Ei starttaa - bensapumppuko?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Eski kirjoitti:
ysikolme kirjoitti:Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu...
ysikolme kirjoitti:Startti lähti pyörittämään ja automaatti on kyseessä.
:roll: No sitten ei johdu ainakaan kepin asentotunnistimesta. Ettei olisi perinteinen kampiakselin asentoanturivika, joka nyt vain sattui tekemään temput ekan kerran pesun jälkeen...

Eski
Jos vesi ongelman aiheuttaa, niin ilmenee se todennäköisesti myös vesisateella.

Ainoa mikä tulee mieleen, on alustapesuri joka onnistuisi suihkaisemaan vedet suoraa tankin ja korin välistä "tankin päälle" kastellen bensapumpun liittimen, sehän ei ole vesitiivis liitin.... oliko pesussa siis myös alustapesu?
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

mursu kirjoitti: Jos vesi ongelman aiheuttaa, niin ilmenee se todennäköisesti myös vesisateella.

Ainoa mikä tulee mieleen, on alustapesuri joka onnistuisi suihkaisemaan vedet suoraa tankin ja korin välistä "tankin päälle" kastellen bensapumpun liittimen, sehän ei ole vesitiivis liitin.... oliko pesussa siis myös alustapesu?
Alustapesu kuului hintaan, ainakin näin muistaisin..
Eikä tätä ongelmaa ole ilmennyt missään muissa märissä olosuhteissa.
Jyki
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 07:55
Paikkakunta: Pori

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Jyki »

Onnistuuko NG900 bensapumpun vaihto alakautta (tankki irti yms.) ilman nosturia? Vai onko kotipihassa pakko laajentaa reikää takapenkin alle?
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kyllähän se varmaan onnistuisi, mutta tuo tankki tuppaa painamaan jokusen kilon. Varsinkin omalla kohdallani, kun olin sen juuri täyttänyt ääriään myöten.
Tilaa pitäisi olla, varsinkin jos perän saa pukeille.
Helpompaa se vain omasta mielestäni on sisäkautta tekemällä tuon reiän ensin.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Ja taas mennään. Ongelmat jatkuvat seuraavanlaisesti:
Starttaa kylmänä, 75km ajoa moottoritiellä, sammutus, hetken jälkeen starttaus ja ei lähde käyntiin. Seistyään ehkä noin puolisen tuntia ajon jälkeen lähtee laakista. Eli kylmä kone starttaa, mutta lämmin ei. Jotain nykäyksiäkin olin tuntevinani tänään , kun motarilla ajelin vakkarilla ja sallittua nopeutta.

No, huolto on tilattu, saavat ainakin kai vikakoodit lukea, jos niistä jotain selviäisi.

Eli pikapesusta kaikki lähti liikkeelle, mutta ei taida auton kuivatus viikonlopuun yli lämpimässä autotallissa korjata tuota vikaa, luulisin..

(edit)

Ja tässä hyvä opetus taas miksi haku- toimisto on olemassa.
Pahoittelen sörkittyäni alkuperäiseen aiheeseen, ja toivottavasti allaoleva lainaus ei loukkaa nimimerkkiä "900i"

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... entoanturi
900i kirjoitti:Itselläkin taitaa olla menossa anturi kun kerran jätti kuumalla koneella ruoka tauon jölkeen käynnistymättä. Odotin 15min ja lähti ,sen jälkeen teräviä nykäyksiä parikertaa ajossa??

DI kassu vasta vaihdettu kampanjan muodossa.

Onko asento anturi paha vaihtaa????
finnishmeat
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2008 18:28

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja finnishmeat »

Azanovix kirjoitti:
SaaBtana kirjoitti:Tuleekos sen Motonetin "virityksen" kanssa tuo kohopainosysteemikin? Mulla kun se bensamittari näyttää väärin, vaiko onkohan vain jotenkin väärässä asennossa ja vanhan ämpärin painoineen voisi vielä hyödyntää. :?:
Moro sanokaahan asiantuntijat...Mitenkäs mahtaisi saappi käyttäytyä jos laittaisi moottoritilaan suurempitehoisen imupumpun ja jättäisi kokonaan rikkinäisen alkuperäispumpun sinne tankin päälle häpeämään rauhassa??
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja MrG »

Ei sen alkuperäisen pumpun läpi pysty imeä.
Eiköhän tuo alkuperäinen walbro ole kuitenkin paras vaihtoehto ja kestäähän se aina sen 150tkm kun ei paljoa ajele tyhjällä tankilla.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja SS »

kestäähän se aina sen 150tkm kun ei paljoa ajele tyhjällä tankilla.
Joo kesti hän se peräti 70tkm, eikä ole ajeltu tyhjällä tankilla. Enkä ole ainoa, on siis todella heikko tuo Walbron tekele.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

SS kirjoitti:
kestäähän se aina sen 150tkm kun ei paljoa ajele tyhjällä tankilla.
Joo kesti hän se peräti 70tkm, eikä ole ajeltu tyhjällä tankilla. Enkä ole ainoa, on siis todella heikko tuo Walbron tekele.
Tai huono kappale sattui sinulle osumaan...
Saab 900 2.0t Cab -97
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Paska se on joka tapauksessa, eiköhän se tätä foorumia lukiessa ole tullut jo selväksi. :)
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Eli kampiakselin asentotunnistin vaihdettiin ja ongelma oli sillä ratkaistu.
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Jaahas, nyt on ilmeisesti bensapumpun vaihtokin edessä vasta 125 000km lukemilla. Pumppu alkanut inisemään selvästi, mitä ei ole ennen tehnyt ja tänään teki ensimmäisen kerran auton historiassa niin, että auto ei käynnistynyt (pyöritti kyllä mukavasti). Heti perään uusi yritys ja lähti normaalisti käyntiin. Eli pumppu menossa?

Vaihdon meinasin suorittaa itse yläkautta leikkamalla aukon takapenkin alle ja Motonetin pumppu ämpäriin. Ilmeisesti ei paha homma.

Ainoa mikä mietityttää on tuo letku mitä siihen tarvitsee, minkälaista/kokoista sen pitäisi olla ja mistä saa oikeanlaista (paineenkestävyys ja bensiininkestävyys ulkopuoleltakin)? Miten Bilteman letku, käykö? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 4&ryhmaid= tai http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... m&ryhmaid=

Vai saako Motonetistä soveltuvaa letkua?

Minkälaisia/kokosia klemmareita tarvitsee? Olisi mukava olla kaikki tarvittavat vermeet valmiina kun hommaa lähtee tekemään ettei kesken tarvitse lähteä hakemaan osia.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Monet normaalit polttoaineletkut ei käy koska ne ei kestä ulkopuolelta bensaa. Kysäse varaosafirmasta ja jos ei sieltä niin hytikkafirmasta. Itsellä on hiflexiltä ostettu letku kestänyt (CR sisäkumi eli Polychloroprene ja sisäkumi NBR).
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ballantine kirjoitti:Jaahas, nyt on ilmeisesti bensapumpun vaihtokin edessä vasta 125 000km lukemilla. Pumppu alkanut inisemään selvästi, mitä ei ole ennen tehnyt ja tänään teki ensimmäisen kerran auton historiassa niin, että auto ei käynnistynyt (pyöritti kyllä mukavasti). Heti perään uusi yritys ja lähti normaalisti käyntiin. Eli pumppu menossa?

Vaihdon meinasin suorittaa itse yläkautta leikkamalla aukon takapenkin alle ja Motonetin pumppu ämpäriin. Ilmeisesti ei paha homma.

Ainoa mikä mietityttää on tuo letku mitä siihen tarvitsee, minkälaista/kokoista sen pitäisi olla ja mistä saa oikeanlaista (paineenkestävyys ja bensiininkestävyys ulkopuoleltakin)? Miten Bilteman letku, käykö? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 4&ryhmaid= tai http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... m&ryhmaid=

Vai saako Motonetistä soveltuvaa letkua?

Minkälaisia/kokosia klemmareita tarvitsee? Olisi mukava olla kaikki tarvittavat vermeet valmiina kun hommaa lähtee tekemään ettei kesken tarvitse lähteä hakemaan osia.
Noista linkkaamistasi laitoin itse ensimmäistä pumppuun kiinni ja tähän mennessä 25000 kilometriä on kestänyt. En ole kurkannut tankkiin ja katsonut kestääkö, mutta ei ole tuntunut olevan syytäkään.
Klemmarit sen mukaan, että kiristysvaraa on sopivasti. Joku saattaa muistaa oikean koonkin. Itse arvioin letkun paksuuden perusteella ja hyvin istui paikalleen.
Pumpun päästä kannattaa leikata sopivalta matkalta ne ylimääräiset teräshapsut pois, ettei lyö oikosulkuun.

Suurin työ tulee olemaan sen "kannen" avaaminen, jos ei sopivaa työkalua löydy. Mulla on siihen itse tehty ratkaisu, jos kiinnostaa esim. lainata.

Kannattaa varmaan ostaa uusi tiivisterengas sen kannen ympärille. Itse käytin vanhaa ja hyvin tuntuu falskaavan, jos tankkaa liian täyteen.
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Ei starttaa - bensapumppuko?

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Onko tuo 8mm sopiva koko letkulle? Ja nuo klemmarit tavallisia letkunkiristimiä esim? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=54
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Vastaa Viestiin