Onko todellakin niin, jos haluu puskurin pois ni koko keula pitää purkaa?
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
No niin, lainasin kirjastosta korjauskirjan ja sitä selailin aamulla...
Onko todellakin niin, jos haluu puskurin pois ni koko keula pitää purkaa?
Onko todellakin niin, jos haluu puskurin pois ni koko keula pitää purkaa?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/9-5 1998 2.3
R.I.P. 900 1983 2.0/R.I.P.9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/9-5 1998 2.3
R.I.P. 900 1983 2.0/R.I.P.9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Mitähän meinaat, eikö se puskuri oo keula?
Maski on pikaklipsuil kii ja umpiot muutamal hassul ruuvil kii. Enemmän töitä taitaa aiheuttaa että saa alapuolelt kaikki muovit auki.
Maski on pikaklipsuil kii ja umpiot muutamal hassul ruuvil kii. Enemmän töitä taitaa aiheuttaa että saa alapuolelt kaikki muovit auki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
nugge
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Ylhäältä eka vilkut pois 1 ruuvi Torx kanta molemmin puolin. kääntää vilkun ulospäin niin lähtee. Umpiot kaksi ylhäältä lukkopellissä ja yksi sivulla.
Maski tietenkin myös pois.
Alhaalta pois suojamuovit, lokarista ruuvit jotka kiinni puskurissa jos ne viel on jäljellä.
Umpioden alta paljastuu kaks pitkää pulttia oisko ollu 18mm kanta(?)
Tän jälkeen nitkuttaa koko puskuria irti. Kannattaa sinne kolaripuomin väliin työntää ruuvari tai joku sellainen niin lähtee suht helposti irti. (puomi tulee siis puskurin mukana)
Kiinni laittaes tarvii joko neljä kättä tai kaks ihmistä että saa ne klipsut urilleen puskurin sisäkyljis.
Maski tietenkin myös pois.
Alhaalta pois suojamuovit, lokarista ruuvit jotka kiinni puskurissa jos ne viel on jäljellä.
Umpioden alta paljastuu kaks pitkää pulttia oisko ollu 18mm kanta(?)
Tän jälkeen nitkuttaa koko puskuria irti. Kannattaa sinne kolaripuomin väliin työntää ruuvari tai joku sellainen niin lähtee suht helposti irti. (puomi tulee siis puskurin mukana)
Kiinni laittaes tarvii joko neljä kättä tai kaks ihmistä että saa ne klipsut urilleen puskurin sisäkyljis.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Voi helekutti, kyllä on taas ollu miesinsinöörit asialla..nugge kirjoitti:Ylhäältä eka vilkut pois 1 ruuvi Torx kanta molemmin puolin. kääntää vilkun ulospäin niin lähtee. Umpiot kaksi ylhäältä lukkopellissä ja yksi sivulla.
Maski tietenkin myös pois.
Alhaalta pois suojamuovit, lokarista ruuvit jotka kiinni puskurissa jos ne viel on jäljellä.
Umpioden alta paljastuu kaks pitkää pulttia oisko ollu 18mm kanta(?)
Tän jälkeen nitkuttaa koko puskuria irti. Kannattaa sinne kolaripuomin väliin työntää ruuvari tai joku sellainen niin lähtee suht helposti irti. (puomi tulee siis puskurin mukana)
Kiinni laittaes tarvii joko neljä kättä tai kaks ihmistä että saa ne klipsut urilleen puskurin sisäkyljis.
Nro 6180
9-3 1999 2.0/9-5 1998 2.3
R.I.P. 900 1983 2.0/R.I.P.9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/9-5 1998 2.3
R.I.P. 900 1983 2.0/R.I.P.9-3 1999 2.0T
-
nugge
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Niinpä. Pultteja ja ruuvejakin yhteensä alle 20 mukaanlaskien alustamuovienduuduu kirjoitti:^Siis mistä kohtaa tuo nyt on vaikeaa?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
kaikki minkä miesinsinöörit on suunnitelleet on vaikeaa
ainakin naisten mielestä
ainakin naisten mielestä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Ihan yksin oon laittanu pari kertaa paikoilleen, eikä ole edes vaikeaa.nugge kirjoitti: Kiinni laittaes tarvii joko neljä kättä tai kaks ihmistä että saa ne klipsut urilleen puskurin sisäkyljis.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Nopeat kysymykset
No on kyllä ollu varsinainen aivoriihi koolla.."Hei pojat, pistetääs ekaks puskurit kii ja koota loput autosta siihen päälle"AZP kirjoitti:kaikki minkä miesinsinöörit on suunnitelleet on vaikeaa![]()
ainakin naisten mielestä
no joo, kattoo jos viittii purkaa, voihan sitä maassakin kykkiä
Nro 6180
9-3 1999 2.0/9-5 1998 2.3
R.I.P. 900 1983 2.0/R.I.P.9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/9-5 1998 2.3
R.I.P. 900 1983 2.0/R.I.P.9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Mul olis pieni ongelma tai oikeestaa pariki. Autona toimii NG 900 -96 2.0i 96kW koneel.
Eli ongelmana on, että moottoritievauhdissa (+100km/h) alkaa auton ratti tärisemään ja jos ratista päästäisi irti, niin liikkuu tärinän mukaan itsestään. Tekee samaa talvi ja kesärenkailla. (kesärenkailla huomasin kunnolla tämän ongelman) eli epätodennäköistä, että tasapainotuksessa olisi vikaa? Mikähän mahtais olla ongelmana? Jotenkin myös tuntuu, että ohjautuu herkästi uriin yms jos tällä merkitystä. Itse auto ei sinänsä sen enenpää täristä.
Lisäksi kun ostin auton niin suoraan ajettaessa raatti on melko paljonkin vasemmalle kääntyneenä vaikka renkaat ovat suoraan. Kannattaako käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa vai onko todennäköisempää, että jonkun huollon yhteydessä ei olla vain keskitetty rattia? Mitenkäs ratin keskittäminen tapahtuu helpoiten. Sinänsä se nyt ei mikään iso juttu ole mut olisha se rattiki kiva saada suoraan
Eli ongelmana on, että moottoritievauhdissa (+100km/h) alkaa auton ratti tärisemään ja jos ratista päästäisi irti, niin liikkuu tärinän mukaan itsestään. Tekee samaa talvi ja kesärenkailla. (kesärenkailla huomasin kunnolla tämän ongelman) eli epätodennäköistä, että tasapainotuksessa olisi vikaa? Mikähän mahtais olla ongelmana? Jotenkin myös tuntuu, että ohjautuu herkästi uriin yms jos tällä merkitystä. Itse auto ei sinänsä sen enenpää täristä.
Lisäksi kun ostin auton niin suoraan ajettaessa raatti on melko paljonkin vasemmalle kääntyneenä vaikka renkaat ovat suoraan. Kannattaako käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa vai onko todennäköisempää, että jonkun huollon yhteydessä ei olla vain keskitetty rattia? Mitenkäs ratin keskittäminen tapahtuu helpoiten. Sinänsä se nyt ei mikään iso juttu ole mut olisha se rattiki kiva saada suoraan
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
-
nugge
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Juu niin olen minäkin mutta menee 10 sekuntia kun on kaks nostamas sen siiheamu kirjoitti:[
Ihan yksin oon laittanu pari kertaa paikoilleen, eikä ole edes vaikeaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Apurungon ja alatukivarsien puslat nyt ensiksi tarkastukseen ja raidetangon nivelet. Sen jälkeen kun ne on kunnossa voi suuntauksesta olla hyötyäkin.Nassek kirjoitti:Mul olis pieni ongelma tai oikeestaa pariki. Autona toimii NG 900 -96 2.0i 96kW koneel.
Eli ongelmana on, että moottoritievauhdissa (+100km/h) alkaa auton ratti tärisemään ja jos ratista päästäisi irti, niin liikkuu tärinän mukaan itsestään. Tekee samaa talvi ja kesärenkailla. (kesärenkailla huomasin kunnolla tämän ongelman) eli epätodennäköistä, että tasapainotuksessa olisi vikaa? Mikähän mahtais olla ongelmana? Jotenkin myös tuntuu, että ohjautuu herkästi uriin yms jos tällä merkitystä. Itse auto ei sinänsä sen enenpää täristä.
Lisäksi kun ostin auton niin suoraan ajettaessa raatti on melko paljonkin vasemmalle kääntyneenä vaikka renkaat ovat suoraan. Kannattaako käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa vai onko todennäköisempää, että jonkun huollon yhteydessä ei olla vain keskitetty rattia? Mitenkäs ratin keskittäminen tapahtuu helpoiten. Sinänsä se nyt ei mikään iso juttu ole mut olisha se rattiki kiva saada suoraan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nopeat kysymykset
Joo näinhän se oli että ilmastoinnin säätöyksikkö oli kärähtänyt. Kiitos ValPe, Ippe ja Nugge kommenteista. Niin kiireellä aamulla lähdin että hain sen koko yksikön länsiautostaKKB1 kirjoitti:Lähti tänään 01 9-3:sta ilmastointi puhaltamaan täysillä eikä sammu muuta kuin ottamalla kengän irti akusta. Reagoi kyllä lämmönsäätimiin mutta ei puhallusnopeuteen eikä siis sammu. Rele ja sulake vaikutti olevan ok. Olisko jollain ideoita tai suoraa linkkiä aikaisempiin keskusteluihin samasta aiheesta. En oikein haulla löytänyt vastauksia.
No jäipähän varalle tuo viallinen jonka korjaan paremmalla ajalla vaikka varaosaksi omaani, emännän tai jonkun muun sitä tarvitsevan autoon.
Re: Nopeat kysymykset
Puskuria irroitellaan suhteellisen harvoin, joten sen helppoon irroitettavuuteen ei tehtaan yksinkertaisesti kannata panostaa. Sen sijaan puskurin kiinnityksessä kannattaa miettiä kolaritilanteen energioiden suuntautumista (turvallisuuden takia) sekä ulkonäköä eli että puskurin kiinnikkeet ei näy (ostajien houkuttelemiseksi).RiikkaK kirjoitti:No on kyllä ollu varsinainen aivoriihi koolla.."Hei pojat, pistetääs ekaks puskurit kii ja koota loput autosta siihen päälle"![]()
![]()
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Käykö peugeotin, citroenin tai fordin 4x108 vanteet saabin 9000.
Saab 9000 2.0 cd
#6619
#6619