Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja viggen »

Kyllä olet oikeassa, aivopieru paholainen tuli vuosilukujen luvussa.
Vuonna 2000 EU:ssa käyttöön otetut Euro 3 -päästörajat bensiiniajoneuvoille olivat 2,3 g/km CO:lle (hiilimonoksidi), 0,20 g/km HC:lle (hiilivedyt) ja 0,15 g/km NOx:lle (typen oksidit).
Tarkennukset:
CO (hiilimonoksidi):
Hiilimonoksidi on myrkyllinen kaasu, joka muodostuu epätäydellisen palamisen aikana. Euro 3 -standardin tavoitteena oli vähentää CO-päästöjä kansanterveyden suojelemiseksi.

HC (hiilivedyt):
Palamattomat hiilivedyt edistävät otsonin muodostumista ilmakehään, mikä on haitallista terveydelle. Euro 3 -standardi rajoitti hiilivetypäästöjä otsonin muodostumisen vähentämiseksi.

NOx (typen oksidit):
NOx on saastekaasu, joka edistää happosateiden ja savusumun muodostumista. Euro 3 -standardi vähensi NOx-päästöjä ilmansaasteiden vähentämiseksi.

Euro 3 oli tärkeä virstanpylväs:
Euro 3 -standardi oli tärkeä virstanpylväs EU:n pyrkimyksissä vähentää autojen päästöjä. Se johti puhtaampiin pakokaasupäästöihin ja ilmansaasteiden vähenemiseen.

Euro-standardien kehitys:
Euro-standardeja on tiukennettu asteittain ajan myötä. Euro 4 (2005), Euro 5 (2009) ja Euro 6 (2014) on kaikki otettu käyttöön autojen haitallisten aineiden päästöjen vähentämiseksi entisestään.

Nykyiset Euro-standardit:
Euro-standardin uusin versio on Euro 7. Tämä standardi kattaa myös pakokaasupäästöjen lisäksi myös jarrujen ja renkaiden päästöt.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin