100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Vigge »

mursu kirjoitti:
No samat ongelmat on kilogixerillä kuin turpoSAABillakin, eli etupyörä(t) ei meinaa pysyä asfalttissa edes pitämällä alle 150km/h nopeudessa. :) Eli voisin kuvitella ettei paikaltaan lähtemisessä ole kummallekkaan mitään järkeä, eikä käytännössä näitä tilanteita muutenkaan ei synny kuin Tikkurilan liikennevaloissa. Tosin vaatii tuo 3sek 0-100 muutakin kuin nopean pyörän ja A-kortin :)
Lentokenttäsuoralla sillä lähdöllä ei ole kovin kummoista merkitystä kun ajetaan loppunopeutta ei aikaa... ja pommillakin lähdöllä pärrä ottaa helposti sen 200++ vartille minkä jälkee sitä suoraa on edessä reilu kilsa kelata loput tauluun, siis sen minkä teho sallii ko. matkalle.
Asia mikä tuntuu monelle olevan vaikea ymmärtää on, että huippujen kelaus kysyy sitä matkaa ja tuollaisella reimo 1.5km suoralla harva peli siihen pystyy. Kyse ei ole siitä ettäkö kuski olisi käsi (katso tuloksia niin löydät toista tuhatta käsipärräkuskia ko. logiikalla) kun tulokset < pyörän huippunopeus vaan enemmänkin siitä ettei se pannun teho riitä kelaamaan huippuja ko. matkalla.

koskien topikkia
Normi 205 pyörillä ilman luokkoa on omat tulokset ajettu ja samoilla
fillareilla 3.3s märällä asfaltilla ;) (hämäänkyrön vartti)
#1730
500whp.net member
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Vigge kirjoitti:Lentokenttäsuoralla sillä lähdöllä ei ole kovin kummoista merkitystä kun ajetaan loppunopeutta ei aikaa... ja pommillakin lähdöllä pärrä ottaa helposti sen 200++ vartille minkä jälkee sitä suoraa on edessä reilu kilsa kelata loput tauluun, siis sen minkä teho sallii ko. matkalle.
Asia mikä tuntuu monelle olevan vaikea ymmärtää on, että huippujen kelaus kysyy sitä matkaa ja tuollaisella reimo 1.5km suoralla harva peli siihen pystyy. Kyse ei ole siitä ettäkö kuski olisi käsi (katso tuloksia niin löydät toista tuhatta käsipärräkuskia ko. logiikalla) kun tulokset < pyörän huippunopeus vaan enemmänkin siitä ettei se pannun teho riitä kelaamaan huippuja ko. matkalla.
Mutta eikö tuo koko kiitoradan pituus silti kannata käyttää hyödyksi, ja kiihdytellä koko matka niin paljon kuin vaan pystyy, oli menopeli sitten mikä tahansa?

http://www.youtube.com/watch?v=BwWMtRve_pg tuli joutuubista vastaan, kai tuollaisen nyt sentään lentokentällä pystyy vetämään? En tiedä kun en ole ikinä oikein tätä suoraan ajamista muutenkaan ymmärtänyt :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Vigge »

mursu kirjoitti:
Mutta eikö tuo koko kiitoradan pituus silti kannata käyttää hyödyksi, ja kiihdytellä koko matka niin paljon kuin vaan pystyy, oli menopeli sitten mikä tahansa?

http://www.youtube.com/watch?v=BwWMtRve_pg tuli joutuubista vastaan, kai tuollaisen nyt sentään lentokentällä pystyy vetämään? En tiedä kun en ole ikinä oikein tätä suoraan ajamista muutenkaan ymmärtänyt :)
ilman muuta se kiitoradan koko pituus kannattaa käyttää hyödyksi, mutta kyse oli enemmänkin siitä että vaikka sen käyttää hyödyksi niin harvalle pelille mitattu nopeus = pelin huiput. Tämä siksi ettei tehot riitä.

