Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

lepisto89 kirjoitti:
SeenFinn kirjoitti:
minkä ihmeen takia näissä mallikohtaisissa SP:n etumatoissa ei ole kiinnitysreikiä?
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... gt/mattor/
En tiiä mitä reikiä tarkotat mutta ne reijät ainakin on mitkä tulee penkin puoleiseen tappiin mulla.
Juurikin niitä reikiä tarkoitin, ainakaan kuvan linkissä ei noita näy.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

marg3 kirjoitti:Mistä tietää airbagin ohjainyksiköstä onko se yhdelle vai kahdelle bägille? Numerot yksikön päällä tais olla samat yhden tai kahden bägin versiossa, vaan ei ristiin toimi eikä saa ohjelmoitua.
Apparin bägittömässä on airbagin tilalla vastuspalikka, joka simuloi bagin resistanssia. Purkki itsessään sama.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Hook kirjoitti:
marg3 kirjoitti:Mistä tietää airbagin ohjainyksiköstä onko se yhdelle vai kahdelle bägille? Numerot yksikön päällä tais olla samat yhden tai kahden bägin versiossa, vaan ei ristiin toimi eikä saa ohjelmoitua.
Apparin bägittömässä on airbagin tilalla vastuspalikka, joka simuloi bagin resistanssia. Purkki itsessään sama.
Eräs pappa-tonnaristi koitti tech2:lla ohjelmoida yhden bägin kontrolleria kahdella varustetun tilalle, ei onnistunut. Missä vika? Airbagin valo palaa ja viaksi sanoo ratin bägiä, koitettu toista spiraalia ja bägiä, ei vaikutusta. Tulis enää ohjainyksikkö mieleen..
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karg »

Luulis että jos nimenomaan ratin bägistä herjaa, niin vika on muualla kuin boksin ohjelmoinnissa. NG900:ssa saa ainaskin muutettua boksin asetuksia Tech2:lla (1 tai 2 bägiä), mutta uudemmista malleista ei ole kokemuksia itelläni tämän suhteen.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja marg3 »

karg kirjoitti:Luulis että jos nimenomaan ratin bägistä herjaa, niin vika on muualla kuin boksin ohjelmoinnissa. NG900:ssa saa ainaskin muutettua boksin asetuksia Tech2:lla (1 tai 2 bägiä), mutta uudemmista malleista ei ole kokemuksia itelläni tämän suhteen.
Herjaa vikakoodia B1332 eli ratin bagin vastus liian suuri. Koitettu toista spiraalia, ei vaikutusta. Vanha spiraali mitattiin, se toimii ok. Koitettu toisesta autosta toimivaa bägiä, ei vaikutusta.

Mitäs muuta tässä nyt koittaa kuin toista boksia? Koitettiin boksia samasta autosta mistä bägiäkin, siinä on vain kuskin bägi eli se pitäis ohjelmoida kahdelle.

Wis sanoo ettei kerran ohjelmoitua saa enää uudelleen ohjelmoitua, joten pitänee katsella kahdella bägillä olleesta autosta ohjainboksi.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karg »

Oiskohan johtosarjassa jotain hämärää? Liian suuri vastus vois viitata katkokseen jossain kohassa.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja marg3 »

karg kirjoitti:Oiskohan johtosarjassa jotain hämärää? Liian suuri vastus vois viitata katkokseen jossain kohassa.
Se epäilyttää kyllä.. Tohon on vaihdettu apukuskin bagi ja sinne jouduttiin tekemään joku "ranetus" johtoihin kun ei resistanssit laskenut.

Minkäs värisiä johtoja sieltä pitää lähteä seuraamaan ja mihin? Kuskin bagille johonkin?

Onkohan oranssi ja puna-valkoinen oikeat?
Jepup
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Kesä 09, 2013 19:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jepup »

onko vetarin holkki mahdollisesti mennyt?, kun vähänkään vejättelee nii vetari työntyy laatikosta max 1mm jos sitäkään ulospäin, jonka seurauksena alkaa tiputtamaan vaihteistoöljyä.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja marg3 »

marg3 kirjoitti:
karg kirjoitti:Oiskohan johtosarjassa jotain hämärää? Liian suuri vastus vois viitata katkokseen jossain kohassa.
Se epäilyttää kyllä.. Tohon on vaihdettu apukuskin bagi ja sinne jouduttiin tekemään joku "ranetus" johtoihin kun ei resistanssit laskenut.

Minkäs värisiä johtoja sieltä pitää lähteä seuraamaan ja mihin? Kuskin bagille johonkin?

Onkohan oranssi ja puna-valkoinen oikeat?
Oranssissa piuhassa oli 14-17ohm resistanssi. Liikuttelin neulaa siellä ohjaimen liittimessä kun mittailin niin jossain vaiheessa tippui 1,4ohm :o Saako tota ohjaimen liitintä purettua niin että saa vielä kasaankin?
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja upi »

Hook kirjoitti:
marg3 kirjoitti:Mistä tietää airbagin ohjainyksiköstä onko se yhdelle vai kahdelle bägille? Numerot yksikön päällä tais olla samat yhden tai kahden bägin versiossa, vaan ei ristiin toimi eikä saa ohjelmoitua.
Apparin bägittömässä on airbagin tilalla vastuspalikka, joka simuloi bagin resistanssia. Purkki itsessään sama.
Itsellä tällaista kokemusta tyynyistä/ohjainyksiköistä, eli lisäsin matkustajan puolelle turvatyynyn ja vaihtolistalle tuli seuraavaa:

-Koko kojelauta vaihtoon, eli turvatyynyllisessä on tyynyn kohdalla erilainen "murtokohta" / tyynyn kiinnitysruuvit.
-Lisätä piti myös "kasa tukirautoja"
-Ohjainyksikölta ei tullut johtoja tyynylle, vaan ne täytyi lisätä tyynyllisestä autosta.
( Eli ei ollut piuhan päässä vastusta!)
-Ohjainyksikkö myös piti vaihtaa, koska yksiköt on todella ohjelmoitu, joko yhdelle tai kahdelle tyynylle.
( Vastus voi olla, jos on apumiehen puolelta esim. lastenistuimen takia tyyny irtikytketty.)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

onko vetarin holkki mahdollisesti mennyt?, kun vähänkään vejättelee nii vetari työntyy laatikosta max 1mm jos sitäkään ulospäin, jonka seurauksena alkaa tiputtamaan vaihteistoöljyä.
Väljä holkki aiheuttaa poikittaisvälystä, oireena yleensä ravistus ajossa. Toki samalla se syö tiivisteen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Jarrutehostimelta kaasuläppäkotelolle menevän ilmaputken takaiskuventtiili murtui kaasuläppäkotelon puolelta. Ahdot karkaa, voiko tuon läppäkotelolta tulevan putken väliaikaisesti tulpata?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

kahlasin hakua aika pitkään läpi ja ei löytynyt mitään kovin simppeleitä juttuja moottori/vaihteisto paketin irroitamisesta yläkautta ngsatkusta.

Eli pitäs tässä lähi päivinä ruveta purkamaan ja ihan ulkona tehdään joten olis tarkoitus yläkautta napata paketti pois. ainakin femman paketti irtoaa jutuista päätellen kohtuu helposti.

Onko hyviä viime hetken vinkkejä kyseiseen hommaan mitä kaikkea kantsii purkaa ja missä järjestyksessä?

Viimeksi kun irrotellut moottorin niin siitä aikaa 10vuotta ja kyseessä oli vanha fiesta :D

ja allekirjoituksen satku kyseessä.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eiköhän tuo tuolta nouse, turbo/pakosarjan ja imusarjan irroittaa ja varoo ettei vaihdelaatikon mukana kovin kamalasti nosta jarruvehkeitä mukanaan.. :D
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jelli
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Kesä 09, 2012 07:10

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jelli »

Pystyykö abs vikakoodit lukee perus obd lukialla vai pitääkö olla tech2 og 9-3? Abs ja brake valot syttyy sillon tällöin muttei vikakoodeja (myöskään vika valon palaessa) tolla perus obd lukialla. Vai boxi kypsä ku ei koodeja näy? Oireena abs aktivoituu pienissä jarrutuksissa välillä.
Vastaa Viestiin