Jep, motonetin ratkaisu on ihan vain ja ainoastaan pumppu. Ämpäriin se on äärimmäisen helppo vaihtaa. Onnistunee siis myös merkkihuollossa.
Letkuja tarvitsee myös ostaa, ja kuten sanottu, mielellään sellaista, jonka ulkopintakin kestää sitä bensaa. Letkut nimittäin ovat bensan kanssa kosketuksissa lähes jatkuvasti molemmilta puolilta. Klemmareitakin tarvitsee, itse taisin käyttää peräti neljää, koska jouduin poikkasemaan letkuja enemmänkin. Olivat kovin yhteistyöhaluttomia.
Vaihtotyön hinta parisataa lienee linjassa todellisen käytetyn ajan kanssa. Tuntitaksahan on kai jotain 80-90€/h Metroautossa? Pudottavat todennäköisesti bensatankin alas ja tekevät sitä kautta.
Myös polttoainesuodatin lienee hyvä vaihtaa samalla. Menee siinä samalla vaivalla, eli todennäköisesti velottavat liikkeessä vähän ylimääräistä, vaikka aikaa siinä saa kulumaan vajaat kymmenen minuuttia, kun auto on jo valmiiksi ylhäällä. Osa maksaa motonetissä 14,90 tai 19,90, riippuen haluaako Kiinaa vai Boschia. Eroista en tiedä.
Motonetissa ei ollut sopivaa letkua (tai oli, mutta myyjä ei tiennyt bensankestävyydestä), kaipa huolto jostain letkuja ja klemmareita löytää jos niitä tarvitsee vaihtaa. Vaikka suodatin ja työ vähän maksaisikin, niin aika paljon noiden pumppujen hintaerolla saa töitä tehdä. Huoltopäällikön mukaan asennuksen pitäisi onnistua.
OT: Vähän ongelmallista kun pitäisi töissä käydä ja aamut/illat menee asioita selvitellessä ja varaosia metsästäessä...
Viimeksi muokannut SS, Ti Marras 04, 2008 22:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Mä hain autotarvikeliikkestä sopivan kokoista teräskudosletkua, se kesti. Ensimmäinen letkukokeolini kesti minuutin, letku poksahti paineen takia. Taisin hieman aliarvioida pumpun paineen.
Motonetissa oli hyllyssä 7,5-millistä (sisähalkaisija) Trelleborgin letkua jossa kyljessä paineenkesto 16bar. Jätin ostamatta kun kukaan ei tiennyt bensankestosta. Toinen 7,5-millinen oli ohuempiseinämäistä kumiletkua jossa teräspunos päällä mutta tuossa taas ei puhuttu mitään paineenkestosta
Millainen se orkkisletku muuten on? Eikö sitä pysty uudelleenkäyttämään?
E: kuulosti muuten vähän siltä, ettei ollut eka kerta kun irtopumppua asentavat, ainakin tiskillä tiedettiin heti mistä oli kyse.
Viimeksi muokannut SS, Ti Marras 04, 2008 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
SS kirjoitti:Motonetissa oli hyllyssä 7,5-millistä (sisähalkaisija) Trelleborgin letkua jossa kyljessä paineenkesto 16bar. Jätin ostamatta kun kukaan ei tiennyt bensankestosta. Toinen 7,5-millinen oli ohuempiseinämäistä kumiletkua jossa teräspunos päällä mutta tuossa taas ei puhuttu mitään paineenkestosta
Millainen se orkkisletku muuten on? Eikö sitä pysty uudelleenkäyttämään?
E: kuulosti muuten vähän siltä, ettei ollut eka kerta kun irtopumppua asentavat, ainakin varaosapäällikkö tiesi heti mistä oli kyse.
Alkuperäinen letku on todella kovaa ja jäykkää, itse en saanut irti ilman väkivaltaa. Voisin siis kuvitella että vanhan letkun uuteen pumppuun kiinnittäminen on erittäin vaikeaa.
Itse hain biltemasta sellaista teräspunoksella päällystettyä pa-letkua. Päällä ei lukenut kai mitään paineista eikä sietokyvystä, mutta yli 10 000 km on jo kestänyt.
Toisaalta myös aika outoa jos huoltoliikkeestä ei jotain oikeanlaista löydy...
Noniin, auto on kunnossa ja hyvin kulkee taas. Huollon toiminnasta ja palvelusta ei juuri valittamista, mutta tuntiveloitus on aika kova. 99,75e/tunti ja töitä oli tehty 3,5h. Laskun loppusumma tarvikkeineen noin 400e + se jo ostettu 88e pumppu.
Suodatinta ei pyytämättä vaihdettu, täytynee vaihtaa se itse varmuuden vuoksi.
Huoltoluukun rälläköitsijöille tiedoksi, että penkin alla on kuulemma huoltoluukku, mutta liian pieni sellainen. Tämä pistää vielä enemmän mietityttämään, miksei sinne ole tehty kunnon luukkua. Luukun koon ei luulisi valmistuskustannuksiin vaikuttavan :/
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
SS kirjoitti:Noniin, auto on kunnossa ja hyvin kulkee taas. Huollon toiminnasta ja palvelusta ei juuri valittamista, mutta tuntiveloitus on aika kova. 99,75e/tunti ja töitä oli tehty 3,5h. Laskun loppusumma tarvikkeineen noin 400e + se jo ostettu 88e pumppu.
Suodatinta ei pyytämättä vaihdettu, täytynee vaihtaa se itse varmuuden vuoksi.
Huoltoluukun rälläköitsijöille tiedoksi, että penkin alla on kuulemma huoltoluukku, mutta liian pieni sellainen. Tämä pistää vielä enemmän mietityttämään, miksei sinne ole tehty kunnon luukkua. Luukun koon ei luulisi valmistuskustannuksiin vaikuttavan :/
Muistaakseni tuo luukku on eri kohdassa kuin varsinainen pumppu on.
Niin, luukku on juuri pumpun kannen vieressä. Pumpun kannen reuna näkyy juuri ja juuri luukusta. En tiedä mitä tarkoitusta varten luukku on. Pari johtoa siellä näyttää kulkevan. Tuon luukun avulla tosin on hyvä leikata sinne se pumpun huoltoaukko.