esim. kaverin Hyundain lämmitys kestää ikuisuuden. Vaikka Hyundaita olisi lämmitellyt 15 minuuttia niin tuntuu että auto on ihan jäässä. Saabissa tuossa ajassa sisällä on jo kohtuullisen lämmintä.
Edit: Näköjään tuo ongelma onkin tapauskohtaista niin kuin alempi viesti kertoo. Itselläni ei ole tuollaisia kvaak-ilmiöitä vielä tullut ja mahtaako enää edes tulla. Eiköhän tämän ikäisessä (vm -94) autossa ole kaikki pikku yllätykset jo tulleet jos ovat olleet tullakseen.
Ainoa mitä nyt on tullut ongelmia on se että jarrulevyt vinkuu pikkuisen kun pakittaa pois parkki ruudusta (tämä siis kun on käyttänyt käsijarrua yön yli). Muuten auto käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin kesälläkin. Ei pauku eikä naksu.
Toinen vika talvella joka ei suoranaisesti liity itse autoon on se että uusi viime syksynä vaihdettu tuulilasi natisee pakkasella ensimmäiset parikymmentä kilometriä. Tätä ei tapahtunut alkuperäisellä tuulilasilla vaan natinaa ilmeni vasta tuulilasin vaihdon jälkeen.
Lukot on pelanneet kiitettävästi (laitettu aseöljyä). Lukot ovat jonain aamuina olleet jäässä mutta ovat ruvenneet toimimaan kun avainta on väännellyt edestakaisin jonkun aikaa. Ei ole ikinä joutunut turvautumaan fööniin tai muihin vippaskonsteihin.
Huonona puolina voisi mainita laiskasti käynnistyvän moottorin. Kävin uusimassa akun viime syksynä ja asentaja sanoi että on aika yleinen ilmiö ruotsalaisissa autoissa. Kyllä sitä sai kovimmilla pakkasilla (yli -20 astetta) käynnistellä autoa pienellä jännityksellä kun tuntui että jaksaako se käynnistyä saatikka sitten että pysyy käynnissä.
Kyllä se muuten on ollut ihan hyvä talviauto. Varsinkin kun lämmintä tulee suht nopeasti. Esim. kaverin Hyundain lämmitys kestää ikuisuuden. Vaikka Hyundaita olisi lämmitellyt 15 minuuttia niin tuntuu että auto on ihan jäässä. Saabissa tuossa ajassa sisällä on jo kohtuullisen lämmintä.
Viimeksi muokannut am_tiainen, Ke Helmi 15, 2006 10:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
[ Saab NG900 2.3 -94 ]
[ Apple iPod 15GB | Kenwood W707 with iPod interface ]
[ Apple iPod 15GB | Kenwood W707 with iPod interface ]
Mäkin ihmettelin melkein 2 1/2 vuotta, että mikähän toi narina on mistä noi kaikki puhuu. Nyt tammikuussa kovilla pakkasilla (-29) itekkin kuulin omastani kvaak-ääniä. No eipä ne äänet kauaa kuulunu, noin 5km.am_tiainen kirjoitti:Nyt kyllä tuntuu että puhuttaisiin eri autosta. Itselläni autosta ei lähde sen enempää kitinöitä ja natinoita kuin kesälläkään. Itse en ole huomannut myöskään mitään kvaak ilmiötä.
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
Mullakin on pysynyt nuo vaakkumiset poissa ja mitään paukettakaan en ole huomannut (ei ole kukaan toistaiseksi valittanut huonosta kuulosta ). Kovien pakkasten aikaan tahtoi lasit mennä huuruun, mutta siihen vaikutti myös erittäin likainen raitisilmasuodatin, joka meni vaihtoon heti sään lauhduttua. Muita ongelmia en ole havainnut ja lämpöä piisannut vaikka sidi näytti eräänäkin iltana ajossa -33c. Kylmäkäynnistysominaisuudet ovat jääneet hieman huonosti tutkituiksi kun käytän käytännössä aina lohkolämppäriä. Kerran meinasin unohtaa -30c: ssa lämppärin ja oli piuhassa vaan parikymmentä minuuttia - lähti melko vaivatta vaikka kuuli, että startilla oli työtä. Manuaalissa muuten luki, että starttia voi pyörittää jopa 40-50 sekuntia "erittäin kylmällä ilmalla". Vaatii jo akulta aika paljon sellainen junnaus. Itse olen havainnnut ng: n kelpo talviautoksi etenkin ottaen huomioon kärryn iän ja ajokilometrit (lähes 12v/293tkm).