Onko 9-3:ssa mahdollista saada tuo peruutuslukko pois käytöstä? Ärsyttää, kun joutuu aina vetämään pakin kun sammuttaa auton ja auto pitää käynnistää pakki silmässä. (Tiedetään, että on Saabin ominaisuus, mutta ikävä sellainen )
Olisiko jollain tietoa siitä, että millaista mekaniikkaa tuo laatikko pitää sisällään tuon peruutuslukon osalta?
Pakkilukko on kepin alla, vaihdelaatikossa ei ole mitään siihen liittyvää.
Kai tiesit että avainta voi kääntää vain hieman pois Lock asennosta jolloin pakin saa pois päältä ja voi startata vapaallakin?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
En ole kyllä tuollaista huomannut. Täytyykin kokeilla ensi kerralla.
Mutta jotenkin tuntuisi "normaalilta", ettei tuo kepin asento vaikuttaisi virtalukkoon.
Pitää vielä selvittää, että lasketaanko tuo pakkilukko auton varsinaiseksi ajonestoksi, koska sehän on muistaakseni pakollinen jostai 90-luvulta alkaen.
Koska rattilukollisessa autossa rattilukko on pakollinen varuste, niin tuskin pakkilukkoakaan saa Saabista poistaa.
Äkkiä siihen pakkilukkoon tottuu, auto yleensä kuitenkin startataan kytkin pohjassa niin ihan sama onko pakki päällä vai ei. Eipähän valu auto vahingossa jokeen jos käsijarru unohtuu...
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
jcarlson kirjoitti:Rattilukko päällä ratti ei käänny. Pakkilukko päällä vaihdetta ei saa pois pakilta. Kumpi on mokan tai vian sattuessa turvallisempi?
Itse yhden postilaatikon lytänneenä voin suositella pakkilukkoa.
Stirlitz kirjoitti:Onko 9-3:ssa mahdollista saada tuo peruutuslukko pois käytöstä? Ärsyttää, kun joutuu aina vetämään pakin kun sammuttaa auton ja auto pitää käynnistää pakki silmässä. (Tiedetään, että on Saabin ominaisuus, mutta ikävä sellainen )
Olisiko jollain tietoa siitä, että millaista mekaniikkaa tuo laatikko pitää sisällään tuon peruutuslukon osalta?
Tietääkseni pakkilukon tulee toimia katsastuksessa, koska minulta on kerran auto hylätty juuri sen vuoksi. Oli joku pieni jousi katkennut eikä lukko pitänyt. Tuskin kannattaa poistaa käytöstä, asiaan tottuu aika pian ja sitten, kun ajaa toisilla autoilla laittaa niihinkin pakin päälle, kun sammuttaa auton
jcarlson kirjoitti:Rattilukko päällä ratti ei käänny. Pakkilukko päällä vaihdetta ei saa pois pakilta. Kumpi on mokan tai vian sattuessa turvallisempi?
Itse yhden postilaatikon lytänneenä voin suositella pakkilukkoa.
Ja erään tarinan mukaan joku mies oli hinannut vaimoaan, niin että vaimon ohjaaman auton aivaimet olivat miehen taskussa ja jossain vaiheessa se naisen ohjaama auto oli ajautunut rekan alle, koska rattilukko oli mennyt päälle.
Stirlitz kirjoitti:En ole kyllä tuollaista huomannut. Täytyykin kokeilla ensi kerralla.
Mutta jotenkin tuntuisi "normaalilta", ettei tuo kepin asento vaikuttaisi virtalukkoon.
Pitää vielä selvittää, että lasketaanko tuo pakkilukko auton varsinaiseksi ajonestoksi, koska sehän on muistaakseni pakollinen jostai 90-luvulta alkaen.
pakkilukko PITÄÄ toimia katsastuksessa....meille muille varmaan
ihan sama poistatko sen vai et
pakkilukko PITÄÄ toimia katsastuksessa....meille muille varmaan
ihan sama poistatko sen vai et
Oman käsitykseni mukaan, pakolliset varusteet autossa on määritelty ihan pykälissä ja eu-asetuksissa, eikä pakkilukko tietääkseni kuulu niihin.
ainakin viime katsastuksessa sanottiin,että pakkilukon
PITÄÄ toimia!
auto oli valmiiksi käynnissä ku katsari tuli paikalle,se sammutti auton
heti ja kokeili pakkilukkoa...sit vasta koelenkille jne...
Käy konttorilla kokeilemassa ja jos ei siellä vastaus miellytä niin pengo finlexiä ja tappele sitten asiasta lisää.
Tai sitten vaan kiltisti totut siihen pakkilukkoon ajan kanssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com