93 kytkimen työsylinteri?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

93 kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

Päiviä. Elikkäs ks. "osasta" olisi kysyttävää.
Eli vaikuttaisi siltä että sabasta olisi työsylinteri pettämässä (poljin jää välillä pohjaan,pitää kädellä nostaa ylös) ja kuulemma sijaitsee laatikon sisällä. Kyselisin vain hieman mitä kannattaisi tehdä?
-Ajatuksena olisi vaihtaa Viggenin kytkinlevy+paine asetelma samalla kun laatikon aukaa.
-Ja olen tuolta mm trullin sivuilta katsellut painelaakeri+työsylinteri sarjaa.
-Sitten jos saisi jonkinmoisia ohjeistuksia itse laatikon maailmaan että miten on mokoma kiinni jne. En ole koskaan avannut autosta kytkintä. :lol:
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: 93 kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

Nyt alkaa vaikuttamaan että olen tosiaan hakoteillä. Olisikos kellään tarkempaa havaintoa että missäs se mokoma sylinteri sijaitsee?
Tai edes kuvaa vaihdelaatikosta? :lol:
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: 93 kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

Selvisi,sain etsittyä WIS koneelle.
Pääsylinteri sijaitsee tulipellin lähettyvillä ja työsylinteri itse laatikon sisällä,kytkimen kyljessä.

Joten,onko tarkkaa tietoa,kumpi noista olisi syyllinen tuohon kytkimen löysään käytökseen? Täytynee katsoa lähipäivinä tuo pääsylinteri joka siis meikäläisen ymmärtääkseni pumppaa nesteen tuonne työsylinterille joka irroittaa kytkimen.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 93 kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

NightEagle kirjoitti:Selvisi,sain etsittyä WIS koneelle.
Pääsylinteri sijaitsee tulipellin lähettyvillä ja työsylinteri itse laatikon sisällä,kytkimen kyljessä.

Joten,onko tarkkaa tietoa,kumpi noista olisi syyllinen tuohon kytkimen löysään käytökseen? Täytynee katsoa lähipäivinä tuo pääsylinteri joka siis meikäläisen ymmärtääkseni pumppaa nesteen tuonne työsylinterille joka irroittaa kytkimen.
Jaa, ettei vaan pääsylinteri olis nyt se syyllinen. Ei välttämättä muuta kuin uudet tiivisteet kehiin ja taas mennään. Työsylkky on tosiaan kopan sisällä ja on yhtä puuta painelaakerin kanssa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 93 kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Toi että poljin jää välillä pohjaan mutta toimii normaalisti vois viitata siihen, että joku kytkimen letku pääsisi pullistumaan??? Jos tiivisteet rikki sylkissä niin ylensä hukkaa nestettä myös? Ihan vaan ääneen pähkäilin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: 93 kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

nestettä en ole huomannut tiputtavan eikä sitä ole kyllä säiliöstäkään karannut. Täytynee yrittää vaikka v-loppuna katsoa tuo pääsylinteri. Mukava homma kyllä purkaa kojelautaa vähäsen,et sais edes näkyviin. No katsotaan mitä tuopi tullessaan. Tänään meinasin alustavasti mennä jo aloittelemaan mutta tulipa taas noita mukulan neuvola käyntejä sun muuta turhaa niin paljon ohjelmaan että eipäs sit päästy. :lol:
Onko nuo pääsylinterin tiivisteet ihan kumisia vai jotain muuta ainetta?
Ajattelin että pitänee käydä startilta hakemassa.
Vastaa Viestiin