saab ng900 - kytkin
saab ng900 - kytkin
Terve kaikille
Tuli hommattua tuollainen 900:nen vaijerikytkimellä. Kytkin on huomattavan jäykkä käytettävä ,kun polkimen löysää hitaasti ylös kuuluu jonkinlaista narinaa. onko tuota kytkimen vaijeria ym osia mahdollista rasvata mitenkää? vai onko kenties kytkin loppusuoralla? vuosimalli on -95. auttakee amatööriä
Tuli hommattua tuollainen 900:nen vaijerikytkimellä. Kytkin on huomattavan jäykkä käytettävä ,kun polkimen löysää hitaasti ylös kuuluu jonkinlaista narinaa. onko tuota kytkimen vaijeria ym osia mahdollista rasvata mitenkää? vai onko kenties kytkin loppusuoralla? vuosimalli on -95. auttakee amatööriä
Re: saab ng900 - kytkin
Koita vaihtaa uusi vaijeri jos se vielä on alkuperäinen, saattaa kuitenkin pettää kohtapuoliin
Re: saab ng900 - kytkin
Tein juuri allekirjoituksen satkuun kytkinremontin ja kytkin oli loppu (niitit näkyvissä) 247tkm kohdalla. Pari vuotta aiemmin oli vaijeri vaihdettu. Uusi kytkin on huomattavasti vanhaa kevyempi käyttää, tosin vanhasta levystä yksi jousi pyöri palasina asetelman välissä.saabhemmo kirjoitti:Terve kaikille
Tuli hommattua tuollainen 900:nen vaijerikytkimellä. Kytkin on huomattavan jäykkä käytettävä ,kun polkimen löysää hitaasti ylös kuuluu jonkinlaista narinaa. onko tuota kytkimen vaijeria ym osia mahdollista rasvata mitenkää? vai onko kenties kytkin loppusuoralla? vuosimalli on -95. auttakee amatööriä
Vaijerin uusimisella voi poljinta saada hieman kevyemmäsi, mutta todennäköisesti kytkin alkaa olla loppusuoralla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: saab ng900 - kytkin
Mites tuo kytkinremontti onko tuo kuinka iso savotta? joutuisi tekemään tunkin varassa. tuon homman saisi teetettyä 350e sis. työ+osat (sachs kytkin)
Re: saab ng900 - kytkin
Toivottavasti tarjous on kirjallisena
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: saab ng900 - kytkin
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: saab ng900 - kytkin
tuohon hintaan teetä työ, jos kerran kaikki osatkin mukana.
Itselläni se maksoi Laakkosella sen 1150 alkuperäisillä osilla. Hinnan huomaa siinä vaiheessa kun on merkkihuolto kyseessä.
Itselläni se maksoi Laakkosella sen 1150 alkuperäisillä osilla. Hinnan huomaa siinä vaiheessa kun on merkkihuolto kyseessä.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: saab ng900 - kytkin
itellä oli kolkkiin 250€ työt +viggen kytkin ja muut hilut päälle.
JL autokorjaamo Kotkassa, suositelen jos lähellä asuu.
JL autokorjaamo Kotkassa, suositelen jos lähellä asuu.
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Re: saab ng900 - kytkin
terve
Nyt on kytkinremppa saatu teetettyä ja oli tosi kevyt alkuunsa ,mutta meni pari viikkoa ja on alkanut esittämään jäykkyyden merkkejä. Uutta vaijeria ei ole vaihdettu voiko olla vaijerissa rasvan puute?
Nyt on kytkinremppa saatu teetettyä ja oli tosi kevyt alkuunsa ,mutta meni pari viikkoa ja on alkanut esittämään jäykkyyden merkkejä. Uutta vaijeria ei ole vaihdettu voiko olla vaijerissa rasvan puute?
Re: saab ng900 - kytkin
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: saab ng900 - kytkin
Ja tosiaan mielellään alkuperäinen vaijeri. Tuli kytkinremppa tehtyä marraskuussa ja motonetin tuotoksen laitoin vaijeriksi. Kuten moni täällä on sanonut niin on vähän lyhyempi ja puuttuu automaattisäätö. Toiminut kyllä on..
Ex Og 9-3 2.3 Aero 2000
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Re: saab ng900 - kytkin
En muistanut mainita kytkin ottaa todella alhaalla onko tämä ok? onko tuo automaattisäätö jotenkin vinksallaan? Ja ,jos tuon vaijerin ryhtyy nyt vaihtamaan ,niin millainen savotta? en ole aiemmin vaihtanut ko. kulkineeseen vaijeria.
Re: saab ng900 - kytkin
Tärkeintähän siinä on se että ei jää ainakaan kantamaan. Jos siis vaihteet menee päälle niinkuin pitää. Joku joka on noita hommia enemmän tehnyt niin voi korjata/antaa kunnon neuvot ja vähän selkeämmin, mutta suunnilleen näin:
Akku irti ja sitten joku sopiva putki/rengasrauta, millä saa vaihdelaatikon päästä väännettyä sen verran vipua että saa vaijerin sieltä päästä irti. Jos vaijeri on löysällä niin voi lähteä melkein käsivoiminkin pois. Sitten sisäpuolelta ottaa kuskin puolelta jalkatilan yläpuolelta muovin pois, jotta pääsee jotenkuten käsiksi vaijerin yläpäähän. Mitäänhän siellä ei meinannut nähdä niin jollakin pienellä peilillä vähän katselin miten tulee kiinni. Mutta pitäisi lähteä helposti irti. Sitten konetilassa jossain puolessa välin vaijeria on kiinnike, josta vaijeri lähtee irti vetämällä tms. Tämän jälkeen vaijerin pitäisi lähteä pois vetämällä toinen pää rintapellin läpi ja toinen laatikon reiästä. Uusi tilalle pujottamalla toinen pää taas rintapellin läpi ja toinen sinne laatikon suuntaan. ensiksi yläpää kiinni polkimeen(peilistä oli hyötyä) ja tämän jälkeen tuolla rengasraudalla tms. kampeaa laatikon vipua lähemmäs että saa vaijerin kiinni. Keskimmäistä kiinnikettä en itse tainnut ollenkaan laittaa kun tuo tarvikevaijeri oli niin lyhyt. Mutta etupyörän kun ottaa irti, niin raidetangon läpimenoaukon kautta pääsi jotenkuten siihen käsiksi.
Tuohon automaattisäätöön en ole perehtynyt, mutta ei kai mitään lisähommia aiheuta..?
Akku irti ja sitten joku sopiva putki/rengasrauta, millä saa vaihdelaatikon päästä väännettyä sen verran vipua että saa vaijerin sieltä päästä irti. Jos vaijeri on löysällä niin voi lähteä melkein käsivoiminkin pois. Sitten sisäpuolelta ottaa kuskin puolelta jalkatilan yläpuolelta muovin pois, jotta pääsee jotenkuten käsiksi vaijerin yläpäähän. Mitäänhän siellä ei meinannut nähdä niin jollakin pienellä peilillä vähän katselin miten tulee kiinni. Mutta pitäisi lähteä helposti irti. Sitten konetilassa jossain puolessa välin vaijeria on kiinnike, josta vaijeri lähtee irti vetämällä tms. Tämän jälkeen vaijerin pitäisi lähteä pois vetämällä toinen pää rintapellin läpi ja toinen laatikon reiästä. Uusi tilalle pujottamalla toinen pää taas rintapellin läpi ja toinen sinne laatikon suuntaan. ensiksi yläpää kiinni polkimeen(peilistä oli hyötyä) ja tämän jälkeen tuolla rengasraudalla tms. kampeaa laatikon vipua lähemmäs että saa vaijerin kiinni. Keskimmäistä kiinnikettä en itse tainnut ollenkaan laittaa kun tuo tarvikevaijeri oli niin lyhyt. Mutta etupyörän kun ottaa irti, niin raidetangon läpimenoaukon kautta pääsi jotenkuten siihen käsiksi.
Tuohon automaattisäätöön en ole perehtynyt, mutta ei kai mitään lisähommia aiheuta..?
Ex Og 9-3 2.3 Aero 2000
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Re: saab ng900 - kytkin
Nyt meni kytkinpoljin melko löysäksi ja kytkin alkaa ottamaan jo ,kun poljinta nostaa edes hieman lattiasta. Menikö tuo vaijeri nyt lopullisesti vai menikö jotain muuta? pitää lähteä saabilta hakemaan orggis vaijeri.
Re: saab ng900 - kytkin
No niin tuli vaihdettua vaijeri aikaa meni 2.5h ulkosalla -8 pakkasessa, taskulampun ja kaverin kera. Nyt näyttäisi toimivan ,mutta paljonko tuossa kytkinpolkimessa tulee olla pelivaraa? tällä hetkellä poljin on aika kovan tuntuinen ja löysää siinä ei ole juurikaan ole.
siinä poljinasetelmassa oli sellainen säätöpultti onko sillä mikä tarkoitus? ja myös huomasin ,että kytkinpolkimen alla oli jokin tunnistin joka oli rikki siihen tuli pari johtoa onko tämä tärkeä?
siinä poljinasetelmassa oli sellainen säätöpultti onko sillä mikä tarkoitus? ja myös huomasin ,että kytkinpolkimen alla oli jokin tunnistin joka oli rikki siihen tuli pari johtoa onko tämä tärkeä?