Minulla samanlainen oloMimmi kirjoitti:Paha sanoa, kun en tiedä mitä ominaisuksia pitäisi olla ja mitä SIDissä on.
SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
Nimenomaan piirkortilla on "kuparipädit". LDC-näyttö on jo toinen juttu, siinä ei ole "kuparipädejä". Vai mitä tarkoitat kuparipädeillä? Piirikorin liitoskohta on muodostettu siitä samsata kuparista ja samalla prosessilla kuin muukin piirikortin johdotus.saabdaas kirjoitti:Ei onnistu, piirilevyllä ei ole oikeita kuparipädejä johon jäisi tina kiinni,alunperin siihen on suunniteltu juurikin liimattava lattakaapeli. Ja jos olisi, todennäköisesti käytettävä lattakaapeli olisi niin jäykkää että sieltä täältä olisi pädit irti folioineen ensimmäisen lcd:n taitoksen jälkeen.
Esim. tällä sivulla näkyy kuva jossa on ko liitoskohta, joskin se on lattakaapelin alla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&start=60
Ida on siinä että kaapeli ei väännä liitosta, vaan taipumisen ottaisi vastaan nämä ohuet säikeet jotka on purettu mistä tahansa monisäikeisestä kaapelista. (Kunhan ovat vaan riittävän ohuita.)
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Siis ajattelin että kortinreunan ja näytön kaapelin voisi ehkä liittää hyvin ohuilla kuparisäikeillä piirroksen osoittamalla tavalla:
(Punainen on hyvin ohutta kuparilankaa, vaaleat täpät tinaa.)
Todellisuudessa säikeen toisen pään liitos on päällä ja toisen pään liitos kortin/kaapelin toisella puolella. Sen piirtäminen on vaan hankalaa mutta idea selvinnee tuostakin. Taivutusvoimat jäisivät säikeisiin. (punaiset)
Voi olla että tuo on mahdotonta - tai sitten ei. Hakalaa se joka tapauksessa olisi.

(Punainen on hyvin ohutta kuparilankaa, vaaleat täpät tinaa.)
Todellisuudessa säikeen toisen pään liitos on päällä ja toisen pään liitos kortin/kaapelin toisella puolella. Sen piirtäminen on vaan hankalaa mutta idea selvinnee tuostakin. Taivutusvoimat jäisivät säikeisiin. (punaiset)
Voi olla että tuo on mahdotonta - tai sitten ei. Hakalaa se joka tapauksessa olisi.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Itellä on SIDistä tällä hetkellä näytön kaapeli kokonaan irti. Ajattelin aluksi, että saamallani Bison Electrolla yrittäisin sen liimata, mutta totesin toivottomaksi urakaksi kun on nuo liitännät niin tiheässä, että varmasti väkisinkin tulisi sotkettua niitä keskenään.
Simonkaan ei ilmeisesti ng900 SIDejä korjaa? Mistähän mahtaisi löytyä korjaaja tuolle vai onkohan ihan menetettyä kalua?
Simonkaan ei ilmeisesti ng900 SIDejä korjaa? Mistähän mahtaisi löytyä korjaaja tuolle vai onkohan ihan menetettyä kalua?
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re:
Lainaukseen liittyen, löytyikö selvää syytä ?potkuhousu kirjoitti:Tuu näyttää sitä joku päivä niin katotaan mikä siinä vois olla.Speedou kirjoitti:Auttaisikohan tuo semmoiseen ongelmaan, että kelloa ei meinaa enään nähdä, kun se reuna näytöstä on niin hemmetin pimeä?
PS. Potkuhousuhan tekee ton sit mulle kokis palkalla?
Omassa sidissä kello niin himmeänä ettei siitä saa selvää. Muut näkyy kuten pitääkin.
Muutoin kaikki toimii, pystyrivit + himmennys mekanismi niin taustavalovääntimestä että valotunnistimen toimesta. Yksi pystyrivi silloin tällöin oli kadoksissa, mutta sekin oli palautunut (ennen "korjausta"). Laittelin ikkunatiivistettä väliin muttei "korjaus" auttanut (onneksi ei huonontanutkaan).
Olikos siellä oma lamppu kello-osalle ?
SAAB 9-3 2.0t SE AT 5d 2002
Re: SID2 korjausopas
Noniin....nettiä tutkiessa kun ei satkun sidiä korjaavaa paikkaa tuntunu löytyvän, niin ajattelin että eipä siinä mitään menetäkään jos korjaamista yrittää.
Lähtökohtana oli siis täysin irti oleva näytön kaapeli. Putsasin tärpätillä sekä piirilevyn että lattakaapelin pinnan. Suurennuslasin avulla hyvässä valossa töpöttelin hammastikun avulla bison electroa(on kyllä hintavaa tavaraa, reilun pari kymppiä pienenpieni pullo!) sekä piirilevyn, että lattakaapelin johteisiin. Melkoisen tuskastuttava operaatio oli kyllä. Teipin avulla kiinnitin lattakaapelin kohdalleen piirilevylle ja painelin silitysraudalla. Tuntui ainenkin jokseenkin tarttuvan kiinni. Pehmustetta vielä kaapelin päälle ja paketti kasaan. Ja mitäs...toimii lähestulkoon kaikki! Pitää vielä odotella josko nuo puuttuvatkin pikselit palautuis nyt kun on kaapeli kunnolla paineen alla. Jos ei niin pitää silittää uudelleen.
Nähtäväksi jää, että miten pitkään tuo nyt toimii, mutta parannus entiseen yhteen toimivaan vaakariviin on melkoisen merkittävä.
Lähtökohtana oli siis täysin irti oleva näytön kaapeli. Putsasin tärpätillä sekä piirilevyn että lattakaapelin pinnan. Suurennuslasin avulla hyvässä valossa töpöttelin hammastikun avulla bison electroa(on kyllä hintavaa tavaraa, reilun pari kymppiä pienenpieni pullo!) sekä piirilevyn, että lattakaapelin johteisiin. Melkoisen tuskastuttava operaatio oli kyllä. Teipin avulla kiinnitin lattakaapelin kohdalleen piirilevylle ja painelin silitysraudalla. Tuntui ainenkin jokseenkin tarttuvan kiinni. Pehmustetta vielä kaapelin päälle ja paketti kasaan. Ja mitäs...toimii lähestulkoon kaikki! Pitää vielä odotella josko nuo puuttuvatkin pikselit palautuis nyt kun on kaapeli kunnolla paineen alla. Jos ei niin pitää silittää uudelleen.
Nähtäväksi jää, että miten pitkään tuo nyt toimii, mutta parannus entiseen yhteen toimivaan vaakariviin on melkoisen merkittävä.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: SID2 korjausopas
Sidin laittaa kuntoon englantilainen firma
http://www.saabdisplayrepair.co.uk/
Itse korjautin siellä sekä sidin että acc näytön. Halvalla. Voin suositella!
http://www.saabdisplayrepair.co.uk/
Itse korjautin siellä sekä sidin että acc näytön. Halvalla. Voin suositella!
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Re: SID2 korjausopas
Tuolla vähän aiemmin joku suomalainen kaveri mainostaa korjaavansa myös SIDejä:Grendel kirjoitti:Sidin laittaa kuntoon englantilainen firma
http://www.saabdisplayrepair.co.uk/
Itse korjautin siellä sekä sidin että acc näytön. Halvalla. Voin suositella!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=315
Googlasin kaveria ja ainakin täällä häntä kehutaan:
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/in ... pic=1512.0
Korjausmenetelmästä en tiedä.... pistely vai jokin kunnon korjaus.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Terve Saabistit. Korjaan (jos mainostaminen sallitaan) Saabin Sidin Pixelivikoja. Kokemusta on noin 20 kappaleesta ja nyt rupeaa olemaan "homma hanskassa" ja työmenetelmät luotettava. Korjaaminen onnistuu parhaiten "neitseelliseen" yksilöön jota ei ole tökitty neulalla ym.
Hintaa tulee noin 90 euroa
Laittakaa privaa jos kiinnostaa SID remotti.
Ainut ongelma on ettei ole "testipenkkiä" jossa voisi tsekata aina että pixelit tulee 100% kuntoon (jos jollain on tuohon ratkaisu niin kertokaa..)
Myös mersun ja bemun pixelikorjauksista on kokemusta.
-Jarmo
Hintaa tulee noin 90 euroa
Laittakaa privaa jos kiinnostaa SID remotti.
Ainut ongelma on ettei ole "testipenkkiä" jossa voisi tsekata aina että pixelit tulee 100% kuntoon (jos jollain on tuohon ratkaisu niin kertokaa..)
Myös mersun ja bemun pixelikorjauksista on kokemusta.
-Jarmo
Re: SID2 korjausopas
Onko mentelmäsi myös pistely vai jotain kehittyneempää?1031 kirjoitti:Terve Saabistit. Korjaan (jos mainostaminen sallitaan) Saabin Sidin Pixelivikoja.
-Jarmo
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Voi kyllä suositella todella lämpimästi tuota brittifirmaa: http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/default.html
Palvelu erittäin nopeaa, sähköpostiin tulee heti tieto kun sid on saapunut korjattavaksi, korjattu/testatattu sekä lähetetty takaisin. Ja tietysti toi elinikäinen takuu. Vaihtavat myös samaan hintaan palaneet polttimot. Hintaa tuli se 55£ + lähetyskulut sinnepäin, eli euroina maksoi yhteensä n. 75-80e koko setti. Ja tosiaan noin viikko lähetyksestä meni kun sid oli jo takaisin Suomessa korjattuna. Suosittelen!
Palvelu erittäin nopeaa, sähköpostiin tulee heti tieto kun sid on saapunut korjattavaksi, korjattu/testatattu sekä lähetetty takaisin. Ja tietysti toi elinikäinen takuu. Vaihtavat myös samaan hintaan palaneet polttimot. Hintaa tuli se 55£ + lähetyskulut sinnepäin, eli euroina maksoi yhteensä n. 75-80e koko setti. Ja tosiaan noin viikko lähetyksestä meni kun sid oli jo takaisin Suomessa korjattuna. Suosittelen!
Re: SID2 korjausopas
Jos vastapainona on korjauttaminen Briteissä n. 80€:lla lähetyskuluineen ja elinikäisellä takuulla, niin rupeaa loppumaan myyntiargumentit kesken nopeasti kalliimman hinnan puolesta.1031 kirjoitti:Terve Saabistit. Korjaan (jos mainostaminen sallitaan) Saabin Sidin Pixelivikoja. Kokemusta on noin 20 kappaleesta ja nyt rupeaa olemaan "homma hanskassa" ja työmenetelmät luotettava. Korjaaminen onnistuu parhaiten "neitseelliseen" yksilöön jota ei ole tökitty neulalla ym.
Hintaa tulee noin 90 euroa
Laittakaa privaa jos kiinnostaa SID remotti.
Ainut ongelma on ettei ole "testipenkkiä" jossa voisi tsekata aina että pixelit tulee 100% kuntoon (jos jollain on tuohon ratkaisu niin kertokaa..)
Myös mersun ja bemun pixelikorjauksista on kokemusta.
-Jarmo
Re: SID2 korjausopas
Vielä tuosta korjaamisesta.... Se että pikselit tulee kuntoon, ei riitä, vaan pikseleiden on myös pysyttävä kunnossa. Pistelyn jälkeen monet rivit saattavat pimetä uudelleen tai toisaalta pimenneet pikselit voivat alkaa toimia myöhemmin. Eli pistelty liitos elää. (Mulla tosin ei ole enää korjaustarvetta, sillä tilanne stabiloitui jossain vaiheessa niin että muutosia ei enää tullut. Yksi toisarvoinen pystyrivi jäi pimeäksi.)
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Terve. Kyllähän tuo britti tuon homman tekee kilpailukykyiseen hintaan, sitä en kiellä.
Tuo oma korjausmenetelmäni ei perustu neulalla pistelyyn/silitysrautaan etc..
Korjauksesta on sen verran kokemusta että vaikeimmissa tapauksissa homma meni toisinpäin, jos muutama pixseli oli alussa hukassa, niin ajan kanssa ne yleensä tulivat takaisin.
Ja viimeisimmät (hieman muutetulla taktiikalla korjatut) ovat olleet 100% kunnossa.
Isoin ongelma tuossa nauhakaapelin kiinnityksessä on että käytetty liima ajankanssa "hiipii" sinne kontaktin väliin, itse irroitan nauhakaapelin ja liimat, ja kiinnitän sen uudestaan ja .......................................................................................
Kaikkea en kerro
Mutta jos halukkaita on, niin tehdään niin että kaksi ekaa Saab klubin jäsentä saa korjauksen 50 Eurolla.
Sen verran että työ tehdään firmassa jossa olen töissä, ei siis mitään "pimeää sivu bisnestä"
-Jarmo
Tuo oma korjausmenetelmäni ei perustu neulalla pistelyyn/silitysrautaan etc..
Korjauksesta on sen verran kokemusta että vaikeimmissa tapauksissa homma meni toisinpäin, jos muutama pixseli oli alussa hukassa, niin ajan kanssa ne yleensä tulivat takaisin.
Ja viimeisimmät (hieman muutetulla taktiikalla korjatut) ovat olleet 100% kunnossa.
Isoin ongelma tuossa nauhakaapelin kiinnityksessä on että käytetty liima ajankanssa "hiipii" sinne kontaktin väliin, itse irroitan nauhakaapelin ja liimat, ja kiinnitän sen uudestaan ja .......................................................................................
Kaikkea en kerro

Mutta jos halukkaita on, niin tehdään niin että kaksi ekaa Saab klubin jäsentä saa korjauksen 50 Eurolla.
Sen verran että työ tehdään firmassa jossa olen töissä, ei siis mitään "pimeää sivu bisnestä"
-Jarmo
Re: SID2 korjausopas
onkos työlle minkälainen takuu?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96