Turbo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Hittoakos se IC tuohon imuröörin sopivuuteen kuuluu, hyvä hokata näitä juttuja Dagen efter.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Juusokas kirjoitti: Aikaisemmin olisi kaip selvinnyt ilman sitä kammoksumaani hitsausta (oma laitteeni vain räkii ja siltä luonnistuu vain lumikolan korjaukset) mutta aika paljon järkeä tuossa ylemmässä jutussa on. Mitens jos laittaa tuohon 28 rs:n T7:n imuputken? Mullahan on siis Viggen IC ja JR:n VV-suodatin. Käyköhän se suoraan myös BB:hen?

Tuosta kuva arvoituksesta voin sanoa sen verran että vasen on isompi, ei muusta mutta kun on lämpö jo väriä muuttanut.

Hitto kun alkaa hävettää että on niin pieni turbo, miten sitä enään kehtaa liikkua yleisillä paikoilla tuollaisen rusinan kanssa.

Lauantaiaamun jatkoja...
Hey, Ei mullakaan ole hitsilaitteita, mutta sopivasti sopii naapurin kanssa, niin muutamalla kympillä yleensä naapuri-kuin-naapuri hitsaa hymyssä suin 10-30 minuutissa tuon 1-2 saumaa dp:hen.

Samoin tuota imuputkeaa on turha pelätä.
Putken valmistus on helppoa. Mennään tattarisuolle (tai multakin löytyy muutama ylimääräinen pätkiä oikeaa putkea). Pyydetään 2.5" 15cm rosteriputkea. Putki on kourassa 2 minuutissa. Ojennat 5-10eur taskuun ja putki on sinun. Samalla myyjällä riittää yleensä palveluhalukkuutta seuraavaakin askartelukohdetta kohtaan, jos rahasumma oli riittävän iso.. :)

Nipat saa ostamalla esim. dunlop hiflexistä sopivan kokoisia nippoja, josta katkaisee itselleen vain "sahalaita" pätkän rautasahalla, kuten itse tein.. Poraa (vaikka akkuporakoneella, kuten itse tein) sopivan kokoiset reijät edellä mainittuun putkeen, johon katkaisemasi nipat istuu tiiviisti. Siten marssii naapurille, joka vetää liittimet kiinni tigillä ilossasuin yhtä kossu-pulloa vastaan ja toivottaa vielä tervetulleeksi, josko olisi lisää pieniä hitsaushommia.

Jos tälläisiä naapureita ei löydy, niin voin tutustuttaa muutamaan. :)

28RS:ään et saa T7 imuputkea, ellei turbosi ole 28RS, jossa on "28R Style compressor housing" ja tätä gikturbo modannut...
(alin vaihtoehto)
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Toisaalta saat tuon perusversion istumaan vähintään yhtä hyvin sorvarilla modauttamalla imuletkun kaulaa hieman syvemmäksi, kuten itse tein.

28r:än gikturbon 28BB modauksessa on sorvattu tuo 2.5" kaula muistuttamaan sitä, mikä on mitsun 15T:ssä ja garretin GT17:ssa, eli periaatteessa T7 imuputki käy siltä osin. Yläpäätä et saa kumminkaan niinhyvin kiinni magneettiventtiilin luokse, kun itse T7 autossa. Samoin joutunee hieman askartelemaan huohotuksen yms. kanssa, kun on erilailla T7 ja T5 autoissa. joten suosittelen pientä askartelua.. Tai siis itsehän tarttee porata reijät, jos sitäkään. :)

Ei tuo discopottu ole vielä mikään iso.. (noi 2 keskimmäistä).
Kuva

Jos olet tilailemassa jotain ATP:ltä, niin itsellänikin olisi sinne pientä tilaustarvetta, joten pienimuotoinen kimppatilaus olisi liene kohdallaan..:)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin