Virityksen tuomat haitat?!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niin eihän tuo emäntä huomaa useiden sekuntien "kadonneen", kun alkaa ohittamaan autoa "MITÄ TÄLLE ON TEHTY JA PALJON SE TAAS MAKSOI" (2kpl 9-3 alle vuoden sisällä on kokenut saman).
Mä siihen sitten " vaihdettu kulkupuoleen vaikuttavia muutamia osia".
Tottakai ne on isompia ja kestävempiä kuin vakio-osat ja 120tkm on melkeen loppuun ajetut "vanhat osat" :lol:
9-3.1972
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläinen on onneksi (toistaiseksi) älynnyt lopettaa tuohon steg 3+ -asteelle, jolloin ei ole ollut ongelmia kytkimen ja vaihdelaatikon kanssa. Hmm, pitäisíköhän koputtaa puuta? :wink:
Vai älynnyt, tossa päätöksessähän ei oo mitään järkeä :lol: :lol:
No katos mitä 93_sport kirjoittelee: ahdin mennyt, vaihdelaatikko rikkoutunut jne. Mun auton pitää olla sellainen, että se kanssa kestää käyttöautona, eikä hajoa heti ekaan vääntöpiikkiin/pyöränsutimiseen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Odotettavissa navakkaa koillisesta:
"Mistä taas rahat tuohonkin olet hankkinut? Eikö olis järkevämpääkin rahan menoa ollut? Maksoit tietysti taas ittes kipeeks noista turhista ylimääräisistä toiminnoista?"
Hmm, ihan kuin olisin kuullut tuon saman jossain aikaisemmin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
No katos mitä 93_sport kirjoittelee: ahdin mennyt, vaihdelaatikko rikkoutunut jne. Mun auton pitää olla sellainen, että se kanssa kestää käyttöautona, eikä hajoa heti ekaan vääntöpiikkiin/pyöränsutimiseen :wink:
Ei se ekaan vääntöpiikkiin/pyöränsutimiseen hajonnut...mä oli kyydissä kun kuului raks-ääniä... 8O Liikaa painoa kyydissä siis, ei mitään tekemistä virittämisen kanssa... :lol:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:ei mitään tekemistä virittämisen kanssa... :lol:
Ai ei :?: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
tevisu kirjoitti:ei mitään tekemistä virittämisen kanssa... :lol:
Ai ei :?: :wink:
no eihän nyt...viriä...?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Voi kiesus Teidän kanssa. Alunperin kyselin että miten auto kestää "pikku" virin ja ohjeeksi on tullut miten salata se vaimokkeelta :wink: No fyysisestä kestävyydestä on siinäkin kyse :oops: Ei siinä mitään; samaa kauraa se on täälläkin paitsi että "emokin" tykkää kiitää tietä pitkin reippaasti. Pettymyksenä joillekkin todetaan että haluan autooni kiisselin sitkeyden ja bensamasiinan tehot arkikäyttöön en siis radalle. En toki väitä ettei mieleni sinne takaisin tekisi.

Kiitokseksi kaikille pikku tarina:
Annoin pelikeverille vinkin tästä foorumista. Hän oli juuri joutunut kolariin saappaalla; transit tuli kylkeen, auto korjauskelvoton. Neuvoin laittamaan myynti ilmoituksen tänne jossa on innokkaita harrastajia. Ei saanut kaveri ilmoitusta aikaiseksi/ ei osannut. Soitti siis SAAB -Klubille ja pyysi laittamaan ilmoituksen tänne. Vastaaja oli kuulemma Klubin varapj?? En tunne vielä ihmisiä. Noh joka tapauksessa klubin kaveri tuli Parkanosta hakemaan/ostamaan autoa (kaverini vaimon kertoman mukaan) pe iltana :?:
Toistan itseäni mutta totean: saapastelijat on hupsua kansaa, ihan oma heimonsa :D
Nyt tartun isoon lekkeriin kuivaa kotimaista valkoviiniä(lue:kossu) ja mietin miten alan fiksaamaan Autoani....salassa mammalta :D :D :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä olen kuullut että joku avasi pankkiin ylimääräisen tilin jonne meni satanen silloin satanen tällöin. Tilistä ei tietenkään tule mitään tositetta joten sitä on kuulemma hyvä käyttää tarvittaessa ns virittelyyn.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

perhana .tilihän se olisi avattava.
jotenkin rahat piirongin laatikossa arveluttaa :roll: , jos vaikka palaa koko piironki .millä sitten alustaa ja tehoa :?
vähän jos virittää ,laittaa alustaa ja paremmat/suuremmat pyörät
niin kyllä tonttuja vilisee .on se elämä kovaa.
onneksi kiesi on suhteellisen tehokas vakiona :)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Alusta on iisi selittää, iskarit ja jouset on tietysti loppuunajetut pask**.
9-3.1972
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:joku
:lol: aijaa..."joku"... :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Mä olen kuullut että joku avasi pankkiin ylimääräisen tilin jonne meni satanen silloin satanen tällöin. Tilistä ei tietenkään tule mitään tositetta joten sitä on kuulemma hyvä käyttää tarvittaessa ns virittelyyn.
Aika hyvä idis :!: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Vastaavaa väistelyä meillä

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

Kytkin orgiksesta -> Viggeniin: Kato, kun vanha kesti vain näin kauan (140 000 km) Pakko laittaa kestävämpi, jotta ei heti hajoa. (Painelaakeri piti ulinaa satunnaisesti)8O

VRK: Tää on nyt niin vanha auto, että se rupeaa toi etupää elämään ja sitä täytyy vahvistaa. Oot varmaan huomannu kun se maantiellä kiihdytyksessä vetelee sinne tänne???!!!!!!!! :oops: :oops: :oops:

Moottorin yläpään kunnostus ja tasapainoakselien poisto, jolla valmistaudutaan chipin asennukseen: Lisää moottorin kestävyyttä ja kone alkaa olla sellaisessa kunnossa jo tossa iässä (140 000 km), että sille on pakko tehdä jotain. :twisted: :twisted:

Powerflexit: Alusta on pitänyt tosi pahaa ääntä (natina pakkasella). Se tarkoittaa ehdottomasti sitä, että jokin pusla on menossa rikki. Ne on pakko vaihtaa kaikki kerralla, jottei tarvi heti aloittaa remonttia alusta. :roll: :roll:

Alustasarja: 130 000 km ajetussa autossa on iskarit AINA lopussa. Ja kun iskarit vaihdetaan niin näissä Saabeissa kuuluu vaihtaa jouset samalla. :roll: :roll:

Viggenin IC: Säästää huomattavasti polttoainetta, koska sen läpi ilma virtaa helpommin. (Ainoa selitys, joka menee aika läheltä totuutta)

Takavalot naarmuuntuneet: Katsastusmies vaatii ne kuitenkin vaihdettavaksi niin tehdään se nyt kesällä, jolloin se on helpompaa.

Jne. jne. jne

Tässä tulee melkein pahamieli, mutta toisaalta rahat vois mennä muuallekin turhuuteen. Tässä ne on perheen hyödyksi, koska isi pysyy kaidalla tiellä ja auto hyvässä kunnossa. :P :P :P :P :P
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onneks "tiedän" ette oo tosissanne näissä höpötyksissä. Muuten vois karjasta että "perse ylös sohvasta ja ole MIES" . Ei näitä tarvi mitenkää kenellekkään perustella? Miks pitäis? Tänääkin ostin yhden kulkineen lisää ja saapaan tilasin rojua enkä pukahtanutkaan muijalle. Siinäpä ihmettelee kun pihalla on uus romu noiden 6 lisäksi :lol: Avautukaa täälle ettei tarvi muijalle söpöttöö auto juttuja... juurikin näin kun olette tehneet. Jos ruokaa riittää eikä maksut tästä viivästy niin mikä on ongelma? En mäkään narise jostain 100e jumppa maksusta tai 200e kutimista tai muusta hepene jutuista.

V-M (8 oluen jälkeen)
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

V-M kirjoitti:Onneks "tiedän" ette oo tosissanne näissä höpötyksissä. Muuten vois karjasta että "perse ylös sohvasta ja ole MIES" . Ei näitä tarvi mitenkää kenellekkään perustella? Miks pitäis? Tänääkin ostin yhden kulkineen lisää ja saapaan tilasin rojua enkä pukahtanutkaan muijalle. Siinäpä ihmettelee kun pihalla on uus romu noiden 6 lisäksi :lol: Avautukaa täälle ettei tarvi muijalle söpöttöö auto juttuja... juurikin näin kun olette tehneet. Jos ruokaa riittää eikä maksut tästä viivästy niin mikä on ongelma? En mäkään narise jostain 100e jumppa maksusta tai 200e kutimista tai muusta hepene jutuista.

V-M (8 oluen jälkeen)
TOTTAKAI TÄÄ ON KAIKKI TOTTA :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
Vastaa Viestiin