maalipinnanhoito
maalipinnanhoito
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Ke Helmi 23, 2011 15:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 maalipinnan hoito
Tärpätillä lähtee pihka. Ja tärpätti pestään heti pois autoshampoolla.
Tärpätti vie vahat mennessään, joten käsitelty alue kannattaa vahata.
Tärpätti vie vahat mennessään, joten käsitelty alue kannattaa vahata.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: ng 900 maalipinnan hoito
Mitä jos kokeilisit ensin lämpimällä vedellä.
Re: ng 900 maalipinnan hoito
Tärpätti on aliarvostettu kemikaali. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: ng 900 maalipinnan hoito
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Ke Helmi 23, 2011 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 maalipinnan hoito
Autoglymin moottorinpesuaine on toiminut menestyksekkäästi. Tuntuu olevan myös turvallinen, kun ei anna kuivua. Olen hinkannut ihan paljain käsin ja vähän rapsutellut kynsilläkin.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: ng 900 maalipinnan hoito
a) valion tai ingmanin voi.
b) autoglymin intensive tar remover
itse suosin vaihtoehtoa a) sekä pehmeää nukkaamatonta tyykiä.
b) autoglymin intensive tar remover
itse suosin vaihtoehtoa a) sekä pehmeää nukkaamatonta tyykiä.
Re: ng 900 maalipinnan hoito
Jossei omien kulkineitteni kohdalla ole auttanut Pinelinen tehopesu suhteessa 1/1 kuumaan veteen sekoitettuna, niin sitten olen kokeillut sen jälkeen tärpättiä, jossei se auta niin sitten tinneriä, ja jossei sekään muka auta niin asetonilla on kyllä viimeisimmätkin moskat lähteneet
Normaali maalipinta kestää kyllä hyvin tärpätit ja tinnerit, mutta asetonin kanssa kannattaa olla tarkkana, wanhakin maalipinta kun osaa alkaa pehmenemään sen ansiosta.
Siis jossei ole mitään jälkeenpäin spraymaalattuja pintoja niin itse käyttäisin tärpättiä ja tinneriä suhteellisen huolettomasti. Tinneri ja asetoni vievät spray-ranemaalaukset ihan varmasti pois, ja orkkismaalikin saattaa innostua sulamaan asetonin vaikutuksesta.
Kannattaa siis ensin kokeilla johonkin ei-näkyvään kohtaan noita aineita.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Normaali maalipinta kestää kyllä hyvin tärpätit ja tinnerit, mutta asetonin kanssa kannattaa olla tarkkana, wanhakin maalipinta kun osaa alkaa pehmenemään sen ansiosta.
Siis jossei ole mitään jälkeenpäin spraymaalattuja pintoja niin itse käyttäisin tärpättiä ja tinneriä suhteellisen huolettomasti. Tinneri ja asetoni vievät spray-ranemaalaukset ihan varmasti pois, ja orkkismaalikin saattaa innostua sulamaan asetonin vaikutuksesta.
Kannattaa siis ensin kokeilla johonkin ei-näkyvään kohtaan noita aineita.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ng 900 maalipinnan hoito
Tärpättiäkin on sitten kahta laatua: mineraalitärpättiä ja pineenitärpättiä. Ensinmainittu on sitä rautakaupan yleistärpättiä, pineenitärpätti löytyy nimellä Oulu tärpätti.
Pihka irtoaa maalipintaa vahingoittamatta tuolla pineenitärpätillä. Mineraalitärpätti on ihan eri kamaa, sopii kyllä maalin ohenteeksi, mutta luonnonvahojen ja pihkan liuottimeksi huonosti.
Nim. Parkkipaikka kuusen alla.
Pihka irtoaa maalipintaa vahingoittamatta tuolla pineenitärpätillä. Mineraalitärpätti on ihan eri kamaa, sopii kyllä maalin ohenteeksi, mutta luonnonvahojen ja pihkan liuottimeksi huonosti.
Nim. Parkkipaikka kuusen alla.
Pecūniae an tribirota?