Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
9-3:sen kokonaismassa on enemmän kuin 1400kg, 1800-1900kg olisi varmaan oikea haarukka.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Sanotaan 2 tonnia.ippe kirjoitti:9-3:sen kokonaismassa on enemmän kuin 1400kg, 1800-1900kg olisi varmaan oikea haarukka.
Perusvero: 0.475 173.375
Käyttövoimavero: 1.100 401.500
Yhteensä: 1.575 574.875
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Nopeat kysymykset
joo eiköhän tuo 1400kg ole omamassa.ippe kirjoitti:9-3:sen kokonaismassa on enemmän kuin 1400kg, 1800-1900kg olisi varmaan oikea haarukka.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Nopeat kysymykset
Hmmh marmorilta ostettaessa sarjaan kuuluu kaikki letkut ja takaiskuventtiilit 2kpl.ippe kirjoitti:Tuon huohotinpäivityssarjan kaveriksi kannattaa ostaa samalla ainakin letku 555610463, tuo letku on todennäköisesti jo pehmeänä, ehkä myös öljyloukun ja öljytilan välinen letku olisi hyvä vaihtaa samalla.
Skruvat ei taida käytännössä olla marmoritiskiä halvempi paikka ostaa huohotinpäivitystä.
Ja eiköhän se ole samanlainen sarja muuallakin jos #55561200.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nopeat kysymykset
Tarvikeversiota huotinpäivityksestä on myös tarjolla, kumpi Skruvatista sitten tuleekaan.
Tuossa Saabin omassa huohotinpäivityssarjassa ei ole mukana letkua öljyloukulta alaspäin, eikä letkua venttiilikopasta öljyloukulle, ne pitää hommata erikseen.
Tuossa Saabin omassa huohotinpäivityssarjassa ei ole mukana letkua öljyloukulta alaspäin, eikä letkua venttiilikopasta öljyloukulle, ne pitää hommata erikseen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Nopeat kysymykset
Ahaa okei se ei sit ole sama paketti kuin täällä swedussa, mutta ei ne kalliit oo hommata erikseenkään, mutta jotenkin oudolta tuntuu, että olis poistettu sarjasta, sekä myytäs erikseen.ippe kirjoitti:Tarvikeversiota huotinpäivityksestä on myös tarjolla, kumpi Skruvatista sitten tuleekaan.
Tuossa Saabin omassa huohotinpäivityssarjassa ei ole mukana letkua öljyloukulta alaspäin, eikä letkua venttiilikopasta öljyloukulle, ne pitää hommata erikseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nopeat kysymykset
Tuon huohotinpäivityksen saa tehtyä yläkautta, öljyloukon irroittamisessa joutuu etsimään pultit kopeloiden, mutta kyllä se tulee aika helposti pois jaa uusikin menee paikoilleen.
13mm avain, 13mm hylsy ja pari jatkoa sekä räikkä olivat työkalut öljyloukun ja tukitangon irroituksessa, öljyntäyttöputken yläosan irroittamiseen tarvitaan 10mm hylsy tai avain.
Tosiaan mä otin letkun varaosanumerolla #555610463 tuon päivityssarjan lisäksi.
Ohjeet katsoin tuolta:
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... erkit.html
13mm avain, 13mm hylsy ja pari jatkoa sekä räikkä olivat työkalut öljyloukun ja tukitangon irroituksessa, öljyntäyttöputken yläosan irroittamiseen tarvitaan 10mm hylsy tai avain.
Tosiaan mä otin letkun varaosanumerolla #555610463 tuon päivityssarjan lisäksi.
Ohjeet katsoin tuolta:
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... erkit.html
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Nopeat kysymykset
Jep onnistuu tuokin joillakin päivitys malleilla, mutta muistaakseni nuo kaksi viimeistä modea 5 ja 6 oli tehtävä alakautta kun joutui poraamaan reiän koneeseen latkua varten, auton vuosimallista riippuen.ippe kirjoitti:Tuon huohotinpäivityksen saa tehtyä yläkautta, öljyloukon irroittamisessa joutuu etsimään pultit kopeloiden, mutta kyllä se tulee aika helposti pois jaa uusikin menee paikoilleen.
Esimerkiksi mun MY99 porasivat sen reiän kutosta asennettaessa.
Edit: kuva lisätty: Huom reikä kohdassa B
![Kuva](http://i39.tinypic.com/2mhvv2d.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
O_o Tarkalleen mihin ne porsivat reiän?core2 kirjoitti:Jep onnistuu tuokin joillakin päivitys malleilla, mutta muistaakseni nuo kaksi viimeistä modea 5 ja 6 oli tehtävä alakautta kun joutui poraamaan reiän koneeseen latkua varten, auton vuosimallista riippuen.ippe kirjoitti:Tuon huohotinpäivityksen saa tehtyä yläkautta, öljyloukon irroittamisessa joutuu etsimään pultit kopeloiden, mutta kyllä se tulee aika helposti pois jaa uusikin menee paikoilleen.
Esimerkiksi mun MY99 porasivat sen reiän kutosta asennettaessa.
Ja toi kuvan sarja ei ole #6 huohotin päivitys vaan OG9-5sen välimalli, mk2 tjsp.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Ei aavistustakaan jätin auton duunissa (saab) asentajalle ja hän teki homman alakautta kertoi poranneensa sinne reiän.nugge kirjoitti: O_o Tarkalleen mihin ne porsivat reiän?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Tästä haluun ehdottomasti lisää tietoa.core2 kirjoitti:Ei aavistustakaan jätin auton duunissa (saab) asentajalle ja hän teki homman alakautta kertoi poranneensa sinne reiän.nugge kirjoitti: O_o Tarkalleen mihin ne porsivat reiän?
En näe että asentaja vaikka kuinka hemmetin rane oliskaan niin porais ton "B" Reijän tonne lohkon takapuolelle, vaihtais startin boschista mitsun pienempään malliin, vaihtais venakopan ja kaasuläpän mainitsematta asiasta niin että saa huohotinsarjan asennettuu.
Muuten ei OG9-5sen huohotinsarjaa isommalla huohotinpönikällä saa sovitettua kolggiin... jos ei raneta adapteripaloja tjsp.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Kuinkas paljon puristussuhde tippuu T7-koneessa kun lyö sinne T5-kalut sisään T5-kansipahvilla?
Tuli tässä mieleen että tallissa olis 2.3i T5-vaparin männät ja B234i/B235 on saman mittaiset kiertokanget, noistahan voisi kehitellä vielä jossakin vaiheessa jotain kivaa B235-mottiin...![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
T7-kannella puristussuhde kun kerta tippuu niin noilla B234i-männillä se voisi asettua juuri sopivaksi...
Osannu vissii laittaa oikeita hakusanoja kun ei oikein löytyny tietoa..
Tuli tässä mieleen että tallissa olis 2.3i T5-vaparin männät ja B234i/B235 on saman mittaiset kiertokanget, noistahan voisi kehitellä vielä jossakin vaiheessa jotain kivaa B235-mottiin...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
T7-kannella puristussuhde kun kerta tippuu niin noilla B234i-männillä se voisi asettua juuri sopivaksi...
Osannu vissii laittaa oikeita hakusanoja kun ei oikein löytyny tietoa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Nopeat kysymykset
Joo perskele unohdin sanoo jotta mun MY99 oli femma, asentaja sanoi päivityksen olleen viimeisin malli.nugge kirjoitti:Tästä haluun ehdottomasti lisää tietoa.
En näe että asentaja vaikka kuinka hemmetin rane oliskaan niin porais ton "B" Reijän tonne lohkon takapuolelle, vaihtais startin boschista mitsun pienempään malliin, vaihtais venakopan ja kaasuläpän mainitsematta asiasta niin että saa huohotinsarjan asennettuu.
Muuten ei OG9-5sen huohotinsarjaa isommalla huohotinpönikällä saa sovitettua kolggiin... jos ei raneta adapteripaloja tjsp.
Mutta autoon oli tehty yksi päivitys jo sitä ennen, mutta kun meille saabin duunareille tehtiin näitä koe asennuksia ennen releiden markkinoille päästöä niin kysyivät multa josko haluan sen tehtävän mun pirssiini sanoin et jep.
Voin tietysti kysyä asentajalta jos hän muistaa mitä kaikkea hän teki?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Täs sain kuulla että aikaisemmis huohotinpäivityksien yhteydessä porattiin keruusäiliön reikiä suuremmiksi niin varmaan sitä porattu
Ku ei tos My99 femmasakaan tota B reikää ole ja se että lähtis ~20mm reikää poraa lohkoon ei välttämättä tietäis hyvää![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ku ei tos My99 femmasakaan tota B reikää ole ja se että lähtis ~20mm reikää poraa lohkoon ei välttämättä tietäis hyvää
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Täytyy kysellä kun käyn verstaalla mitä Mika poraili sitä asentaessaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.