Youtubesta on ihan turha linkata mitään missä ei käy ilmi mikä oli matka ja mikä todellinen nopeus.... LPR/ Joensuu tuloksista mitä linkkasin ylle voi pälyillä niitä mitattuja lukuja ja pähkiä mitä mikäkin kelasi. Tuloksia löytyy pyörille reilu parisataa per vuos per tapahtuma, niin ne käsikuskien ajamat tulokset on helppo poimia pois.
#1730
500whp.net member
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Vigge kirjoitti: ilman muuta se kiitoradan koko pituus kannattaa käyttää hyödyksi, mutta kyse oli enemmänkin siitä että vaikka sen käyttää hyödyksi niin harvalle pelille mitattu nopeus = pelin huiput. Tämä siksi ettei tehot riitä.

Youtubesta on ihan turha linkata mitään missä ei käy ilmi mikä oli matka ja mikä todellinen nopeus.... LPR/ Joensuu tuloksista mitä linkkasin ylle voi pälyillä niitä mitattuja lukuja ja pähkiä mitä mikäkin kelasi. Tuloksia löytyy pyörille reilu parisataa per vuos per tapahtuma, niin ne käsikuskien ajamat tulokset on helppo poimia pois.
No kyseisen malliselle pyörälle löytyi vain pari vetoa eri kuskien ajamana:

Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303

Että ei tuo nyt kovin paljoa tehtaan lupaamasta yli kolmesta sadasta jää? :)

Onko Saabilla pistetty missään ajoissa 300:n rajaa rikki?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Japso »

mursu kirjoitti:
Vigge kirjoitti: ilman muuta se kiitoradan koko pituus kannattaa käyttää hyödyksi, mutta kyse oli enemmänkin siitä että vaikka sen käyttää hyödyksi niin harvalle pelille mitattu nopeus = pelin huiput. Tämä siksi ettei tehot riitä.

Youtubesta on ihan turha linkata mitään missä ei käy ilmi mikä oli matka ja mikä todellinen nopeus.... LPR/ Joensuu tuloksista mitä linkkasin ylle voi pälyillä niitä mitattuja lukuja ja pähkiä mitä mikäkin kelasi. Tuloksia löytyy pyörille reilu parisataa per vuos per tapahtuma, niin ne käsikuskien ajamat tulokset on helppo poimia pois.
No kyseisen malliselle pyörälle löytyi vain pari vetoa eri kuskien ajamana:

Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303

Että ei tuo nyt kovin paljoa tehtaan lupaamasta yli kolmesta sadasta jää? :)

Onko Saabilla pistetty missään ajoissa 300:n rajaa rikki?
Ei oo virallisissa ajoissa 300kmh ylityksiä ainakaan Suomessa. Noista kahdesta pärrästähän ei tiedä onko vakioita vai ei. Jos on vakioiden tuloksia niin kovastipa meinaa 15hv maksimitehon lisä kun -05 mallit menevät samalla matkalla ~280kmh lukemia.
Foxbody turbo
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Japso kirjoitti: Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303

Noista kahdesta pärrästähän ei tiedä onko vakioita vai ei. Jos on vakioiden tuloksia niin kovastipa meinaa 15hv maksimitehon lisä kun -05 mallit menevät samalla matkalla ~280kmh lukemia.
Menee kyllä vähän jo offtopikiksi, mutta vuosimallien välillä todellakin on eroja...

Tässä saman kisan ajelleet uudet Hayabusat:
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 313 313 313
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 307 307 312 312
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 311 301 302 311
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 304 310 310
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 308 307 308
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 276 288 301 301

... en jaksaisi uskoa että näin uusin pyöriin on turboja ehditty vielä ruuvailla. Eikä taida edes turpoa tarvita, ainakaan jos saapin haluaa pitää taustapeilissä :wink:

Missäs näistä huippunopeusajoista tiedotetaan ja pitääkö niihin erikseen ilmottautua, vai riittääkö pelkkä paikalle saapuminen?
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

mursu kirjoitti:
Japso kirjoitti: Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303

Noista kahdesta pärrästähän ei tiedä onko vakioita vai ei. Jos on vakioiden tuloksia niin kovastipa meinaa 15hv maksimitehon lisä kun -05 mallit menevät samalla matkalla ~280kmh lukemia.
Menee kyllä vähän jo offtopikiksi, mutta vuosimallien välillä todellakin on eroja...

Tässä saman kisan ajelleet uudet Hayabusat:
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 313 313 313
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 307 307 312 312
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 311 301 302 311
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 304 310 310
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 308 307 308
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 276 288 301 301

... en jaksaisi uskoa että näin uusin pyöriin on turboja ehditty vielä ruuvailla. Eikä taida edes turpoa tarvita, ainakaan jos saapin haluaa pitää taustapeilissä :wink:

Missäs näistä huippunopeusajoista tiedotetaan ja pitääkö niihin erikseen ilmottautua, vai riittääkö pelkkä paikalle saapuminen?
Vaan Kylläpä niitä ahdettuja busia löytyy jo suomesta ihan useampi kpl saatika sitten niitä stroukattuja vehkeitä..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Vigge »

mursu kirjoitti:
No kyseisen malliselle pyörälle löytyi vain pari vetoa eri kuskien ajamana:

Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303

Että ei tuo nyt kovin paljoa tehtaan lupaamasta yli kolmesta sadasta jää? :)
Mitäs veikkaat että mistä johtuu:
Nimi Pyörän merkki Pyörän vuosimalli Nopeusajo Nopeus 1 Nopeus 2 Nopeus 3 Paras nopeus
Petri Kyllönen Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303
Johannes Kyllönen Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Johannes Kyllönen Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 4.8.2007 269 274 279 279
Petri Kyllönen Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 4.8.2007 267 261 264 267

Aihio lienee sama, vuosi välissä ja tulokset reimo 20km/h ylöspäin ;)
Oliko kelistä kiinni vaiko vääntyikö muutama ruuvi pannussa?
#1730
500whp.net member
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Aleksi kirjoitti:
mursu kirjoitti:
Japso kirjoitti: Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 295 296 296 296
Suzuki GSX-R 1000 2007 1 / 2.8.2008 303 302 301 303

Noista kahdesta pärrästähän ei tiedä onko vakioita vai ei. Jos on vakioiden tuloksia niin kovastipa meinaa 15hv maksimitehon lisä kun -05 mallit menevät samalla matkalla ~280kmh lukemia.
Menee kyllä vähän jo offtopikiksi, mutta vuosimallien välillä todellakin on eroja...

Tässä saman kisan ajelleet uudet Hayabusat:
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 313 313 313
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 307 307 312 312
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 311 301 302 311
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 304 310 310
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 308 307 308
Suzuki GSX1340R Hayabusa 2008 1 / 2.8.2008 276 288 301 301

... en jaksaisi uskoa että näin uusin pyöriin on turboja ehditty vielä ruuvailla. Eikä taida edes turpoa tarvita, ainakaan jos saapin haluaa pitää taustapeilissä :wink:

Missäs näistä huippunopeusajoista tiedotetaan ja pitääkö niihin erikseen ilmottautua, vai riittääkö pelkkä paikalle saapuminen?
Vaan Kylläpä niitä ahdettuja busia löytyy jo suomesta ihan useampi kpl saatika sitten niitä stroukattuja vehkeitä..
Kyllähän niitä löytyy, mutta en usko että joka jätkä on ehtinyt pistää uuteen pyöräänsä turbon ja erehtynyt samoihin ajoihin Joensuuhun vielä samana päivänä. Yhtään muita 2008 mallisia ei kisoissa sitten olisi ollut?

Yhden busan tuolta tunnistan jonka tiedän olevan viritelty, ja loppunopeudet on parhaimmillaan 346km/h? Kyllä tuol on mittalaitteet jos jotkut päin helvettiä tai jarrupaikkaa muutettu rankasti :)
sportcoupe
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Heinä 22, 2007 18:59
Paikkakunta: Iitti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja sportcoupe »

pelkkää faktaa koko topicci!
----topi----
9-3 2.0t -00 SportCoupe "imola red" Nordic Steg
Kawasaki Z 2009
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eiks oo hyvä että edes jossian topicissa on faktaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja VKe »

Juusokas kirjoitti:Eiks oo hyvä että edes jossian topicissa on faktaa.
Joo... faktaa - fak taa - fak - jne...
Sininen Saab 9-3, '99
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Niin no toisilla on, toisilla ei kai? Mitäs tästä faktasta kukaan epäilee?

EDIT: toiset ajelee, toiset vääntää kaikenlaista voorumeilla... :lol:
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Japso »

Nii, eihän auto voi pärjätä moottoripyörälle suorituskyvyssä missään tilanteessa, eihän? Joko kohta pampers/dnsf -tyylinen juupas eipäs väittely pystyyn?
Foxbody turbo
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Kaikki mitä internetissä lukee on totta!
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin