Vanha topicci eloon! Kaverin anopin autossa sama vika, joten tiedustelisin että tuliko tähän selvyyttä tai osaako joku toinen kertoa, onko vika v.lukon pohjassa vaiko patruunassa?Ullner kirjoitti:Mulla tuli virtalukon kanssa sellainen ongelma, että kun auton on startannut ja päästää avaimesta, niin auto sammuu samantien. Pelästyin aluksi niin hirmuisesti että vika on jossakin vakavemmassa. Kyseessä on kuitenkin virtalukko. Aluksi laitoin tyhmänä CRC:tä virtalukkoon, josta seurasi että se jäi totaalisesti jumiin. Hetken renkutettua sain käännettyä avaintä ja irrotin lukkopatruunan ohjeiden mukaisesti jonka lisäksi valutin CRC:t pois ja tungin patruunaan laakerivaseliinia. Nyt avain kääntyy niin kuin ennenkin.
Alkuperäinen vika kuitenkin jäi vaivaamaan. Eli avainta pitää painaa alaspäin samalla kun on startannut, jotta avain ei lipsahda off asentoon. Tämä on kiusallista, mutta kun tuntuman on löytänyt se ei enää haittaa elämää merkitsevästi. Haluaisin kuitenkin korjata tai korjauttaa vian. Merkille pantavaa on myöskin se että jos avain pääsee lipsahtamaan virtalukossa niin että moottori sammuu jää kuitenkin ilmastointi ja radio päälle, mutta mittariston kaikki valot sammuu. Eli nyt ON-asennossa on tavallaan kaksi asentoa startin lisäksi. Onko vika lukkopatruunassa vai sen pohjassa? Olisiko jollakin myynnissä kunnossa olevaa patruunaa tai virtalukon pohjaa? Kyseessä on ng900 s turbo '97
ng900T:n virtalukko
Re:
Re: Re:
Virtalukonpohja vaihtoon! Itselläni samat oireet eikä vippaskonstit auttanu. Hommasin purkuautosta virtalukonpohjan ja laitoin paikalleen. Vaihtotyö vei minuuttia vaille tunnin. Ei paha homma.Tri-Lo kirjoitti:Vanha topicci eloon! Kaverin anopin autossa sama vika, joten tiedustelisin että tuliko tähän selvyyttä tai osaako joku toinen kertoa, onko vika v.lukon pohjassa vaiko patruunassa?Ullner kirjoitti:Alkuperäinen vika kuitenkin jäi vaivaamaan. Eli avainta pitää painaa alaspäin samalla kun on startannut, jotta avain ei lipsahda off asentoon. -- Merkille pantavaa on myöskin se että jos avain pääsee lipsahtamaan virtalukossa niin että moottori sammuu jää kuitenkin ilmastointi ja radio päälle, mutta mittariston kaikki valot sammuu. Eli nyt ON-asennossa on tavallaan kaksi asentoa startin lisäksi. Onko vika lukkopatruunassa vai sen pohjassa? Olisiko jollakin myynnissä kunnossa olevaa patruunaa tai virtalukon pohjaa? Kyseessä on ng900 s turbo '97
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96