Kysyjälle siis vielä selvennyksenä, takalukossa ovien lukitusta ei saa avattua sisältä, eli ovien nappulat ovat alhaalla jumissa. Ovet saa auki vain avaimella.
Oli pakko koittaa kun en itse ole takalukkoa pahemmin käyttänyt. Oma autoni ei pitänyt äänimerkkiä kun laittoi ovet takalukkoon. Ohjekirjan mukaan takalukkoon laittaessa pitäisi kuitenkin kuulua äänimerkki, oli autossa hälyt eli ei.
Oiskohan tämä äänimerkki taas niitä asioita, jotka voi TECHillä säätää?
AZP kirjoitti:Kysyjälle siis vielä selvennyksenä, takalukossa ovien lukitusta ei saa avattua sisältä, eli ovien nappulat ovat alhaalla jumissa. Ovet saa auki vain avaimella.
Kertojalle vielä selvennyksenä, että avaimella ei saa ovia auki, vaikka kuinka lukkopesää yrittää käännellä, eli ovet aukeaa vain kaukosäätimellä jos akussa virtaa...
Näinollen jos akku pääsee tyhjäksi, niin menee sähkön syöttöhommiksi esim. auton alta.. Tehty muutamia kertoja eri tapauksissa erilaisten sääolosuhteiden vallitessa pahimmillaan hälyn sireenin huudellessa samaan aikaan akun vähyyttään...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook kirjoitti:
Kertojalle vielä selvennyksenä, että avaimella ei saa ovia auki, vaikka kuinka lukkopesää yrittää käännellä, eli ovet aukeaa vain kaukosäätimellä jos akussa virtaa...
Selventäjälle vielä oikaisuna, että kun akussa on virtaa, saa takalukituksen auki sekä avaimella että kaukosäätimellä.
Virrattomassa tilanteessa tilanne eri, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä avaimen toimivuuden kanssa.
Niin. Ehkä keskuslukitus voikin toimia kun akussa virtaa, mutta niin toimii yleensä kaukosäädinkin. Akku tyhjänä turha haaveilla avaimella menosta..
Tämä yleisenä varoituksena pitkäaikais säilyttäjille tai muuten vaan akun purkajille..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vielä sen verran että NG900:sessa saa takalukon päälle kuskin ovesta avaimella ja sen saa teoriassa avattuakin kuskin oven lukosta, käytönnössä NG-satkujen oven lukot voivat olla sen verran kuluneita että kun sen kerran pistää takalukkoon, avaaminen voi vaatia hieman purkamista (tästä on omaa kokemusta).
Oman kolkin kuskin oven lukkopesään koskemista vältän parhaani mukaan, koska ne pari kertaa kun olen siihen koskenut ovat sekoittaneet keskuslukon toiminnan
Onko normaalia että tyhjällä tankilla kuuluu polttoainepumpun vikinä selvästi auton ulkopuolelle? Tankin täytettyä ääni vaimeni mutta erottuu jos pistää pään takarenkaiden tasolle. Ääni on siis semmoinen korkeataajuuksinen sähkömoottorin pyörimisininä.
Jos menee vaihtohommiksi niin onko RE85 käytössä mitään erikoishuomiota uutta ostaessa? Voiko asia liittyä vanhaan polttoainesuodattimeen(ruosteisen näköinen enkä tiedä milloin vaihdettu)?
Ei äänestä välttämättä pysty mitään päättelemään, kyllä uudenkin pumpun ääni kuuluu kun tarkkaan kuuntelee. Vanhemmiten ääntelee enemmän, mutta saattaa silti kestää vuosia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
zupper kirjoitti:Onko normaalia että tyhjällä tankilla kuuluu polttoainepumpun vikinä selvästi auton ulkopuolelle? Tankin täytettyä ääni vaimeni mutta erottuu jos pistää pään takarenkaiden tasolle. Ääni on siis semmoinen korkeataajuuksinen sähkömoottorin pyörimisininä.
Jos menee vaihtohommiksi niin onko RE85 käytössä mitään erikoishuomiota uutta ostaessa? Voiko asia liittyä vanhaan polttoainesuodattimeen(ruosteisen näköinen enkä tiedä milloin vaihdettu)?
Auto siis 900 1995 2.0T
äänestä vaikea kuulematta sanoa. isommat pumput pitää ääntä ulos tankista, ihan kabiiniin asti...esim Walbro 400lph.
on väliä pumpulla kun käytät E85, ei E85:lle tarkoitetun pumpun elinikä E85:lla ajettaessa saattaa lyhentyä dramaattisesti.
E85 sopivia puppuja todistetusti esim. Walbro275(aito n.200€?) ja Henko(50€). Toki niitä on muitakin mutta siinä google tai etsi-toiminto on ystävä.
ruosteinen suodatin kannattaa vaihtaa uuteen jokatapauksessa.
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Nyt kävi se mitä olen tässä pidempään jo pelännyt, tosta OG9-3 konepellin avausvaijeri varmaan katkes ja nyt ei konepelti aukee. Mistäköhän kautta ton sais avattua nyt? Töistä löytyy öljymonttu niin pääsen autonkin alle jos se sieltä kautta onnistusi.
Löytyyköhän muita käteviä vinkkejä esm. sopivasta vaijerista.
Saabin osanumero 4854097 (LHD versio) olisi varmaankin hyvinkin sopiva varaosa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.