NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Tuo vitoskaaren profiili on sellainen että sitä tuskin pystyy oikaisemaan, itse tein ainakin sen johtopäätöksen nähtyäni osan irrallaan.
Laita tiivisteen alle jotain koroketta, 2-puoleista teippiä tms. jotta saat päivänpaisteen pysymään ulkopuolella.
[EDIT]
Niin, jotta saat sen kaaren pois, pitää kattokangas irroittaa kaaresta, se on liimattu siihen.
Laita tiivisteen alle jotain koroketta, 2-puoleista teippiä tms. jotta saat päivänpaisteen pysymään ulkopuolella.
[EDIT]
Niin, jotta saat sen kaaren pois, pitää kattokangas irroittaa kaaresta, se on liimattu siihen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Juurikin jotain näin helppoa sen odotinkin olevan 

Ahdonvoimaa
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Täytyykö tuon kattokotelon potentiometrin muoviosan hahlon olla kohdakkain metallisen akselin kanssa ? Onko mitään merkitystä ?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Nyt en "tami" saa mielikuvaa päähäni mitä tarkoitat, ota ja liitä valokuva, niin katsotaan.
Etkai sitten ottanut sitä potentiometriä irti???
Etkai sitten ottanut sitä potentiometriä irti???

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
En koskenut potentiometriin enkä irroittanut sitä.
Nyt vain mietityttää se kun tuon käyttövivuston joutui irroittamaan kokonaan (siis se vivusto joka tuohon "hattuhyllyn" alle menee siihen "murrosniveleen".
Voiko tuon vivuston juuressa olevan hammastuksen asentaa väärin, koska otin kuvan ennen irroitusta ja nyt takaisin laittaessa on vivusto eri asennossa.
Irroittaessa se vaijereihin kiinnittyvä veivi lepäsi messinkistä holkkia vasten ja nyt se on siinä toisessa ääriasennossa toisen vivun stopparia vasten.
Onko tällä merkitystä ? Muuten remontti onnistui hyvin ja vääntymää oli melko reippaasti vaihdelaatikon pedissä. Se suoristettu ja vahvikesarja asennettu onnistuneesti.
Toivottavasti tuosta selostuksesta sai jotain selvää, kiitoksia etukäteen neuvoista.
Nyt vain mietityttää se kun tuon käyttövivuston joutui irroittamaan kokonaan (siis se vivusto joka tuohon "hattuhyllyn" alle menee siihen "murrosniveleen".
Voiko tuon vivuston juuressa olevan hammastuksen asentaa väärin, koska otin kuvan ennen irroitusta ja nyt takaisin laittaessa on vivusto eri asennossa.
Irroittaessa se vaijereihin kiinnittyvä veivi lepäsi messinkistä holkkia vasten ja nyt se on siinä toisessa ääriasennossa toisen vivun stopparia vasten.
Onko tällä merkitystä ? Muuten remontti onnistui hyvin ja vääntymää oli melko reippaasti vaihdelaatikon pedissä. Se suoristettu ja vahvikesarja asennettu onnistuneesti.
Toivottavasti tuosta selostuksesta sai jotain selvää, kiitoksia etukäteen neuvoista.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Joo, ota vivusto vielä irti.
Olet asentanut sen väärään asentoon, eikä mekanismi nyt toimi. Kattokotelon luukun ollessa kiinni, sen pitää olla messinkistopparia vasten. Nyt kuulostaa siltä että mekanismi on "kattokotelo auki" asennossa.
Olet asentanut sen väärään asentoon, eikä mekanismi nyt toimi. Kattokotelon luukun ollessa kiinni, sen pitää olla messinkistopparia vasten. Nyt kuulostaa siltä että mekanismi on "kattokotelo auki" asennossa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Tuon takia en uskaltanutkaan ottaa vielä koe-savuja tuosta virityksestä. Yritetään uudestaan. Palataan asiaan, kiitoksia tähän asti.MacTurbo kirjoitti:Joo, ota vivusto vielä irti.
Olet asentanut sen väärään asentoon, eikä mekanismi nyt toimi. Kattokotelon luukun ollessa kiinni, sen pitää olla messinkistopparia vasten. Nyt kuulostaa siltä että mekanismi on "kattokotelo auki" asennossa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)

Mikähän on pielessä kun noiden kotelon lukkojen vaijerit ei millään ylety kiinni tuohon vipuun jos se on tuossa asennossa messinkistopparia vasten vaikka vetää niitä kuinka?
Hätäkahva on avattu ja ei auta asiaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Työnnä tota vipua ylemmäs ja laita sitten vaijerin päät paikalleen. Muistaakseni moottoripaketti pitää irrottaa siitä murroksesta ja moottori vapauttaa, että toi vipu liikkuu käsin. Saatan muistaa väärin jotain..
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Moottorin vapauttamalla ja nostamalla löysää vaijereiden kiinnitys "akselia" saa vaijerit kyllä kiinni, mutta kiinnityksen jälkeen "akseli" ei enää lepää messinkistopparia vasten. Vaijerit vetää vastaan, ikäänkuin ne olisivat liian lyhyet.
Irroitusvaiheessa se akseli lepäsi siinä niinkuin kuuluukin, mutta nyt vaijerit loppuu kesken pituudelta. Mikä tuossa nyt on muuttunut ? Hemmetti.

Tuossa kuvassa nyt näkyy paras asento vivustolle jonka sain lukittua. Tuon verran antavat vaijerit periksi. Mutta jää vielä rakoa tuohon messinkiholkkistoppariin. Tarvitseeko sen ihan siinä päällä levätäkkään ???
Irroitusvaiheessa se akseli lepäsi siinä niinkuin kuuluukin, mutta nyt vaijerit loppuu kesken pituudelta. Mikä tuossa nyt on muuttunut ? Hemmetti.

Tuossa kuvassa nyt näkyy paras asento vivustolle jonka sain lukittua. Tuon verran antavat vaijerit periksi. Mutta jää vielä rakoa tuohon messinkiholkkistoppariin. Tarvitseeko sen ihan siinä päällä levätäkkään ???
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Tuo johtuu siitä että sinulla ei ole kattokotelon lukot kunnolla kiinni, johtuen siitä että tuo paketti on ollut irti.
Kun käytät mekanismia kerran asettuu kansi tiiviisti kiinni, lukot menevät kiinni ja vipuvarsi painuu stoppariin asti
Nyt ei muuta kuin katto pois
Kun käytät mekanismia kerran asettuu kansi tiiviisti kiinni, lukot menevät kiinni ja vipuvarsi painuu stoppariin asti

Nyt ei muuta kuin katto pois

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Ja johan lähti toimimaan !!MacTurbo kirjoitti:Nyt ei muuta kuin katto pois
Erinomaista, kattokotelo toimii nyt hienosti ja äänettömästi. Räklätykset täysin poissa.
Täytyy kyllä sanoa että on mahtava juttu tämä foorumi, saa erinomaisia neuvoja.

Moottorin petissä tosiaan oli reilu vääntyminen 16 vuoden jälkeen. Nyt alusta suoristettu WISin ohjearvoihin ja vahvikesarja toivottavasti jatkossa pitää tuon suorana.
Taas kelpaa laskea avo-Saabilla !

Kiitoksia kaikille jotka tämän asian kanssa aikaisemmin kikkailleet ja kertoneet tähän topiciin juttuja, helpotti hommaa melkoisesti. Ja omiin kysymyksiin nopeasti vastanneille MacTurbolle ja Kargille kiitoksia ohjeista !!
Nyt hyvän fiiliksen kunniaksia muutama bisse.

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Kippis, myö korkataan täällä myöstami kirjoitti: Nyt hyvän fiiliksen kunniaksia muutama bisse.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Nonni! Hyvä kun toimii. Kippis ja kulaus!tami kirjoitti:Nyt hyvän fiiliksen kunniaksia muutama bisse.

Re: NG900 cab katto temppuilee ja kuskia v*tuttaa.. ei enää :)
Ikävä todeta, mutta se alusta vääntyy vahvikesarjasta huolimatta aikanaan. Tästä on hyvänä todisteena meikän 1997-mallinen cabbe, missä on tuo vahvikesarja ollut vakiona ja moottorin alusta oli silti pahasti mutkalla. Kääräisin tosiaan moottorin ympärille ison nippusiteen ehkäisemään tärinästä johtuvaa rasitetta alustaan.. saa nähdä toimiiko.tami kirjoitti:Nyt alusta suoristettu WISin ohjearvoihin ja vahvikesarja toivottavasti jatkossa pitää tuon suorana.
