Katsastettu
Re: Katsastettu
Eipä keksinyt tänään katsastussetä muuta huomauttamista ysisatkusta kuin haalistuneet vilkunpolttimot edessä. Ajattelin että turhaan valitti, mutta polttimot vaihdettuani huomasin itsekin todella selvän eron. Kuinkahan nopeasti noista väri lähtee, eli joutuuko ne joka leimalle vaihtamaan vai peräti vielä useammin? Lieneekö eri valmistajien välillä eroja haalistumisen suhteen?
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Katsastettu
Entä kuinka äkkiä semmoiset hopean tms. väriset vilkkupolttimot haalistuu?
Ahdonvoimaa
Re: Katsastettu
Hopean väriset vilkkupolttimot???Wagonisti kirjoitti:Entä kuinka äkkiä semmoiset hopean tms. väriset vilkkupolttimot haalistuu?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
Olis tässä katsastus ihan huulilla, mutta pari ihmetystä.
Tarviiko ajovalokatkaisijan olla hipelöitävänä? Jätin sen kojelaudan sisään tuossa kesällä kun asensin ahtimittarin. Ainahan se on "päällä" kuitenkin.
Sitten toinen, jos on paukkupakkanen, niin mitä jos inssin vetämä käsijarru ei palautakaan? Siinäpä on sitten auto jarrudynossa kuin purkka tukassa
Jarru kuitenkin toimii.
Tarviiko ajovalokatkaisijan olla hipelöitävänä? Jätin sen kojelaudan sisään tuossa kesällä kun asensin ahtimittarin. Ainahan se on "päällä" kuitenkin.
Sitten toinen, jos on paukkupakkanen, niin mitä jos inssin vetämä käsijarru ei palautakaan? Siinäpä on sitten auto jarrudynossa kuin purkka tukassa
Jarru kuitenkin toimii.
Re: Katsastettu
Ei se toimi jos ei se irrota. Katsastuksen arvosteluperusteista lähimmäksi löytyvä syy tosin on vaijerin vaurioituminen, jonka tarkastusohje kuitenkin on silmämääräinen. Voithan tuon printata mukaan katsastukseen ja esitettyäsi pikkuseikkoja varautua siihen, että lopputarkastus suoritetaan suurennuslasilla .Tomsson kirjoitti:Sitten toinen, jos on paukkupakkanen, niin mitä jos inssin vetämä käsijarru ei palautakaan? Siinäpä on sitten auto jarrudynossa kuin purkka tukassa
Jarru kuitenkin toimii.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastettu
No joo, oli hieman huonosti muotoiltu toi kysymys. Eikös niitä ole semmosia päälle päin hopean tms. hohtavanvärisiä vilkkupolttimoita? Eihän tuo ole kuin ulkonäköön vaikuttava seikka. Näyttäs paremmalta kirkkaassa umpiossa ku se oranssi polttimo ei sieltä paistais silmäänbaasenar kirjoitti:Hopean väriset vilkkupolttimot???
Ahdonvoimaa
Re: Katsastettu
Eli jos vaikka ajovalojen päällä on 5cm kerros betonijäätä, niin valot ei toimi koska valokuvio ei tule ulos asti?aero kirjoitti:Ei se toimi jos ei se irrota. Katsastuksen arvosteluperusteista lähimmäksi löytyvä syy tosin on vaijerin vaurioituminen, jonka tarkastusohje kuitenkin on silmämääräinen. Voithan tuon printata mukaan katsastukseen ja esitettyäsi pikkuseikkoja varautua siihen, että lopputarkastus suoritetaan suurennuslasilla .Tomsson kirjoitti:Sitten toinen, jos on paukkupakkanen, niin mitä jos inssin vetämä käsijarru ei palautakaan? Siinäpä on sitten auto jarrudynossa kuin purkka tukassa
Jarru kuitenkin toimii.
Sikäli huono esimerkki, kun jää on siitä helppo sulattaa pois, mutta ideologia on sama. Olosuhteiden aiheuttama pakkohaitta.
Jos auton veisi jossain lämpimässä kontissa konttorille ja nopsaa sisään?
Tai sitten vaan toivoo lauhempaa keliä.
Re: Katsastettu
Valokuvio on aunarista ja valoteho heikko. Eli joo, 5cm betonijääkerros valojen päällä on mitä ilmeisimmin liikenteessä umpilaiton.Tomsson kirjoitti:Eli jos vaikka ajovalojen päällä on 5cm kerros betonijäätä, niin valot ei toimi koska valokuvio ei tule ulos asti?
Sikäli huono esimerkki, kun jää on siitä helppo sulattaa pois, mutta ideologia on sama. Olosuhteiden aiheuttama pakkohaitta.
Jäätyykö ehjä vaijeri OG9-3:sta tai NG900:sta oikeasti paukkupakkasillakaan? Noiden käsijarrusysteemi ei ole mulle tuttu, mutta moisesta efektistä en muista aiemmin kuulleeni oikein minkään auton osalta. Jäätymisiä on kyllä kuulunut vanhoista ja kuluneista vaijereista (ja kokemustakin on), mutta ne on pääsääntöisesti korjattu vaihtamalla uusi vaijeri (Mertmi taisi jonkun vaijerin korjata jollain öljykylpyoperaatiolla).
Eiköhän 4kk sisään mahdu lauhaakin keliä, ellei vika oikeasti ole korjattavissa. Lisäksi monien leimainssien kanssa voi toki neuvotella moisista ns. inhimillisistä pikkujutuista (yllättäen tuttu konttori ja inssi voi olla pop).Tomsson kirjoitti: Jos auton veisi jossain lämpimässä kontissa konttorille ja nopsaa sisään?
Tai sitten vaan toivoo lauhempaa keliä.
Edit: Tokihan se jäätyvä paikka voi olla myös itse jarru, ei vain vaijeri, mutta sekin indikoi lähinnä liasta (joka sitten hoitaa sen jäätymisen) tai muusta viasta jarrujen seassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastettu
Onhan noita SilverVision -vilkkupolttimoita olemassa. Itselläni on yksi pari odottamassa asennusta. Aika suosittuja kirkkaiden vilkkulasien kanssa, jolloin oranssit polttimot eivät näy ulospäin. Turhake, mutta tietty tärkeä olla olemassa.Wagonisti kirjoitti:No joo, oli hieman huonosti muotoiltu toi kysymys. Eikös niitä ole semmosia päälle päin hopean tms. hohtavanvärisiä vilkkupolttimoita? Eihän tuo ole kuin ulkonäköön vaikuttava seikka. Näyttäs paremmalta kirkkaassa umpiossa ku se oranssi polttimo ei sieltä paistais silmäänbaasenar kirjoitti:Hopean väriset vilkkupolttimot???
Re: Katsastettu
Laahausvoima saattaa olla liian suuri, ei kai siinä muuta. Siis mikäli renkaat pyörivät jarrun vapautuksen jälkeen.Tomsson kirjoitti: Sitten toinen, jos on paukkupakkanen, niin mitä jos inssin vetämä käsijarru ei palautakaan? Siinäpä on sitten auto jarrudynossa kuin purkka tukassa
Jarru kuitenkin toimii.
Re: Katsastettu
Läpi meni taas huomautuksitta. Vähän arvelutti Ferritan leimaton racekatti mutta eipä tuo näyttänyt kiinnostavan.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
#2403
Re: Katsastettu
Läpi meni NG900 ilman huomautuksia, katsastusmies jopa kehui auton hyvää kuntoa
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Katsastettu
Katsastettu, huomautuksitta
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Katsastettu
Kolkki läpi leimasta, ainoa huomautus toisen ajovalon suuntauksesta .
Jopa takarenkaiden kulutuspintakin mitattiin ja vielä lailliseksi todettiin .
Jopa takarenkaiden kulutuspintakin mitattiin ja vielä lailliseksi todettiin .
#1970
Re: Katsastettu
Katsastettu emännän ng900 Vm1994 katsastusmiehen maininnalla " Hienokuntoinen ikäisekseen!"
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)