93:n iskareista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

hz81 kirjoitti: Laitettu Koni tilaus vetämään tuolta Parts for Saabilta. Saa nähä kuinka kauan kestää.
Oisit nyt perskale kertonut, niin oisivat laittaneet mulle mukitelineen saman pakettiin. Noh, kerkeehän tuota.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuo kyseinen Konin sarja alkoi minuakin kiinnostamaan! :wink: Ei pahalta vaikuta tuo hinta. :wink: Olisi jo kaikki mukana ja kohdallaan. :D

Kauankohan tuollaisen asennus vie aikaa suht' kokeneelta asentajalta, jotta voisi varata aikaa ja etenkin rahnaa sen mukaan tulevien kuukausien aikana?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Pitääkö paikkansa että orginaali iskarien jäykkyys on värikoodeilla? Esim sininen iskari on löysä ja keltainen jäykkä? Ei tullut tyhjentävää vastausta liikkeestä muuta kuin että väri määrää mihin malliin sopii jäykkyyden puolesta. Jos joku vaan tietää niin kertokaa mihin on punainen tarkoitettu?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Psychocowboy kirjoitti: Jos joku vaan tietää niin kertokaa mihin on punainen tarkoitettu?
Ai sä olet ilmeisesti käynyt Konalan Laakkosella :?: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: Jos joku vaan tietää niin kertokaa mihin on punainen tarkoitettu?
Ai sä olet ilmeisesti käynyt Konalan Laakkosella :?: :wink:
Eeeeiii kai !Olix sieläkin :D :wink: . Jep siellähän ne oli.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Psychocowboy kirjoitti:Pitääkö paikkansa että orginaali iskarien jäykkyys on värikoodeilla? ?
Kysyin tätä jokin aika sitten --> ei tullut tietäjiltä muistaakseni tyhjentävää vastausta. Tidissä on muuten vihreät.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No laitetaan sitten vastausta, ettei tule sellaista käsitystä, että muka tietoa ei löytyisi :)

Tai noh, löytyyhän sitä jos etsii.

Nyt kannattaa etsiä täältä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jep tietoa oli mutta mikä on noitten iskareitten jämäkkyyserot? Eli mikä väri on jämäkin/löysin. Saman kaltaisen kaavion löysin wis:stä, mutten löytänyt selitystä :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No pistetäämpäs pieni galluppi.

Sulla on suomiturbon iskarit eli punaiset
9-3TiD:llä oli riisselissä vihreät
Mulla Saksantuonti täyspaineturbossa siniset (selkeästi suomipumppuja jäykemmät)

Mitäs muilta löytyy?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:No pistetäämpäs pieni galluppi.

Sulla on suomiturbon iskarit eli punaiset
9-3TiD:llä oli riisselissä vihreät
Mulla Saksantuonti täyspaineturbossa siniset (selkeästi suomipumppuja jäykemmät)

Mitäs muilta löytyy?
Ei vaan myynnissä laakkosella oli punaiset :wink: Siksi utelen. Jos ei ne siellä osannut sanoa niin varmaan joku täällä osaa :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noi jouset on ainakin EPC:ssä löysimmästä jäykimpään. Ehkäpä ne pumput on samassa järjestyksessä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Noin loogisesti ajateltuna lienet Peinu oikeassa. Omassa iskarin päässä oli H kirjain eli kyseessä löysimmästä päästä mutta nuo myynnissä olevat punaiset olisivat vielä löysemmät. Kirjaimista niissä ei ole tietoa. Noh lienee parasta haudata ajatus ja ostaa vaan pcs:stä hieman normaalia jämäkämmät. Voisi olla veikeä jos pistäisi löysimmät iskarit ja madallusjouset 8O . Kiitoksia vaivannäöstä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jospa se punainen on sitten vaparin iskari.

Jämäkät iskarit ja löysät jouset eivät tuottane ongelmaa. Ennemminkin jäykät jouset ja löysät iskarit aiheuttavat nypytystä. Mulla on takana Monroe Reflexit (PCS), mitkä tuntuvat kohtuu jämäkältä, edessä normi-iskarit ja jouset sekä powerflexiä kaikki. Powerflexit normikamojen kanssa aiheuttaa etupään kokonaisjousituksen jäykistymisen, mikä edelleen aiheuttaa sen että asfalttimiesten hutiloimat laineet aiheuttavat joskus nypytyksiä. Nokka nousee joustosta liian nopeasti. Monroen reflexit myös edessä varmaan poistasi nuo nypäykset.
Viimeksi muokannut peinu, Ke Marras 16, 2005 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

[quote="peinu" Powerflexit normikamojen kanssa etupään kokonaisjousituksen jäykistymisen, mikä aiheuttaa sen että asfalttimiesten hutiloimat laineet aiheuttavat joskus nypytyksiä. Nokka nousee joustosta liian nopeasti. Monroen reflexit myös edessä varmaan poistasi nuo nypäykset.[/quote]

No No :oops: :? :roll: Ei asfalttimiehet voi aina onnistua! Mut vois sitä joskus yrittää :lol: :lol: No vähä OT...
#2389
9-5 2.0t XWD
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:Jospa se punainen on sitten vaparin iskari.

Jämäkät iskarit ja löysät jouset eivät tuottane ongelmaa. Ennemminkin jäykät jouset ja löysät iskarit aiheuttavat nypytystä. Mulla on takana Monroe Reflexit (PCS), mitkä tuntuvat kohtuu jämäkältä, edessä normi-iskarit ja jouset sekä powerflexiä kaikki. Powerflexit normikamojen kanssa aiheuttaa etupään kokonaisjousituksen jäykistymisen, mikä edelleen aiheuttaa sen että asfalttimiesten hutiloimat laineet aiheuttavat joskus nypytyksiä. Nokka nousee joustosta liian nopeasti. Monroen reflexit myös edessä varmaan poistasi nuo nypäykset.
Takapää on mullakin noi reflexit ja ihan ok. Nyt on etupäähän tulossa eibachin jouset ja näkyjään reflexit sieltä pcs:stä. Kunhan yritin vaan päästä helpommalla ettei tarvisi mökkillä ollessa kauppamatkalla poiketa kokonaista 5km sivuun :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin