mikä tätä vaivaa..
mikä tätä vaivaa..
auto siis vm98 9-3 2.0t ja moottorin vikavalo palaa, pelaa muuten normaalisti mut kylmänä tyhjäkäynti huono ja jos laittaa vaihteen päälle ni saattaa sammua ja cruise ei pelaa ei syty edes cruisen valo mittaristoon, auto siis automaatti. sitä vain ihmettelin ku tää pitäs olla t5 koneella mut tässä on 2 lambdaa??.. liekkö sillä jotai merkitystä ku ruotsista uitettu pirssi?.. sen verran oon kattonu et vika koodit ni vikakoodit oli p0130 , p0340 ja joku kolmaskin oli mut nyt en sitä muista.. cruise lopetti samalla pelaamisen ku vikavalo syttyi..
Re: mikä tätä vaivaa..
Oireiden perusteella on auto Limp home tilassa.sami_hifi kirjoitti:auto siis vm98 9-3 2.0t ja moottorin vikavalo palaa, pelaa muuten normaalisti mut kylmänä tyhjäkäynti huono ja jos laittaa vaihteen päälle ni saattaa sammua ja cruise ei pelaa ei syty edes cruisen valo mittaristoon, auto siis automaatti. sitä vain ihmettelin ku tää pitäs olla t5 koneella mut tässä on 2 lambdaa??.. liekkö sillä jotai merkitystä ku ruotsista uitettu pirssi?.. sen verran oon kattonu et vika koodit ni vikakoodit oli p0130 , p0340 ja joku kolmaskin oli mut nyt en sitä muista.. cruise lopetti samalla pelaamisen ku vikavalo syttyi..
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: mikä tätä vaivaa..
mut onko täs t5:ssa sähkönen kaasuläppä?
Re: mikä tätä vaivaa..
Mahtaa olla jenkkimalli kahdella lambdalla, kato VIN koodin avulla saabvin.com:sta.
no kuitenkin;
p0130 : ensimmäinen lambda antaa vikakoodia
p0340 : en löydä koodia T5:lle, vapareissa viitataan nokka-akselin anturiin
Onhan alipaineletkut ja tulpat tarkistettu ? Kylmänä huono käynti kyllä viittaisi moottorin lämpöanturin väärään mittaukseen, mutta jos sulla on OBD lukija niin katso mitä moottorin lämpötilaa se raportoi ja onko lukemat järkeviä.
no kuitenkin;
p0130 : ensimmäinen lambda antaa vikakoodia
p0340 : en löydä koodia T5:lle, vapareissa viitataan nokka-akselin anturiin
Onhan alipaineletkut ja tulpat tarkistettu ? Kylmänä huono käynti kyllä viittaisi moottorin lämpöanturin väärään mittaukseen, mutta jos sulla on OBD lukija niin katso mitä moottorin lämpötilaa se raportoi ja onko lukemat järkeviä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: mikä tätä vaivaa..
vesa67 kirjoitti:Mahtaa olla jenkkimalli kahdella lambdalla, kato VIN koodin avulla saabvin.com:sta.
no kuitenkin;
p0130 : ensimmäinen lambda antaa vikakoodia
p0340 : en löydä koodia T5:lle, vapareissa viitataan nokka-akselin anturiin
Onhan alipaineletkut ja tulpat tarkistettu ? Kylmänä huono käynti kyllä viittaisi moottorin lämpöanturin väärään mittaukseen, mutta jos sulla on OBD lukija niin katso mitä moottorin lämpötilaa se raportoi ja onko lukemat järkeviä.
tulpat ajattelin ens alkuun vaihtaa ja letkuja jo vähän vaihtelin, voiko rikkinäinen bybass aiheuttaa tommosia ongelmia? ei löydy ku tommonen halpanen vikakoodilukija ni sillä ei tarkemmin voi kattoo.. ihmetyttää vaan se cruise ku ei syty edes sitä valoa mittaristoon..
Re: mikä tätä vaivaa..
Voi bypass sotkea seoksia jos alipaineletku vuotaa suoraan imusarjaan ohi kaasuläpän. Eli bypass on sisäisesti seula.sami_hifi kirjoitti: voiko rikkinäinen bybass aiheuttaa tommosia ongelmia? ei löydy ku tommonen halpanen vikakoodilukija ni sillä ei tarkemmin voi kattoo.. ihmetyttää vaan se cruise ku ei syty edes sitä valoa mittaristoon..
Onko 60 eur kallis lukulaite millä saa luettua OBD:sta ilmaisohjelmilla parametreja, esimerkiksi ElmScan ISO USB http://www.omega.fi/tilaukset.htm
Cruisen aktivoitumista voi rajoittaa jokin virhetila, tarttis saada nuo CE:t ensin selvitettyä. Tai sitten cruisen sulake, poljinkytkimet tai viiksi tarkistettava.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: mikä tätä vaivaa..
juuri vaihdoin uudet tulpat ja vikavalo sammui ja cruisekin alkoi pelaamaan 
