mulla on '95 mallin 900 cabbe, jonka katon ohjausboksi oli koko viime kesän sekaisin ja vasta laitilan pojjat saiva värkin pelittämään syyslumilla. samalla asennettiin tämä kuuluisa vahvikesarja. noh, cabbe talvehti hallissa, jossa lämmöt aina noin 18 celsiuksen paikkeilla (tai ei kyllä nyt enää viime aikoina...) ja keväällä katto meni kiltisti pussiin ja nousi vielä ylöskin. sitten piti lähteä eräänä perjantaina ajelemaan avoautolla, mutta se kotelon kansipa ei enää halunnut lukittua alaasentoon, vaan jäi hiukka raolleen ja tästä sitten "check latches" viesti (jonka saa onneksi kuitattua hiljaiseksi). vika parani itsestään ja taas lukitus toimi. hetken.
melko ahkeran katon edestakaisin ajelun jälkeen alkoi usein ilmaantua sellainen vaiva, että joko kotelon kansi ei lukittunut kunnolla kun katto oli alhaalla tai sitten katon takareuna ei lukittunut kunnolla kun katto oli ylhäällä. koska mulla on kokemusta opetustehtävistä, ajattelin tässäkin harjoittelusta olevan apua ja niin olikin: jos lukitus ei ekalla mennyt perille, otettiin hiukka takaisin (kumpaan suuntaan vain) ja viimeistään kolmannella homma toimi. pidin tätä kiitettävänä suorituksena 15 vuotta vanhalta autolta ja kattokoneistolta.
kunnes taas tänään alkoi tapahtua: kun tuon loppulukituksen pitäis tapahtua sen perälosterissa olevan ihmeellisen moottoripaketin ansiosta, alkaakin kuulua per....leellistä kopsutusta ja asiaa kaverin avustuksella tutkittuamme totesimme äänin 2-0 pärinän aiheuttajaksi juurikin tämän moottoripaketin. en tiedä mistä nyt mättää, mutta huomenna asennan uudestaan sen moottorin tueksi siinä ostohetkellä olleen L-muotoon taivutetun noin 6-8mm pultin, joka vedetään kiinni moottoripaketin näkyvissä olevalta puolelta ihan vaan sen omalla mutterilla. ainoa haitta tästä ratkaisusta ymmärtääkseni on, että jos kattoa joutuisi nostamaan manuaalisesti, pitää muistaa irrottaatämä apulaite ensin. taidankin asentaa siihen muista yhteyksistä tutun "release before flight" -tarran

mutta ihan hieno harrastus tämä cabbeilu

ps. kannattanee vielä mainita, että ainakaan if ei korvaa mitään jos cabbesta katoaa jotain (esim. navi) katon ollessa auki. se, että ikkunat on ylhäällä, ovet lukossa ja hälyt päällä, ei muuta tilannetta mitenkään, sanovat.