Cabrioletti otti taakse osumaa ja nyt alkoi hieman huolettaa. Autojen nopeusero törmäyshetkellä n. 20km/h (60 vs. 80). Cabrioletissa ulospäin näkyviä vaurioita ei ole kuin oikealta puolelta lokarista roikkuu puskuri irti ja muovikiinnikkeitä palasina. Keskellä puskuria käytännössä naarmuja ja mahdollisesti murtumia.
Vastapuolella meni umpio rikki, puskuri ja peltivaurioita lokasuojaan ja konepeltiin.
Katto on tähän saakka pelannut ilman pienintäkään ongelmaa mutta kokeillessani kattoa kotipihalla, alasajossa alkoi kuulumaan muovista rutinaa. Pysäytin katon ja ajoin sitä takaisin että pääsin näkemään syyn. Syyllinen oli jonkinlainen ohjurimuovi joka oli lähtenyt pussin sivuseinästä irti (nyt murtunut ja poikki sekä pussissa pieniä reikiä...)
Korjattuani rikkinäisen muovin pois katto toimi muuten hienosti mutta ei osunut ensimmäisellä yrittämällä lukkoihin (inspekta sufletten- valo syttyi).
Voiko noin pienillä ulkoisilla vaurioilla olla mahdollisesti rungossa jotain muutoksia tai onko mahdollista että katto antanut periksi jostain säädöistä? Törmäyshetkellä katto oli ylhäällä.
Samalla olisi mukava tietää että mistä tuota vaurion laajutta kannattaisi ensin alkaa selvittämään (onko jotain tyypillisiä kohtia missä törmäysjäljet näkyy parhaiten?)
Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
Re: Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
vahinkotarkastuksessa tuo tarkastus kannattaa teettää ja vahingot ilmeisesti peräänajotilanteessa mennee peräänajan vakuutuksesta.oman kokemuksen mukaan saabi kestää kyllä varsin kovan peräänajo iskun mutta korivankoja on aika vaikea tarkistaa irroittamatta puskuria..
vähintään puskurin maalaus/korjaus, uudet törmäyssuojat, kiinnikkeet tekee n. 1200 euron korjauslaskun..
vähintään puskurin maalaus/korjaus, uudet törmäyssuojat, kiinnikkeet tekee n. 1200 euron korjauslaskun..
9-3Aero-01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 140
- Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
- Paikkakunta: KEMI
Re: Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
Lähinnä epäilyttää/hirvittää katon ongelma. Vahinkotarkastajalla ei varmaankaan ole asiasta hajuakaan ja paikallinen merkkihuoltokaan ei asiasta tod. näk hirveästi tiedä (vaikka muuten päteviä ovatkin).
Toivottavasti jotain vinkkejä löytyypi...
Toivottavasti jotain vinkkejä löytyypi...
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
Re: Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
Tuskin katolle on käynyt kuinkaan jos kori on ehjä. Ainoat osat mitkä katossa voisivat antaa periksi on alumiiniset sivu ja etupalkki ja niiden murtumisen kyllä huomaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
Uuden mallisissa autoissa on vaikeampi nähdä vahinkoja päällepäin, koska esim. puskuri antaa aikalailla periksi törmäys hetkellä ja palautuu takaisin ¨entiselleen¨. Usein kovat muovi osat ovat haljenneet tai poikki törmäysalueelta. Reijitetyistä peltiosista näkee kasaan painumisen helpoimmin ja jos maalissa on halkeamia silloin osat on sujunut korjaus kuntoon. Olen nähnyt eläinten kanssa törmänneitä autoja, joissa ei näy päällepäin vikoja, mutta keulapään pidike muoviosat ovat poikki, joten maski, vilkut ja lamput tippuu alas kun niihin koskettaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Peräänajo / mahdolliset vauriot NG900 Cab
Mainitse tarkastuksessa, että katto rupesi temppuilemaan kolarin jälkeen, jos toteavat vikaa katon toiminnassa niin vaihtavat kyllä uuden vastaosapuolen vakuutuksen piikkiin, niin ei tarvihte murehtia
Kyllähän tämä kävelemisenvoittaa