Akun irroitus ja sopeuttamis ajo
Akun irroitus ja sopeuttamis ajo
Onko tämä oikeasti totta vai pa***apuhetta, että esim.pitämällä akun miinuskaapelia irti vaikkapa 1h, täytyisi suorittaa "sopeutusajo" jotenkin? Entä onko sama homma manuaali vai autom.vaihteiston kanssa? Vaihdoin eilen kampiakselin hall anturin sekä pa-suodattimen akunkengän ollessa irti tunnin verran, jonka jälkeen moottori usein täristi ikäänkuin sammuakseen,kun pysähtyi vaikkapa liikennevaloihin. Tämä ominaisuus kuitenkin vähentyi mitä enemmän kilometrejä tuli mutta ei silti kokonaan. ce-valo ei ilmoittele vikaa.
Viimeksi muokannut saabdaas, Pe Kesä 18, 2010 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Akun irroitus ja sopeuttamis ajo
Normaalilla käytöllä on tähän mennessä ainakin oma auto oppinut tyhjäkäynnin uudestaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Akun irroitus ja sopeuttamis ajo
Oppii ihan itse ilman sopeutuksia. "Sopeutusajo" on tarkoitettu korjaamoille ahtopaineen nopeaa sopeuttamista varten jotta asiakas ei huomaisi eroa toiminnassa auton noudon jälkeen.
Normaalia on että tyhjäkäynti vähän hakee resetoinnin jälkeen etenkin T5 autoissa ilmastointi päällä, ja automaattivaihteisissa. Oppii se itsekseen kun jonkun aikaa ajelee.
Normaalia on että tyhjäkäynti vähän hakee resetoinnin jälkeen etenkin T5 autoissa ilmastointi päällä, ja automaattivaihteisissa. Oppii se itsekseen kun jonkun aikaa ajelee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Akun irroitus ja sopeuttamis ajo
Oikeassa olette, tänä päivänä auto on toiminut täysin oikein 
