Automaatti-ilmastointi pumppaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Teesemies
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Loka 09, 2010 08:49

Automaatti-ilmastointi pumppaa

Viesti Kirjoittaja Teesemies »

Tervehdys kaikille !
Minulla on ollut nyt reilun vuoden verran Saab 9-3 2.0SE v.1999 jaa seuraavia vikoja on ilmennyt: Ilmastointin/lämmitylaitteen puhallusnopeudet sahaavat/pumppaavat edestakaisin, joskus kyllä pitemmällä matkalla se tasaantuu.Onko kellään ideoita mistä johtuu ?
Muuten kyllä tulee kylmää ja lämmmintä ja kalibirointi näyttää 0 virhettä.
Toinen vika on, että kuskin ovi menee kyllä lukkoon muttei aukea kun repsikan puolelta (autossa ei kaukolukitusta) ?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista !
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Automaatti-ilmastointi pumppaa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Pumppaako jos valitset itse puhallusnopeuden? Epäilisin automaatti-ilmastoinnin ominaisuutta, joka pyrkii pitämään matkustamon lämpötilan valitussa arvossa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Teesemies
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Loka 09, 2010 08:49

Re: Automaatti-ilmastointi pumppaa

Viesti Kirjoittaja Teesemies »

KAPU2 kirjoitti:Pumppaako jos valitset itse puhallusnopeuden? Epäilisin automaatti-ilmastoinnin ominaisuutta, joka pyrkii pitämään matkustamon lämpötilan valitussa arvossa.
Joo Pumppaa vaikka itse valitsisi nopeuden.
Kovilla pakkasilla ei pumppaa niin kauheesti.
Teesemies
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Loka 09, 2010 08:49

Re: Automaatti-ilmastointi pumppaa

Viesti Kirjoittaja Teesemies »

Mimmi kirjoitti:Joko puhaltimen tai puhaltimen nopeudensäätimen vika (todennäköisemmin säädinvika).
Mikrokytkinvika lukossa.
Mitä tarvitsi ostaa/tehdä jotta sais kuntoon :oops:
eth0
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 19:30
Paikkakunta: Rusko

Re: Automaatti-ilmastointi pumppaa

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Mikrokytkintä ei saa ostettua erikseen. Yhdessä kahva-lukko - paketin kanssa maksaa noin 140 euroa merkkiliikkeessä. 99 - 2001 -mallisissa on erilainen systeemi kuin ensimmäisissä ja viimeisissä OG9-3:ssa.

Voi olla, ettei kytkin ole varsinaisesti rikki. Minulla on sama lukko-ongelma. Itseltä jäi ilmeisesti jokin osa mikrokytkimen ja lukkosylinterin välistä pois (onko siinä?) tai kytkin pääsee heilumaan. Kytkin toimi sormin, muttei ovi koottuna. Uusi yritys, kun saan ostettua ovikaiuttimet.

Ovipahvi on sen verran helppo irrottaa, että kannattaa kokeilla, missä kytkin seilaa.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
Vastaa Viestiin