9-3:n pakosarjaäänet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

9-3:n pakosarjaäänet

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ostin muutaman vuoden vanhan 9-3:n Olarin Länsiautolta. Kyllästyin vanhan satkuni oikutteluihin, eihän sitä käyttöautolle sallita. Auto on LPT ja aivan mahtava. Vaikka kone onkin vakio, silti kovasti kiihdytyskaistan jälkeen hymyilyttää. Koska olin tottunut ajamaan vanhalla satkullani niin ongelmaksi on hieman muodostunut koneen hiljaisuus, ennen korva kuulolla oli helppo vaihdella (pitäisikö vaihtaa open air kit että sisälle jotain kuuluisi :lol: ). Koska en ole ennen turbo-Saabia omistanut pari asiaa mietityttää.

Kun ajan matalilla kierroksilla ja alhaisella, tasaisella vauhdilla (esim. 50kmh 4vaihteella) ja painan hitusen kaasua, edestä kuuluu pienoista murinaa. Ääni ei kuulu sisälle, mutta kun ajaa ikkuna auki sen erottaa selvästi. En tiedä mistä tulee ja kuuluuko se vain 9-3:n ominaisuuksiin.

Tälläistä tällä kertaa, vanne ja alustasarjajutut postaankin oikeaan forumiin.

Kuivia asvaltteja ja kohtuullisia ahtopaineita...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

mulla särisee pakoputken yläpuolella oleva lämpösuoja, mutta se ääni tulee kuskin kohdalta sivulta..
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ettei se ääni tule turbosta, kun imee/puhaltaa ilmaa tms. Muistelisin itsekin vain joskus ikkuna auki ihmetelleeni samaa.
STCF #3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3:n pakosarjaäänet

Viesti Kirjoittaja peinu »

Juusokas kirjoitti: Kun ajan matalilla kierroksilla ja alhaisella, tasaisella vauhdilla (esim. 50kmh 4vaihteella) ja painan hitusen kaasua, edestä kuuluu pienoista murinaa.
nelonen on vaan liian iso vaihde tuohon vauhtiin. kiekat in mulla ainakin lähellä tonnia.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tuo on muuten myös hyvä pointti, tuossa 93:ssa on melko pitkät välitykset ja aika huono veto vakiona alle 2000rpm, joten kierroksia ei sen alle kannata hirveesti tiputella. Kulutuskin vain noussee.
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti:Tuo on muuten myös hyvä pointti, tuossa 93:ssa on melko pitkät välitykset ja aika huono veto vakiona alle 2000rpm, joten kierroksia ei sen alle kannata hirveesti tiputella. Kulutuskin vain noussee.
Just näin 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
BAASI
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Etkai vaan ostanu sitä keskiyön sinistä jossa on sini/keltainen nahkasisusta?
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Sinisen kylläkin, mutta tavallisella harmaalla plyyssi sisustuksella.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
BAASI
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Hyvä juttu.
On meinaan ERITTÄIN raiskattu auto.
Enemmän osaa paskana kuin ehjänä.
Vastaa Viestiin