Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

ng900aero kirjoitti:No ei ne kaikki e36:t noin laiskoja ole, tuokin vanha romu vm 1995 saattaisi jo mennäkin johonkin ;)
http://www.europeancarweb.com/features/ ... index.html :D
En epäile ollenkaan tuon menohaluja :)
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Suomessakin on todella paljon noita 286 heppasia ja kyllä ne pirun tiukoilla on 100-200 välillä Steg 3 peleille.

Mutta mutta, joku voisi pelastaa maailman ja sulkea tän? =)
STCF #3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Ja n.viikko sitten kaikki turbot oli vaan lapsellisia...nyt kuolataan jo..sä puhut kans niin paljon scheibbenia ettet pysy itekkään kärryillä.. :lol:
Nythän oli kyse viritetyistä peleistä, eikait ole mitään mieltä verrata suoritusarvojen pohjalta Saabia jolla on laillista ajaa vain suljetulla alueella, ja katulaillista muunmerkkistä? :D

Mutta uskotaan uskotaan, Saabit on nopeita! :)

(ja turbosta esitin vain oman mielipiteeni, itse en moista laitetta tarvitsisi, aivan hyvin tuollainen 16-venttiilinen vapaastihengittävä 2-litrainenkin tuntuu kulkevan, ja ennenmuuta näyttää menevän uskomattoman pienellä kulutuksella, tuossa laina-autossa on nollattu EDU viime syksynä ja keskikulutus on ollut siitä asti 8.6l/100km)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Elo 29, 2006 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Nythän oli kyse viritetyistä peleistä, eikait ole mitään mieltä verrata suoritusarvojen pohjalta Saabia jolla on laillista ajaa vain suljetulla alueella, ja katulaillista muunmerkkistä? :D
Viittaen mihin..? Tohon ruotsin vertailuunko?(2.0 stegattu 300hv 9-5 vs. e39 M5)
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Kunnon nettikoijareille tehtävä. Keräilkää nyt vaikka porssesta ja parista muusta mainitusta ajopelistä tänne lista jossa kiihtyvyyksiä esim. 100-200km/h jne..
Sen jälkeen sabasta samat..malli ja staget vapaasti valittavissa.

Tälläisellä listalla sitten voisimme seikkaperäisesti hahmottaa verkkokalvoille joitakin kimurantteja lukuja tosielämästä ja jostakin muusta.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Täältä löytyi seuraavaa:
http://www.porsche.com/all/transitional ... 0km%2Fh%22

MY06
Boxster:
100-200km/h 4-vaihde:22.5sek

MY06
Boxster S:
100-200km/h 4-5-vaihde:19.4sek
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Trolli-tonnari otti 100-200kmh 10,9s (3.+4. vaihde) useiden vetojen keskiarvona stage x:llä (nykyään vakiona, kun määräykset on määräyksiä).
Foxbody turbo
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Taisi tuota noin itsellänikin tulla kokeiltua tuota 100-200. :lol: Muistaakseni olikohan jotain 18 sekunttia, mutta tein vain kerran, niin ei ole sen takia oikein informaatiota päässä ja eikä koneessa. Luultavammin siitä on ehkä hieman parannettavissa nykyisellä paketilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

No tarjotaan nyt sitten listaa. Kaikki otettu mittarista kuvatun mittarivideon perusteella, joten ajat ovat hieman todellista parempia (Tai huonompia, kun ei vaihdot osu kohdalle). Onneksi asun Saksan vieressä. Toki nämä on itse mitattuja, mutta antavat aika hyvin suuntaa.

Audi A6 3.2l V6 Quattro A 18s

BMW 540iA e39 17s
BMW 330Xi e46 Touring 23s
BMW 535dA Vakio 17s, lastulla 14s
BMW M Roadster 13s
BMW M3 e46 11s

Porsche 911 Turbo Techart Steg 2 7s

Saab 9-5 Aero A Farkku 18s
Saab 9-3 Aero 19.5s
Steg 3 ja 30 astetta 16s
Steg 3 ja 5 astetta 14s

VW Golf GTi DSG 20s
STCF #3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

BMW 330d Digitech
276hk 600NM
1549kg
100-150km/h 6,14s

BMW 330d AC Schnitzer
1715kg
272hk 590NM
100-150km/h 7,2s

Saab 9-5 2.0t N****c
295hk 420Nm
1609kg
100-150km/h 5,8s
Ford Mustang SVT Cobra
350 hk 500Nm
1.562 kg
100-150km/h 6,12s

VS

Saab 9-5 2.0t N****c
295hk 420Nm
1609kg
100-150km/h 5,8s
Ja sitten tuo Anderstorpin tapaus viimekesän trackdays:lla, eli e39 M5 (400hv/500Nm) vs. 9-5 2.0t Nordic individual (300hv/400Nm) noin 80-210km/t useita kertoja peräkkäin, täys-tasapeli.
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ti Elo 29, 2006 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tri-Lo kirjoitti:
BMW 330d Digitech
276hk 600NM
1549kg
100-150km/h 6,14s

BMW 330d AC Schnitzer
1715kg
272hk 590NM
100-150km/h 7,2s

Saab 9-5 2.0t N****c
295hk 420Nm
1609kg
100-150km/h 5,8s
Ford Mustang SVT Cobra
350 hk 500Nm
1.562 kg
100-150km/h 6,12s

VS

Saab 9-5 2.0t N****c
295hk 420Nm
1609kg
100-150km/h 5,8s
ja lähde oli mikä? ja käytetty vaihde? Onko osa vedoista vaihdolla?
Ovatko toiset ajat todellista nopeutta ja toiset mittarista?
#1730
500whp.net member
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vigge kirjoitti:ja lähde oli mikä? ja käytetty vaihde? Onko osa vedoista vaihdolla?
Ovatko toiset ajat todellista nopeutta ja toiset mittarista?
Bilsport, katson huomenna tarkemmin.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tri-Lo kirjoitti:
Vigge kirjoitti:ja lähde oli mikä? ja käytetty vaihde? Onko osa vedoista vaihdolla?
Ovatko toiset ajat todellista nopeutta ja toiset mittarista?
Bilsport, katson huomenna tarkemmin.
jos ovat tuner test tuloksia, niin muistaakseni on pätkitty yhdestä vartti vedosta tjsp
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vigge kirjoitti: ja lähde oli mikä? ja käytetty vaihde? Onko osa vedoista vaihdolla?
Ovatko toiset ajat todellista nopeutta ja toiset mittarista?
...olikohan Mussella alamäki ja Baasilla ylämäki? Ilmankosteus ja lämpötila, taka- vai ehkä jopa myötätuuli, entäs suorituspaikan mpy...? :lol: :wink:
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Eiköhän noi ole mitattu jokaisen auton parhaan suorituskyvyn mukaan ?
Tuskin on toisella revitty 8-vaihteella ja toisella 3-vaihteella.
Kas kun ei vertailla jo renkaiden koon vaikutusta myös.
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin