Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Eski »

M2000 Aero lienee ns preaero, jossa on vielä T5-kone eikä siinä ole Aeron korisarjaa eikä sisustaa. T5 on huomattavasti parempi kuin uudempi T7. Koneen tyyppi selviää vaikkapa siitä, että onko koneessa ilmamassamittari. T5 sitä ei ole ja Di-kasetin pitäisi olla punainen. Jos kone on T7, niin se voi olla täysin valmis. Ahdin ja jakopää ainakin finaalissa :twisted:

Kuva
Tässä kuvassa on T5- kone.

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä MY2000 9-3 Aero on ihan oikea Aero T7-koneella. Tuli myyntiin loppuvuonna 1999.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Eski »

M2000 oli kuitenkin vielä molempia versiota ainakin kesymmissä malleissa. Rykikin on M2000 ja T5 ja rekisteröity vasta toukokuussa vuonna 2000. Kesän jälkeinen tuotanto oli kuitenkin seuraavan vuoden mallia, jolloin kaikki kolkit olivat jo T7.

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

MY2000 oli vain Aero ja Viggen T7-koneella, muut turbokolkit oli T5:lla. MY2001 alkaen oli kaikki turbokoneet T7.

Ns. pre-aero on MY1999 200 hv malli, joka ei ollut virallisesti Aero, ja sen kone oli B204R eli T5-kone. MY2000 alkaen myytiin sitten oikeaa Aeroa, jossa 205 hv T7-kone.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mielestäni Aero tuli vasta M2000, eli sen valmistus alkoi 99 vuonna. 1999 tuli tämä 200hv T5-preaero, joka oli virallisesti TurboSport.

Äskettäin tuli nähtyä B205R-koneella varustettu M99, jossa ei ollut mitään Aeron varusteita paitsi Aero-merkit lokareissa...

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kyllä juuri näin

Oisko tuo näkemästi B205R-koneinen auto ollut kuitenkin MY2000 joka käyttöönotettu 1999?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, nyt kun katsoin auton tiedot, niin se on rekisteröity joulukuussa 99, eli sen täytyy olla M00. Sikäli metka homma, että tällainen B205R-Aero tehtiin ilman korisarjaa ja sisustaa...

Eski
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eikös SAAB esitellyt tulevat mallit pääsääntöisesti syksyllä,minullakin oli og satku joka oli vm 88, mutta käyttöön otettu 1987.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eski kirjoitti:
Pe Heinä 26, 2024 15:12
Jep, nyt kun katsoin auton tiedot, niin se on rekisteröity joulukuussa 99, eli sen täytyy olla M00. Sikäli metka homma, että tällainen B205R-Aero tehtiin ilman korisarjaa ja sisustaa...

Eski
MY2000 Aero oli vielä ilman MY2001-2002 Aeroissa olleita helmoja ja sisustaa, mutta Aeron lätkät pelleissä. Eli käytännössä ulkoisesti aika samanlainen auto kuin MY1999 pre-aero, mutta tekniikaltaan yhteneväinen myöhempien Aerojen kanssa. Eli kuulostaa siltä että ihan normaali MY2000 Aeron olet bongannut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, enpä muistanut, että Aerosta oli ihan virallisesti ensin tuollainen vajaa versio, kun sitä ennen oli vielä tämä T5-preaero. Eipä ole ihme, että nämä versiot menee usein sekaisin :roll:

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No auton runkonumerosta saa sen vuosimallin selville epäselvissä tapauksissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
sienikoo
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 23, 2022 05:27
Paikkakunta: tervakoski

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja sienikoo »

Tuli ostettua speedpartsilta A-pilariin mittariteline, eikä sovi ollenkaan omaan 2002vm 9-3. Laitoin kyselyä että miten voi olla niin huono fitmentti mutta väittivät että tuo teline menee vain ng900 ja vm-99 93.

Voiko tosiaan olla erilainen A-pilari noissa vanhemmissa malleissa?
900GLS Automatic 1979
og9-3 2.0t 2003
BYD Atto 3 2022
#9192
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja shamrock »

sienikoo kirjoitti:
Pe Elo 02, 2024 09:39
Tuli ostettua speedpartsilta A-pilariin mittariteline, eikä sovi ollenkaan omaan 2002vm 9-3. Laitoin kyselyä että miten voi olla niin huono fitmentti mutta väittivät että tuo teline menee vain ng900 ja vm-99 93.

Voiko tosiaan olla erilainen A-pilari noissa vanhemmissa malleissa?
Itse verhoiluja en ole vertaillut. Mutta uskoisin että voi, mulla oli tuollainen '99 9-3 ja kun vertaan sitä tuohon nykyiseen '01 9-3:een niin väitän, että niitä kaikkia uudistuksia mistä on puhuttu ei ollut vielä '99-vuosikerrassa. Ainakin näiden auton ajettavuus on ihan eri planeetalta, tuntuu että tuo '99 oli enemmäkin 9-3:n näköinen NG900.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Onkos kellään muulla tullut eteen sellaista vikaa, että kun tankkaa aivan täyteen, bensamittari tipahtaa välillä nollille?
Ts. kesken ajon tipahtaa muutamaksi sekunniksi näyttämään tyhjää tankkia ja bensavalokin syttyy. Parin sekunnin päästä tokenee ja näyttää taas täyttä tankkia. Auto toimii bensamittaria lukuun ottamatta täysin normaalisti vian ollessa päällä. Muuten kuin tankki täynnä mittari toimii normaalisti ja näyttää loogisia lukemia.
Kuvittelin tämän johtuvan anturiviasta, kunnes vaihdoin uuden bensapumpun muista syistä. Sinne meni uusi orkkispumppu, valmis paketti kaikkine antureineen ja ämpäreineen. Samalla lailla oireilee edelleen.
Edit. potilas on -98 og9-3 T5
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Jortsu kirjoitti:
Ma Elo 19, 2024 17:49
Onkos kellään muulla tullut eteen sellaista vikaa, että kun tankkaa aivan täyteen, bensamittari tipahtaa välillä nollille?
Ts. kesken ajon tipahtaa muutamaksi sekunniksi näyttämään tyhjää tankkia ja bensavalokin syttyy. Parin sekunnin päästä tokenee ja näyttää taas täyttä tankkia. Auto toimii bensamittaria lukuun ottamatta täysin normaalisti vian ollessa päällä. Muuten kuin tankki täynnä mittari toimii normaalisti ja näyttää loogisia lukemia.
Kuvittelin tämän johtuvan anturiviasta, kunnes vaihdoin uuden bensapumpun muista syistä. Sinne meni uusi orkkispumppu, valmis paketti kaikkine antureineen ja ämpäreineen. Samalla lailla oireilee edelleen.
Edit. potilas on -98 og9-3 T5
Ettei olisi ne tankin loiskelevyt, revi irti.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Vastaa Viestiin