Omalla on reilu satatonnia päästy kässärin kiristyksellä ja olka-akselien korjauksella( + tietysti kuluvia osia). Koputan nyt puuta
9-3 2.0tA ongelmia
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Kyllähän nuo vikalistat on aina hauskoja luettavia, kun näyttää monesti samaan autoon kaikki iskevän
Omalla on reilu satatonnia päästy kässärin kiristyksellä ja olka-akselien korjauksella( + tietysti kuluvia osia). Koputan nyt puuta
Omalla on reilu satatonnia päästy kässärin kiristyksellä ja olka-akselien korjauksella( + tietysti kuluvia osia). Koputan nyt puuta
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Tilanteessa ei ole oikeasti enää mitään hauskaa. Ainakin jos tämän jälkeen alkaa auto toimia ok (pahoin pelkään), niin luottamusta sitä kohtaan ei ainakaan ole. Onneksi muijalla on 1.4l nissan sunny jolla on ajettu tähän mennessä aina kun saab ei ole toiminut! (eli koko ajan tähän mennessä!). Tämän kuukauden aikana olen ajanut jopa 100km. Molemmilla kerroilla kun pääsin ajamaan, porsi auto ajokyvyttömäksi saman päivän aikana.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Varasuunnitelmista puheen ollen. Isällä on seisonnassa yksi auto ihan vaan siltä varalta että jos joku pirssi menee rikki. Eniten olen tainnut minä tuota tarvita...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Kerro ihmeessä lisätietoja, kun vaikutat tietävän enemmän kuin kerrot?suorsa kirjoitti:Eikös keskusteluissa ole tullut ilmi, että edellisen omistajan tekosia?Coltti kirjoitti:Oliko Suorsa peräti tekemässä jako"remppaa", kun noin rupeaa puolustelemaan?
Ihan heti ei tule hyväksyttävää syytä mieleen (kun se ei kerta huolimattomuuttakaan ollut), miksi pelkkä tasapainoketjun vaihtaminen ilmoitetaan jakopääremppana autoa myydessä. Ellei ole tarkoitus saada uutta ostajaa pitämään autoa parempana kuin se onkaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Coltti hyvä, jos auton omistaja ilmoittaa tällaisen mielipiteen asiasta, niin sitä pitää kunnioittaa. Käytettyjen autojen kaupoissa on monestikin voimassa se ns. "takavalotakuu".Zebe kirjoitti: En missään nimessä ala julkistamaan kenenkään nimiä täällä, itsepähän olen auton ostanut ja näistä seurauksista kärsin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Kyllä tuo on selvä, mutta minua ainakin kiinnostaa nyt että miksi Suorsa moittii edellisen omistajan parjauksesta, kun sitä ei suoranaisesti ole edes tehty. Sekä kertoi että syynä oli jokin muu kuin huolimattomuus.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Jes! Kannentiiviste säilyi ehjänä ja misfiret korjautuivat imuvuodon tilkitsemisen ja maadoituspisteen puhdistuksen yhteydessä.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Hyvä että tuli kuntoon, nyt turvallista matkaa!
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Uskomatonta, mutta totta... Edelleenkään ei mitään hälyyttävää ongelmaa ja kaikki toimii kuten pitääkin. Taidan huvikseni käyttää vielä bensapumpun irti viikonloppuna ja katsella onko klemmarit löystyneet uudesta letkusta, kuten täällä monella on käynyt.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Noniin, nyt on autolla selvitty jo vajaa 500km viikonlopun aikana, eikä toistaiseksi ole hinausautoa tarvittu. Bensapumpun letku oli todellakin pehmennyt niin, että klemmari olisi kohta irronnut (upotettava gatesin letku) mutta asia on korjattu.
Seuraava huomio tuli siitä, että öljykorkin ympärille kertyy hieman öljyä. Auto ei kuluta tippaakaan öljyä, ei savuta ym. Huohottimen pikkuletkun takaisku oli hajalla, on nyt vaihdettu mutta silti öljysumua kertyy jonkin verran ympärille. Öljykorkin tiiviste oli kovettunut ja katkennut, mistähän näitä mahtaa saada uusia?
Seuraava huomio tuli siitä, että öljykorkin ympärille kertyy hieman öljyä. Auto ei kuluta tippaakaan öljyä, ei savuta ym. Huohottimen pikkuletkun takaisku oli hajalla, on nyt vaihdettu mutta silti öljysumua kertyy jonkin verran ympärille. Öljykorkin tiiviste oli kovettunut ja katkennut, mistähän näitä mahtaa saada uusia?
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Noniin voi helvetti taas! 2tkm ajettu kampuran stefa rupesi sitten vuotamaan, miten tämäkin voi olla edes mahdollista?
Huomasin että pihalle oli tippunut pari tippaa öljyä ja näkyy olevan vuotokohta selvästi kampiakselin hihnapyörän välistä, ei hyvä. Jakopäärempassa tuli uusi tiiviste, eipä kauaa kestänyt.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Vaihdettiinko öljypumpun O-rengas myös ? Toivottavasti stefan huuli asetettiin eri kohtaan kuin vanhalla ettei ole vanhassa urassa valmiiksi.
Stefojankin on muuten orkkislaatua ja ei-orkkislaatua
Stefojankin on muuten orkkislaatua ja ei-orkkislaatua
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Itsehän en mistään tietä, mutta tuli vaan tuosta öljyvuodosta mieleen, että olikos tähän tehty huohotinpäivitystä ym..? Ei vaan ollut mainittu viestiketjussa.. Ettei ole letku tukossa, mikä kyllä aiheuttaa öljyn pyrkimisen pihalle koneesta
Toinen vuotokohta on se öljypohjan ja jakopäänkopan välinen liitos, eikä kyllä tosiaan varmaksi voi vilkaisun perusteella sanoa, vuotaako kampuran hinhnapyörän stefa vai öljypumpun o-rengas..
Toinen vuotokohta on se öljypohjan ja jakopäänkopan välinen liitos, eikä kyllä tosiaan varmaksi voi vilkaisun perusteella sanoa, vuotaako kampuran hinhnapyörän stefa vai öljypumpun o-rengas..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Huohotinpäivitys on kyllä tehty ja mm. huohotuksen pikkuletkun takaiskukin juuri vaihdettu ettei ahtopaine pääse huohotusjärjestelmään. Pitääpä seurailla tuota, eilenkin töistä tullessani ei ollut tippaakaan öljyä näkyvillä mistään.
edit: Nyt katsoin uusiksi lampulla niin selvästi öljynsuodattimen jalan suunnalta tulee tuo vuoto, pitää yrittää ilman tunkkia ottaa pohjamuovia raolleen ja katsoa.
edit: Nyt katsoin uusiksi lampulla niin selvästi öljynsuodattimen jalan suunnalta tulee tuo vuoto, pitää yrittää ilman tunkkia ottaa pohjamuovia raolleen ja katsoa.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Ketjunkiristimen tiiviste oli vanha ja siitä vuoti aikatavalla öljyä omassa 9-5:ssä taannoin kun tein koneremonttia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01