OG 9-3 tehon siirron hyötysuhde?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

OG 9-3 tehon siirron hyötysuhde?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli minkälainen hyötysuhde on kyseisillä vanhemmilla ysikolmosilla - lähinnä näillä turbomallisilla?? Kiinnostaisi tietää hieman periaatteellisia laskettuja arvoja isännän auton todelliselle teholle. Isännällä on siis edelleenkin, kun ei vaihtanut tiiseliin :) , Saab 9-3 T5 154 hv. Voisin vähän verrata minun autoni arvoihin, kun toivottavasti saisin ne ensi viikolla tuolta dynosta dynon tulostimen väripuutteen takia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...jatkoa

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Siis tarkoitan tietenkin:

Ppyörä / Pmoottori = a * 100%
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minun Saabbaassani se on jotain 82-86 %.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Elikkä haluat tietää paljonko tehosta menee hukkaan voimansiirrossa.

Mun autossa lukema oli luokkaa 13%, ja stcs:llä olen lukenut jotain 11% arvoja.

Niin mitä "todellisia tehoja" olet nyt laskemassa?
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli moottorin todellisia tehoja. :) Minulla taisi olla tehohäviö viime talven mittauksessa jotain 15 %. Mutta tämän hetken mittauksesta en muista kyllä ulkomuistista, mutta eiköhän se selviä tuossa ensi viikolla.

Onko siis nuo Stcs-foorumin arvot (11 %) OG 9-3:n? Isännän auto kiihtyy samanlailla kuin minulla, niin sen takia olen vähän kiinnostunut. Mitä laskeskelin, kun sain 178 hv ja tehohäviö varmaan oli tuo 15 % ehkä niin sehän taitaa mennä sinne n. 152 hevosvoimaan ja pääsin sillä tuonne puolisen tuntia ennen mittausta keskimäärin 12 sekunttiin 80->120. Jos tehohäviö on OG9-3:lla siinä 11 % niin tulee kaava 150 hv / 0,89 = 169 hv. MUTTA tämähän on vain arvio! 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin