Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Moro, Check Engine valo on syttynyt muutamaan kertaan - vikakoodit luettu. Antaa seuraavat koodit:
P1312 palamissignaali sylinteri 1+2, keskeytys tai oikosulku jännitteeseen
P1334 palamissignaali sylinteri 3+4, keskeytys tai oikosulku jännitteeseen
Ensiapuna vaihdettu tulpat öljynvaihdon yhteydessä. Ajossa ei huomaa mitään poikkeavaa Check Engine merkkivalon syttyessä. Mahtaisko kyseessä olla DI- kasettivika? Huoltokirjasta tai huollon kuiteista en löydä mainintaa, että kasetti olisi vaihdettu (auto tuotu Ruotsista kesällä 2009, josta merkkiliikkeen täysi huoltohistoria, itse en ole huoltanut merkkiliikkeessä).
Eikös nämä ole kutsuttu jossain vaiheessa ko. kasetin vaihtoon? Luulis, että Ruotsissa olis toteutettu samat vaihdot. Toki voihan se vaihdettukin kasetti vikaantua.
Onko kokemuksia aiheuttaako joku muu vika ko. koodit?
Kilometrejä tällä hetkellä 128 tkm.
P1312 palamissignaali sylinteri 1+2, keskeytys tai oikosulku jännitteeseen
P1334 palamissignaali sylinteri 3+4, keskeytys tai oikosulku jännitteeseen
Ensiapuna vaihdettu tulpat öljynvaihdon yhteydessä. Ajossa ei huomaa mitään poikkeavaa Check Engine merkkivalon syttyessä. Mahtaisko kyseessä olla DI- kasettivika? Huoltokirjasta tai huollon kuiteista en löydä mainintaa, että kasetti olisi vaihdettu (auto tuotu Ruotsista kesällä 2009, josta merkkiliikkeen täysi huoltohistoria, itse en ole huoltanut merkkiliikkeessä).
Eikös nämä ole kutsuttu jossain vaiheessa ko. kasetin vaihtoon? Luulis, että Ruotsissa olis toteutettu samat vaihdot. Toki voihan se vaihdettukin kasetti vikaantua.
Onko kokemuksia aiheuttaako joku muu vika ko. koodit?
Kilometrejä tällä hetkellä 128 tkm.
Saab 93 AERO-01
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Tyypillinen kasettivika. Jos on ollut kasetin vaihtokampanjassa niin pitäisi olla merkintä kampanjakilvessä, myös jos kurkkaa kasetin alle niin valmistuspäivämäärästä ja mallista (TK X.X) voi päätellä onko se joskus vaihdettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Kasetti vaihtoon vaan, tai ainakin testaus varmasti toimivalla.
Osa kaseteista kutsuttiin takaisin, ei kaikkia. Kutsu ei kuitenkaan tarkoita, että sitä välttämättä olisi vaihdettu.
Huolto-ohjelmaan kasetin vaihto ei varmaankaan kuulu. Siis vaihdetaan vain, jos vikaantuu.
Osa kaseteista kutsuttiin takaisin, ei kaikkia. Kutsu ei kuitenkaan tarkoita, että sitä välttämättä olisi vaihdettu.
Huolto-ohjelmaan kasetin vaihto ei varmaankaan kuulu. Siis vaihdetaan vain, jos vikaantuu.
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Jep siihen se kuului silloin ku vika prosentti oli korkeimmillaan ja sen jälkeen vaihdettiin vain vian ilmetessä, muuten oli yksi takuu tapaus tässä hetki sitten -99 nittifemmaan joka oli kulkenut ainoastaan 38000km.Azanovix kirjoitti: Huolto-ohjelmaan kasetin vaihto ei varmaankaan kuulu. Siis vaihdetaan vain, jos vikaantuu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Morjens. CE-merkkivalo alkoi taas oireilemaan. Vaihdettiin DI-kasetti (huom. punainen - oliko tämä oikea kasetti T7:aan?). Kilometrejä nyt n. 136 000. Kasetin vaihton jälkeen CE-merkkivalo noin 10 km ajon jälkeen CE-valo alkoi vilkkumaan ja syttyi vähän ajan kuluttua palamaan uudelleen jatkuvasti.
Vikakoodit luettiin (P0300, P0340, P1300, P1334 ja P1312). Kävin ostamassa uudet tulpat NGK PFR6H-10, jotka menevät huomenna koneeseen - edelliset oli Bosch:it, jotka ovat siis olleet koneessa alla 10 tkm.
Eli kysymys kuuluu:
1. oliko tuo punainen DI-kasetti sopiva T7 koneeseen
2. hyviä arvauksia miksi CE-valo edelleen syttyy palamaan
Vikakoodit luettiin (P0300, P0340, P1300, P1334 ja P1312). Kävin ostamassa uudet tulpat NGK PFR6H-10, jotka menevät huomenna koneeseen - edelliset oli Bosch:it, jotka ovat siis olleet koneessa alla 10 tkm.
Eli kysymys kuuluu:
1. oliko tuo punainen DI-kasetti sopiva T7 koneeseen
2. hyviä arvauksia miksi CE-valo edelleen syttyy palamaan
Saab 93 AERO-01
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Väärä kasetti. Tulpiksi NGK BCPR7ES-11.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Tähän autoon kuulu musta kasetti - punainen on T5-autoihin.Saab93 AERO-01 kirjoitti:1. oliko tuo punainen DI-kasetti sopiva T7 koneeseen
Saabiton Saabisti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Kiitos vastauksista - musta kasetti asennetaan huomenna punaisen tilalle (onneksi on tämä voorumi olemassa, olis mennyt tämäkin asia aivan längistä läpi).KAPU2 kirjoitti:Väärä kasetti. Tulpiksi NGK BCPR7ES-11.
Noihin tulppiin vielä tarkentava kysymys. 93:n käyttöohjekirja suosittelee seuraavaa:
2,0 Turbomoottori 185 hv ja 205 hv: NGK PFR 6H-10. Saman tiedon antoi NGK:n hakukone kun kävi etsimässä sopivia tulppia. Mikä tekee tuosta BCPR7ES-11 tulpasta sopivamman ko. masiinaan?
Saab 93 AERO-01
Re: Saab 93 AERO-01 (T7) Check Engine valo ja vikakoodia
Ks. viesti numero 4 http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=77107
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm