Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

9-3:sen kokonaismassa on enemmän kuin 1400kg, 1800-1900kg olisi varmaan oikea haarukka.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

ippe kirjoitti:9-3:sen kokonaismassa on enemmän kuin 1400kg, 1800-1900kg olisi varmaan oikea haarukka.
Sanotaan 2 tonnia.

Perusvero: 0.475 173.375
Käyttövoimavero: 1.100 401.500
Yhteensä: 1.575 574.875
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

ippe kirjoitti:9-3:sen kokonaismassa on enemmän kuin 1400kg, 1800-1900kg olisi varmaan oikea haarukka.
joo eiköhän tuo 1400kg ole omamassa.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

ippe kirjoitti:Tuon huohotinpäivityssarjan kaveriksi kannattaa ostaa samalla ainakin letku 555610463, tuo letku on todennäköisesti jo pehmeänä, ehkä myös öljyloukun ja öljytilan välinen letku olisi hyvä vaihtaa samalla.

Skruvat ei taida käytännössä olla marmoritiskiä halvempi paikka ostaa huohotinpäivitystä.
Hmmh marmorilta ostettaessa sarjaan kuuluu kaikki letkut ja takaiskuventtiilit 2kpl.
Ja eiköhän se ole samanlainen sarja muuallakin jos #55561200.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Tarvikeversiota huotinpäivityksestä on myös tarjolla, kumpi Skruvatista sitten tuleekaan.

Tuossa Saabin omassa huohotinpäivityssarjassa ei ole mukana letkua öljyloukulta alaspäin, eikä letkua venttiilikopasta öljyloukulle, ne pitää hommata erikseen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

ippe kirjoitti:Tarvikeversiota huotinpäivityksestä on myös tarjolla, kumpi Skruvatista sitten tuleekaan.

Tuossa Saabin omassa huohotinpäivityssarjassa ei ole mukana letkua öljyloukulta alaspäin, eikä letkua venttiilikopasta öljyloukulle, ne pitää hommata erikseen.
Ahaa okei se ei sit ole sama paketti kuin täällä swedussa, mutta ei ne kalliit oo hommata erikseenkään, mutta jotenkin oudolta tuntuu, että olis poistettu sarjasta, sekä myytäs erikseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Tuon huohotinpäivityksen saa tehtyä yläkautta, öljyloukon irroittamisessa joutuu etsimään pultit kopeloiden, mutta kyllä se tulee aika helposti pois jaa uusikin menee paikoilleen.

13mm avain, 13mm hylsy ja pari jatkoa sekä räikkä olivat työkalut öljyloukun ja tukitangon irroituksessa, öljyntäyttöputken yläosan irroittamiseen tarvitaan 10mm hylsy tai avain.

Tosiaan mä otin letkun varaosanumerolla #555610463 tuon päivityssarjan lisäksi.

Ohjeet katsoin tuolta:
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... erkit.html
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

ippe kirjoitti:Tuon huohotinpäivityksen saa tehtyä yläkautta, öljyloukon irroittamisessa joutuu etsimään pultit kopeloiden, mutta kyllä se tulee aika helposti pois jaa uusikin menee paikoilleen.
Jep onnistuu tuokin joillakin päivitys malleilla, mutta muistaakseni nuo kaksi viimeistä modea 5 ja 6 oli tehtävä alakautta kun joutui poraamaan reiän koneeseen latkua varten, auton vuosimallista riippuen.
Esimerkiksi mun MY99 porasivat sen reiän kutosta asennettaessa.

Edit: kuva lisätty: Huom reikä kohdassa B
Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

core2 kirjoitti:
ippe kirjoitti:Tuon huohotinpäivityksen saa tehtyä yläkautta, öljyloukon irroittamisessa joutuu etsimään pultit kopeloiden, mutta kyllä se tulee aika helposti pois jaa uusikin menee paikoilleen.
Jep onnistuu tuokin joillakin päivitys malleilla, mutta muistaakseni nuo kaksi viimeistä modea 5 ja 6 oli tehtävä alakautta kun joutui poraamaan reiän koneeseen latkua varten, auton vuosimallista riippuen.
Esimerkiksi mun MY99 porasivat sen reiän kutosta asennettaessa.
O_o Tarkalleen mihin ne porsivat reiän?

Ja toi kuvan sarja ei ole #6 huohotin päivitys vaan OG9-5sen välimalli, mk2 tjsp.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

nugge kirjoitti: O_o Tarkalleen mihin ne porsivat reiän?
Ei aavistustakaan jätin auton duunissa (saab) asentajalle ja hän teki homman alakautta kertoi poranneensa sinne reiän.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

core2 kirjoitti:
nugge kirjoitti: O_o Tarkalleen mihin ne porsivat reiän?
Ei aavistustakaan jätin auton duunissa (saab) asentajalle ja hän teki homman alakautta kertoi poranneensa sinne reiän.
Tästä haluun ehdottomasti lisää tietoa.

En näe että asentaja vaikka kuinka hemmetin rane oliskaan niin porais ton "B" Reijän tonne lohkon takapuolelle, vaihtais startin boschista mitsun pienempään malliin, vaihtais venakopan ja kaasuläpän mainitsematta asiasta niin että saa huohotinsarjan asennettuu.

Muuten ei OG9-5sen huohotinsarjaa isommalla huohotinpönikällä saa sovitettua kolggiin... jos ei raneta adapteripaloja tjsp.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Kuinkas paljon puristussuhde tippuu T7-koneessa kun lyö sinne T5-kalut sisään T5-kansipahvilla?

Tuli tässä mieleen että tallissa olis 2.3i T5-vaparin männät ja B234i/B235 on saman mittaiset kiertokanget, noistahan voisi kehitellä vielä jossakin vaiheessa jotain kivaa B235-mottiin... :twisted:
T7-kannella puristussuhde kun kerta tippuu niin noilla B234i-männillä se voisi asettua juuri sopivaksi...

Osannu vissii laittaa oikeita hakusanoja kun ei oikein löytyny tietoa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

nugge kirjoitti:Tästä haluun ehdottomasti lisää tietoa.

En näe että asentaja vaikka kuinka hemmetin rane oliskaan niin porais ton "B" Reijän tonne lohkon takapuolelle, vaihtais startin boschista mitsun pienempään malliin, vaihtais venakopan ja kaasuläpän mainitsematta asiasta niin että saa huohotinsarjan asennettuu.

Muuten ei OG9-5sen huohotinsarjaa isommalla huohotinpönikällä saa sovitettua kolggiin... jos ei raneta adapteripaloja tjsp.
Joo perskele unohdin sanoo jotta mun MY99 oli femma, asentaja sanoi päivityksen olleen viimeisin malli.
Mutta autoon oli tehty yksi päivitys jo sitä ennen, mutta kun meille saabin duunareille tehtiin näitä koe asennuksia ennen releiden markkinoille päästöä niin kysyivät multa josko haluan sen tehtävän mun pirssiini sanoin et jep.

Voin tietysti kysyä asentajalta jos hän muistaa mitä kaikkea hän teki?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Täs sain kuulla että aikaisemmis huohotinpäivityksien yhteydessä porattiin keruusäiliön reikiä suuremmiksi niin varmaan sitä porattu :P

Ku ei tos My99 femmasakaan tota B reikää ole ja se että lähtis ~20mm reikää poraa lohkoon ei välttämättä tietäis hyvää ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

Täytyy kysellä kun käyn verstaalla mitä Mika poraili sitä asentaessaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin