Kovalla vääntämisellä yläletku meni melkein, kun tuli helpoin osuus, missä rintapellin luona oleva metalliputki osa nro 10
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... nrattning/ piti letku ruuvata siihen korkkas alkukierre siittä metalliputkesta.
Airossa on tiellä tuo poikkituki joka olisi pitäny löysätä ja nostaa ylemmäs, kun se hiukan väänsi letkua alaspäin. Nyt joutuu jostain etsimään ihmeellistä kierretyökalua tuolle, taitaa olla sama kierre kuin letkun alaosassa 15,8mm ja nousu 1,5. Jos ei saa työkalua mistään pitää jostain saada metalliputkinro 10 ja jotenkin sinne ahtaaseen väliin rintapellin tykö ruuvata ilman koneen irrotusta.
Vaihdossa tein:
- akku pois(13mm lenkki akun kenkiin ja olikohan 10mm hylsy akun kiinnikkeeseen)
- akkuteline pois (tais olla 2kpl 10mm pultilla)
- tehostimen säiliön panta(10mm pultti), jolloin säiliötä sai liikutettua tieltä pois
- tunkilla kulma ylös ja alakautta kumikäsillä alaliitos(16mm) auki ja kiinni
Kun alaliitos on irti tulee öljyä yläletkusta ja alaletkusta, sain talteen ehkä puolisen litraa, mutta alle litra ehkä pulppusi kaikenkaikkiaan.
- tässä vaiheessa kun putki ei meinannut tulla pois irrotin akkutelineen alustassa kiinni olevan kaapelipidikkeen(10mm hylsy) irti. Metalliputkea pitelee 2kpl kumista putkipidäkettä, jotka saa auki ruuvarilla vääntämällä.
Vanhaa putkea joutui vääntämään voimalla että sai kieputeltua poispäin akkutelineen alustan tienoilta ja yläosan vedin ohjaustehostimen säiliön paikkeilta alas.
Uuden letkun ohjaustehostimen säiliön paikkeilta pujotin rintapellille. Letkun metallisen putkiosan joutuu kikkaileen takaisin akkutelineen alaosan viertä alas.
Kumipidäkkeet kiinni ja alakautta auton alla makaamalla 16mm kiintoavaimella vääntämällä ja pienellä jakoavaimella vastaan(jos ei ole pientä ja sopivaa kiintoavainta).
Yläosa pitää olla täysin suorassa linjassa ja sormilla varmistaa, että lähtee kierteille. Kiinnipito 22mm ja vääntäminen 17mm.
Loput edellämainitut rojut kiinni päinvastasessa järjestyksessä
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.