Töistä lähtiessä huomasin, että kaksivaihteisella ajetaan; pakin lisäksi päälle menevät kolmonen ja nelonen. Pikadiagnoosi olisi paikallaan, koska kohta hajoaa myös kytkin, kun tarpeeksi luistattaa.
Eli: keppi kiskottuna ääriasentoon vasemmalle saa kolmosen tai nelosen silmään. Keppi liikkuu normaalin tuntuisesti sinne, mistä normaalisti löytyy ykkönen ja kakkonen, mutta vaihteita siellä ei ole. Toiseen suuntaan päästään vitosen paikalle, mutta kolmonen siellä ylhäällä on. Kummallisesti pakki kuitenkin menee ongelmitta päälle.
Oli keppi missä kohtaa hyvänsä, se liikkuu holtittomasti joka suuntaan, ikäänkuin vaihde olisi vapaalla.
Mitään ongelmaa töihin mennessä ei ollut.
Kiitti vaihteista
Re: Kiitti vaihteista
Lienee hajonnut vaihteensiirrin konetilasta eli se pallonivelhäkkyrä. Näkyy yläkauttakin lootan ja tulipellin väliin kurkkimalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kiitti vaihteista
Asia selvinnee muutaman päivän aikana, onhan tuo tupliskin olemassa juuri näitä tilanteita varten. 
Voisiko olla se muovinen holkin paskiainen nimeltään "ohjainkartio" (4282372)? Sitä muistaakseni on kerran jo korjailtukin, reilut vuosi sitten kun oli ensimmäisen kerran antautunut. Huomenna varmaan valoisaan aikaan pystyn tuotakin mulkoilemaan samalla, kun joku kiskoo keppiä ohjaamon puolella.

Voisiko olla se muovinen holkin paskiainen nimeltään "ohjainkartio" (4282372)? Sitä muistaakseni on kerran jo korjailtukin, reilut vuosi sitten kun oli ensimmäisen kerran antautunut. Huomenna varmaan valoisaan aikaan pystyn tuotakin mulkoilemaan samalla, kun joku kiskoo keppiä ohjaamon puolella.
Re: Kiitti vaihteista
Tänään asiaa tutkiskelin kaverin kanssa ja huomasin, että kytkintä painettaessa vaihteet saa konehuoneen puolelta pakotettua päälle, mutta ei muutoin. Pallonivelhässäkkä heiluu vaihdekepin mukana ihan hyvin, mutta ei kierry tarpeeksi, jotta vaihde menisi kepistä päälle. Liikkuu kuitenkin eteen ja taakse hyvin. En ruvennut sillä hetkellä avaamaan sitä kumisukkaa siitä päältä pois nähdäkseni, onko holkki antautunut jälleen kerran vai ei. Oletettavasti on, kun oireet ovat niin samanlaiset kuin viimeksikin. Jos sen vaikka tällä kertaa vaihtaisi uuteen. 
Onko tuon osan hinnasta mitään hajua, tai saatavuudesta? Siis se ohjainkartio vai mikälie... Huomennahan se toki selviää, kun ajelen Magneettiin köyhtymään...
Edit:
Voisikohan Motonetin http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/182577/1 eli vaihteensiirtäjän helasarja olla hyväkin paketti ongelman korjaamiseen? Missään ei oikein lue, mitä se pitää sisällään...

Onko tuon osan hinnasta mitään hajua, tai saatavuudesta? Siis se ohjainkartio vai mikälie... Huomennahan se toki selviää, kun ajelen Magneettiin köyhtymään...
Edit:
Voisikohan Motonetin http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/182577/1 eli vaihteensiirtäjän helasarja olla hyväkin paketti ongelman korjaamiseen? Missään ei oikein lue, mitä se pitää sisällään...
Re: Kiitti vaihteista
Jeps, tuo motonetin helasarja on ilmeisesti vaihdekepin päähän tuleva setti, joten ei käynyt pelastajaksi. Niinpä kävin marmorilta tilaamassa palan muovia hintaan 22,32 euroa miinus klubialet. Osa tulee sitten kun tulee. Toivottavasti on oikea palikka. 

Re: Kiitti vaihteista
Väärä osa tilattu ja maksettu: check. Voidaa jatkaa harjoituksia sitten ensi viikolla, ehkä. Tässä kohtaa käryää kytkin kivasti jokaisessa liikkeelle lähdössä.
Vaan tulipahan kuitenkin korjattua käsijarru vaihtamalla vuoden vanha hessumobiilin paskavaijeri uuteen orkkikseen. Ei ollut hm-osa edes halpa, joten sietäisi vaatia rahat takaisin moisesta kusetuksesta.
Vaan tulipahan kuitenkin korjattua käsijarru vaihtamalla vuoden vanha hessumobiilin paskavaijeri uuteen orkkikseen. Ei ollut hm-osa edes halpa, joten sietäisi vaatia rahat takaisin moisesta kusetuksesta.
Re: Kiitti vaihteista
No niin, homma on paketissa. Iso kiitos taas nimimerkille Hook, jonka kanssa tuota nyhrättiin eilen muutama tunti paikalleen. Asiaa olisi auttanut, jos se yksi lukkorengas olisi ollut yhtään fiksumpi; nyt sai irrottaa vain moottorin takakorvakon ja laskea apurunkoa jonkun verran alemmas, jotta tuon korvakon pultteihin pääsi käsiksi. Itse palan vaihtamiseen ei varmaan mennyt kuin puoli tuntia säätöineen kaikkineen, mutta kaikkineen siis hiukan pidempään.
Seuraavaksi mietitäänkin sitten kytkinremonttia, koska kytkin ei ilmeisesti oikein lämmennyt tuolle kolmosella liikkeelle lähtemiseen pidemmän päälle. Aluksi mietittiin lasittumista, mutta kytkin on tietyllä kierrosalueella luistanut ennenkin, joten remontiksihan se varmaan menee...
Kellään muulla tarvetta Viggenin kytkimelle? Kaksi olen jo PCS:ltä tilaamassa, joten vähän alennusta on tiedossa.
Seuraavaksi mietitäänkin sitten kytkinremonttia, koska kytkin ei ilmeisesti oikein lämmennyt tuolle kolmosella liikkeelle lähtemiseen pidemmän päälle. Aluksi mietittiin lasittumista, mutta kytkin on tietyllä kierrosalueella luistanut ennenkin, joten remontiksihan se varmaan menee...
Kellään muulla tarvetta Viggenin kytkimelle? Kaksi olen jo PCS:ltä tilaamassa, joten vähän alennusta on tiedossa.
