Ahto paineet ja katsastus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Teemu_83
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Elo 14, 2006 16:22
Paikkakunta: saarijärvi

Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Teemu_83 »

Eli pitäs saada jotenki laskettua ahdot normaaliks huomiseen katsastukseen??

Autossa steg3 lastu ja putkisto..Ja autona OG9-3 vm-99

Toimiiko jos ottaa mankku venalta liittimen irti?
Saab 9-3/00 Steg3
Carina E Gti
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Joo, paineet ei nouse yli peruspaineiden silloin. Miksi pitää pudottaa paineita? Käykö katsarit sielläpäin ajelemassa pidempiäkin lenkkejä?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Teemu_83
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Elo 14, 2006 16:22
Paikkakunta: saarijärvi

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Teemu_83 »

Ei yleensä käy, mut varmuuden vuoksi!
Saab 9-3/00 Steg3
Carina E Gti
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Katsastaja ei varmasti huomaa eroa, ellei ole todella hc-saabisti. Pelkkä epäily lisääntyneistä tehoista tuskin riittää hylkäämiseen.
Jos silti liikaa jännittää, muuta softa väliaikaisesti normaaliksi.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5819
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei se mitään huomaa, ja jos jotakin alkaa väittämään niin kiistettävä jyrkästi. "tämmönen tää on ollu periaatteella". :roll:
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Teemu_83
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Elo 14, 2006 16:22
Paikkakunta: saarijärvi

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Teemu_83 »

No perkale, ei menny läpi ekalla yrittämällä :?

Käsijarru ei ottanu toisella puolella ollenkaan(oli kyl tiedeossa), raidetangon pään kiinitys huono ja vetarin suojakumi valskas vähän..

Muuten kyllä kehu :wink:

Mistä hyvät ja kohtuu hintaiset osat ja millasen jarru rempan joutuu tekemään?
Saab 9-3/00 Steg3
Carina E Gti
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Yritä säätää käsijarrukengistä ensin, hakemalla ohjeita mutta kuvassa näkyy mistä säädetään http://photo.platonoff.com/Auto/2005070 ... stment.jpg
Jos kengät (tai jarrurumpu) on liian kuluneet niin osia löytyy ihan mistä vaan, vaikka motonetista. Kuka tahansa opelisti osaa säätää tuon riemunlähteen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ahto paineet ja katsastus

Viesti Kirjoittaja SS »

Paitsi että kuvasta poiketen 9-3:ssa säätöruuvi on rummun alareunassa ja koko asetelma ylösalaisin 9-5 verrattuna.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin