Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllähän viggenin kytkinpaketti menee 9-3:seen. Kas, kun siihen tehty.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Hook kirjoitti:Kyllähän viggenin kytkinpaketti menee 9-3:seen. Kas, kun siihen tehty.
Toki menee, kyse olikin tuosta combosta että käykö spec levy viggen asetelman kanssa.
Kykien kanssa kun ei ole juur tullu puljailtua että mikä sopii ja minkä kanssa.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vakio levy noin 7-7.5mm paksu. Spec 3+ levy noin 9mm, eli ainkaan 3+ ei käy. Tietty jotkut muut spec mallit ohkaisempia?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Mites kun TTH:lla on spec3 levy ja viggen asetelma ja toimii. Spec 2+ levy myös 9mm paksu.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Viggen paineasetelman paras ~1025kg puristus alue on 5.0-5.5mm keskiosan painaumalla. 9-3 vauhtipyörässä on taas noin 2mm syvennys kytkinlevylle. Näinollen paras puristusvoima on 7.0-7.5mm paksuisella levyllä.
Tätä ohuemmilla ja paksummilla levyillä puristusvoima on heikompi ja "käpälien" asento väärä, jolloin työsylinterin liikealueen ulkonema ei välttämättä riitä irroittamaan kytkintä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tumppi_13
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 06:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Tumppi_13 »

Mihinkäs tulokseen täällä nyt päädyttin tuon kytkimen suhteen jos tavoitteena maltilliset 500nm, viggenin asetelma siis mutta mikä levy? Ja mistäköhän tuollaiset huokeiten saisi tilattua?
Ng900sRe85 stage jotai... SS 9-3 vector.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja nugge »

Moposport sintteri
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Keme »

Onko kenelläkään tietoa SRE -618 ja -765 asetelmien puristusvoimista? Miten ne suhteutuu tuohon viggenin asetelmaan nähden?
jeeeeeee!
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Tumppi_13 kirjoitti:Mihinkäs tulokseen täällä nyt päädyttin tuon kytkimen suhteen jos tavoitteena maltilliset 500nm, viggenin asetelma siis mutta mikä levy? Ja mistäköhän tuollaiset huokeiten saisi tilattua?

Minä päädyin tällaiseen ratkaisuun ::

Kuva

jossa on Viggenin asetelma ja Mopo Sportin levy. Tehotavoite n 400hp/ alle 500Nm. Nähtäväksi jää millainen
ratkaisu oli.....
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

varmasti pitää....se että noi jouset tod.näk. ennemmin tai myöhemmin lentää kuikkaan tuolta on varmaan ollu tiedossa.

Suosittelen jousittamatonta levyä paremman kytkintuntuman ja kestävyyden takia.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja matti911 »

like_a_glove kirjoitti:varmasti pitää....se että noi jouset tod.näk. ennemmin tai myöhemmin lentää kuikkaan tuolta on varmaan ollu tiedossa.

Suosittelen jousittamatonta levyä paremman kytkintuntuman ja kestävyyden takia.
Kaiken saa rikki....
Mutta tässä kävi niin, että mietin liian pitkään , mikä kytkimeksi ja sitten kun oli aika tasapainottaa
ei ollut muuta hankittuna. Levyn voisi toki vaihtaa.
Tällaisen olisin hankkinut, jos ei olisi budjetti-rajoitetta::

http://www.genuinesaab.com/catalog/inde ... rers_id=53
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

sehän se...raha aina esteenä kaikelle kivalle :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin