9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja sisse »

Päiviä. Tuli mieleen foorumia selailtua, että minkälaisia ovat suurimmat erot kyseisissä vehkeissä? (185hv)vs(154hv).

Ja myös, että saako tuohon 185hv:n versioon ajettua sisään samat viriohjelmat kuin muihinkin 9-3 turbo saabeihin ilman erikoisia muutoksia? (stage1 jne.)
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

2. saa
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja sisse »

Kysytääs sitten vielä näin: Onko ennen vuotta 1999 valmistetuissa 9-3:sissa T5 ja 2000-->T7?
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei välttämättä; motronic huolehtii vapaasti pissaavista ja kiisselikoneissa on vielä omansa.

Asiallisemmin vastattuna kaikki 99 vuosimallin bensaturbot on T5:sia, joitakin 2000 vuosimallin autoja on ensirekisteröity 99 puolella ja sekoittaa pakkaa. Mutta myös 2000 puolelta ensirekisteröityjä kolkkeja löytyy T5:na. Kurkistus konepellin alle kertoo tilanteen, varmiten ilmamassamittarista voi päätellä.
Tehojen optimointimielessä T5 on kestävämpi ja huolettomampi kuin T7.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja patu »

Minkäs väriset nää DI kasetit olla T7 ja T5
Tässä uudemmassa hankinnassa kaikki viittaisivat päällisin puolin T7 mutta DI kasetti punainen.. Katsotaan tarkemmin kun aikaa löytyy..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

T5 punainen.
T7 musta.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja patu »

Konehuoneeseen kun kurkkaa löytyy punainen DI kasetti, mankkuvena, auto 00-vm. ilmamassamittaria ei ole putsarin kyljessä PITÄISI OLLA matalapaine.. Onkohan edellisen aikana lyöty väärä kasetti tai sekasikiö?
Viimeksi muokannut patu, Ma Elo 23, 2010 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ei pitäisi toimia väärällä kasetilla.
Oisko siitä tehty täyspaine lisäämällä tarvittavat hilppeet?
Vastaus voi löytyä kaivamalla ecu ulos ja tutkimalla merkintöjä tai viimeistään tutkimalla karttoja.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja V-M »

Azanovix kirjoitti:Ei pitäisi toimia väärällä kasetilla.
Oisko siitä tehty täyspaine lisäämällä tarvittavat hilppeet?
Vastaus voi löytyä kaivamalla ecu ulos ja tutkimalla merkintöjä tai viimeistään tutkimalla karttoja.
Toimii myös "väärällä" kasetilla. Ajellut kesän mustalla kasetilla T5:ssa. 2000km kesälomareissukin tuli heitettyä tuolla paketilla. Ja punaista kokeiltu myös T7 autossa, toimii sekin tosin sillä en ajanut kuin 500km kokeilun vuoksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tosta DI-Kasetista sen verran et eiks se menny suurinpirtein näin.

Mustaa voi käyttää T5ssa ja T7ssa (T7 kasettihan se on)
Punasta voi käyttää T5ssa ja T7ssa mutta ei suositella T7aan koska punaisesta puuttu joku nakutusttunnistin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja core2 »

En tiedä onko tätä mainittu täällä jo ennestään (luulisin), mutta mainitaan se nyt vielä:
-älä käännä DI-kasettia ylösalaisin kun vaihdat tulpat.
-Älä myöskään syötä siihen virtaa ilman, että tulpat ovat kiinni DI:ssä.
-Älä missään nimessä syötä siihen virtaa jos se on ylös alaisin, alasvalunut öljy saattaa vaurioittaa käämityksen ja pilata DI:n.
-Jos se on ollut ylösalaisin kun vaihdoit tulpat ja ruuvaat sen kiinni, pidä pitempi kahvitauko jotta transformaattori öljy kerkiää valua sinne missä sen kuuluukin olla ennen kuin starttaat.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ja jos joku sattuu löytämään punaisen DI:n joka on kummaltakin pitkältä sivulta
osittain maalattu siniseksi ja usein vielä pala lohkaistu pois.

Tai mustan DI:n joka on maalattu samalla lailla, mutta vihreäksi.
Älkää asentako niitä autoonne ne ovat korjaamoiden testikasetteja eikä niitä ole tarkoitettu ajettavaksi muualla kuin testeissä, ne voivat myös vaurioittaa moottoria ellei TECH ole kiinnitettynä.

EDIT: Tämä siksi, että näitä on monta varastettu pohjoismaissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mimmi kirjoitti:
nugge kirjoitti:Tosta DI-Kasetista sen verran et eiks se menny suurinpirtein näin.

Mustaa voi käyttää T5ssa ja T7ssa (T7 kasettihan se on)
Punasta voi käyttää T5ssa ja T7ssa mutta ei suositella T7aan koska punaisesta puuttu joku nakutusttunnistin.
Ei alkuunkaan.

Mm Saab kieltää väärän kasetin käytön.
Musta kasetti on VAIN T7 ja punainen on VAIN T5.
Erona on mm liipaisusysteemi, nakutustunnistus...

Mutta muistan aivan varmasti lukeneeni aiheita missä T5sissa on käytetty T7 kasettia ongelmitta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

nugge kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
nugge kirjoitti:Tosta DI-Kasetista sen verran et eiks se menny suurinpirtein näin.

Mustaa voi käyttää T5ssa ja T7ssa (T7 kasettihan se on)
Punasta voi käyttää T5ssa ja T7ssa mutta ei suositella T7aan koska punaisesta puuttu joku nakutusttunnistin.
Ei alkuunkaan.

Mm Saab kieltää väärän kasetin käytön.
Musta kasetti on VAIN T7 ja punainen on VAIN T5.
Erona on mm liipaisusysteemi, nakutustunnistus...

Mutta muistan aivan varmasti lukeneeni aiheita missä T5sissa on käytetty T7 kasettia ongelmitta.
Näitä autoja on liikenteessä jo pelkästään Suomessa jonkinlainen määrä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 täys-ja matalapaine turbo kysymys.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mimmi kirjoitti:
nugge kirjoitti:Mutta muistan aivan varmasti lukeneeni aiheita missä T5sissa on käytetty T7 kasettia ongelmitta.
Muistikuva ja viralliset ohjeet ovat kaksi (2) eri asiaa.

On on.

Mutta tarkoitan siis että Musta T7an kasetti toimii T5 koneessa.
En suosittele sitä mutta se toimii anyways.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin