Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Vaihdoin autoon ACC-yksikön, koska otaksuin vian olevan siinä.
Mutta vika jatkuu eli puhallus on hyvin heikko. Käynnistettäessä puhallusääni
kuuluu voimakkaana ja sen jälkeen se hitaasti vaimenee. Puhallusvoimakkuuden säätö näkyy näytössä, mutta tuntuu kädessä vain heikosti. Ihme ja kumma, ettei vielä ole kuitenkaan tullut huurua, joka haittaisi ajoa (?!).
Missä vika piilee? Ajattelin viedä Delta-Autoon vian paikkallistamiseen, mutta 80e/tunti ei oikein houkuttele...
Mutta vika jatkuu eli puhallus on hyvin heikko. Käynnistettäessä puhallusääni
kuuluu voimakkaana ja sen jälkeen se hitaasti vaimenee. Puhallusvoimakkuuden säätö näkyy näytössä, mutta tuntuu kädessä vain heikosti. Ihme ja kumma, ettei vielä ole kuitenkaan tullut huurua, joka haittaisi ajoa (?!).
Missä vika piilee? Ajattelin viedä Delta-Autoon vian paikkallistamiseen, mutta 80e/tunti ei oikein houkuttele...
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
veikkaan että raitisilma suodatin on tukkeessa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Eli suodatin on kaiketi siinä edessä pyyhkimien alla olevan mustan muovin takana? Onko puhdistuksessa tai hommassa muutoin mitään, joka pitäisi huomioida?'
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Suodatinta ei kannata puhdistaa, vaan vaihtaa. Pyyhkijät irti ja suojamuovit pois, sen jälkeen pääsee käsiksi suodattimeen. Kourusta konehuoneeseen vedet johtava kumitötsä kannattaa putsata samalla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Onkohan se paperinen vai aktiivihiiliversio?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Voi olla kumpi vaan. Alkuperäinen on kaiketi aktiivihiili. Paperinen välttää ihan hyvin. Väittävät, ettei se tukkeudu yhtä nopeasti.tkrakas kirjoitti:Onkohan se paperinen vai aktiivihiiliversio?
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Jatketaan tätä, koska kaverin saabissa sama ongelma, mutta ongelma ei ratkennut suodatinta vaihtamall kuten itsellä.tkrakas kirjoitti:Vaihdoin autoon ACC-yksikön, koska otaksuin vian olevan siinä.
Mutta vika jatkuu eli puhallus on hyvin heikko. Käynnistettäessä puhallusääni
kuuluu voimakkaana ja sen jälkeen se hitaasti vaimenee. Puhallusvoimakkuuden säätö näkyy näytössä, mutta tuntuu kädessä vain heikosti. Ihme ja kumma, ettei vielä ole kuitenkaan tullut huurua, joka haittaisi ajoa (?!).
Missä vika piilee? Ajattelin viedä Delta-Autoon vian paikkallistamiseen, mutta 80e/tunti ei oikein houkuttele...
Autossa on ehjän tuntuinen ACC-yksikkö (osti sen korjattuna). Puhallus on tosi heikkoa, oikeastaan vain henkäys tulee eikä ilmaa tule lisää, vaikka näytössä olisi kaikki palkit näkyvissä ts. säädön pitäisi olla täysillä.
Moottori pyörii kyllä siellä suodattimen alla, joskaan en osaa sanoa pyöriikö riittävällä nopeudella.
Kun vaihtaa ACC-yksikössä ilmansuuntaa esim.jalkoihin niin kuuluu ihan oikea ääni sieltä konsolista eli ilmansuuntamoottori (vai mikä se on?) tuntuisi toimivan.Puhallus on yhtä heikkoa kaikilla suunnilla.
Eli mistä päin vikaa etsisi?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
tehonsäätimen fetti tai puhaltimen moottori
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Ok.vesa67 kirjoitti:tehonsäätimen fetti tai puhaltimen moottori
Kannattaako ensin syöttää puhaltimen moottorille virtaa suoraan akusta, jolloin ilmeisesti selviää onko vika moottorissa?
Koska suora virransyöttöhän aiheuttanee sen, että puhaltimen pitäisi puhaltaa täysillä koko ajan?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Odottelen vielä edelliseen vastausta, mutta uutena kysymyksenä olisi, että löytyykö
Kajaani-Iisalmi - lähialueilla pätevää korjaajaa tähän hommaan?
Delta-Autoon kun ei oikein huvittaisi viedä ja muita en Kajaanissa tiedä...
Kajaani-Iisalmi - lähialueilla pätevää korjaajaa tähän hommaan?
Delta-Autoon kun ei oikein huvittaisi viedä ja muita en Kajaanissa tiedä...
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Saab 9-3 -98 sisälämppäriongelma
Lisäkysymys... Moottorin vieressä on virtaliitin, johon tulee kaksi johtoa ja moottorista kaksi. Mietityttää liittimen alapinnassa oleva tyhjä liitin eli pitäisikö siihen tulla joku johto vai onko vain jonkun toisen mallin vuoksi siinä?
900S 2.3 Talladega 1997