Bypass - alipaineletku ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja patse »

Esim.
Etola / Etra
Dunlop Hiflex
Kumiaitta (käteismyyntiä?)
Kumitukku

Inoa, Fonecta ym. yrityshaut antaa lisää paikkoja.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Vantaan Etrasta loppu
Vantaan Dunlop Hiflex ei myy sopivaa

Ihan vaan jos joku muu sattuu nyt juuri etsimään.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

PCS:ltä olen tilannut 4mm sisäreiällä olevaa silikoniletkua ja sehän pelaa vallan hyvin tuossa tarkoituksessa. Taitaa olla speedpartsin luettelosta.

Täsmällisempi mitta taisi olla jonkun millin kymmenyksen vähemmän mutta itsellä ainakaan ei ole kertaakaan irronnut mistään, mutta minähän ajankin matalapaineilla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Itse tilasin PCS.ltä alipaineletkua, (mainitsin mistä mihin tulee) ja pari kertaa on irronnut. Eli se letku joka lähtee bypass-venttiilin päästä sinne kuskin puolen pyyhkijä alapuolella olevaan "härpäkkeeseen". Syttyi aina CE-valo, kun irtosi ja tehot katoo ihan kivasti, juuri ohitustilanteessa rekan rinnalla. Loppuu kiihtyvyys lähes kokonaan. Nyt pienet "nippusiteet" kiristäjinä. Ei oo irronnut.
Enkä tiedä onko lievästi korotetuilla paineilla sit jotain merkitystä sen irtoamiseen?

Mikä se "härpäke" muuten siä on?
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja SS »

Magneettiventtiili, joka yhdistää bypassille menevän letkun joko kaasuläpän ylä- tai alapuolelle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja Santeri »

PCS:n myymä letku on vähän liian isoa pysyäkseen stagevehkeessä kunnolla kiinni. Itse varmistin letkut pienillä klemmareilla ja hyvin pysyy 1,3 bar paineilla.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
Vastaa Viestiin