![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
mitkä on heikot kohdat ja paljon tekniikka kestää ajaa normi huoltotoimilla? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Tuskin se automaatti ainakaan heikoin kohta on. Kaikenlaista muuta kyllä löytyy riittävästi esim tasapainoketjuista ja sähköpuolelta. Ehkä sen ansiosta hinnat ovat kyllä sitä luokkaa että taitaa olla paras hintalaatusuhde "korjaa ja käytä" henkiselle saabistille tällä hetkellä.
Varsinainen elektroniikkaharrastajan unelma tosin taitaa olla nykyään Citroen C5.
Varsinainen elektroniikkaharrastajan unelma tosin taitaa olla nykyään Citroen C5.
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Taitaa nykypäivänä olla automaatti kestävämpi kuin manuaali ainakin japanilaisten valmistamat aateet
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Voisitko eritellä mitä nämä sähköpuolen ongelmat ovat? Jumittuvat lampunpesimet? Ei kai NG-satkussa sähkövikoja ole sen kummemmin kuin muissakaan tuon ajan eurooppalaisissa? Niistä merkeistä, joista minulla on enemmän lähipiirin havaintoja, aika monissa on inhottavia tyyppi(?)vikoja kuten kuljettajan ulos lukitsevia ajonestoja (VW, Audi), muuten vain hankalasti jäljitettäviä ja kalliita moottorinohjaus- ym. vikoja (Opel) tai happanevia johtosarjoja (VW). Italialaisista puhumattakaanwesku kirjoitti:Kaikenlaista muuta kyllä löytyy riittävästi esim tasapainoketjuista ja sähköpuolelta. Ehkä sen ansiosta hinnat ovat kyllä sitä luokkaa että taitaa olla paras hintalaatusuhde "korjaa ja käytä" henkiselle saabistille tällä hetkellä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Yleisemmin ihmettelen myös mistä vanhojen Saabien heikko arvostus johtuu, sitähän on kestänyt jo vuosikymmenet. Moni "Esson baari" -osastoa edustava tuttuni on maininnut kuinka jämäkkä peli ja järkevä hankinta Saabini on (tai sitten ne kehut on piilotettua vi**uilua). Kuitenkaan kukaan ei sellaista itselleen osta. Pidetäänkö Saabeja vaikeina tai kalliina korjata? Vai onko huono maine OG-satkujen vaihdelaatikoiden tai uudemmissa peleissä DI-kasettien syytä? Muistelen, että jälkimmäisen vuoksi Saabit oli vuosituhannen vaihteessa tielle jättäneiden kärjessä saksalaisen tiepalvelun listoilla.
9-3 SC 2.0t -07
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Kai ne suurimmat sähköviat liittyy enemmänkin entisten ja nykyisten omistajien ranetuksiin, kun on jotain hienouksia pitänyt saada laittaa autoon. Itselläni on tällä hetkellä jonkinasteinen sähkövuoto autossa, kun akku kuin akku tahtoo muutaman päivän seisonnassa tyhjetä. Epäilen eniten tuota tupakansytyttimen virtojen päällä olosta riippumattomuutta, eli siis virtaa on saatavilla, vaikka avaimet olisivat taskussa tai eteisen pöydällä. Jotain mielenkiintoista kötöstelyä on tehty sulakerasian taakse, itse mieluummin pitäisin sen tupsytin ihan normaalina, niin ei esim. handsfreen lataus tyhjennä akkua, kun se kuitenkin unohtuu lataukseen.Mysiini kirjoitti:Voisitko eritellä mitä nämä sähköpuolen ongelmat ovat? Jumittuvat lampunpesimet? Ei kai NG-satkussa sähkövikoja ole sen kummemmin kuin muissakaan tuon ajan eurooppalaisissa? Niistä merkeistä, joista minulla on enemmän lähipiirin havaintoja, aika monissa on inhottavia tyyppi(?)vikoja kuten kuljettajan ulos lukitsevia ajonestoja (VW, Audi), muuten vain hankalasti jäljitettäviä ja kalliita moottorinohjaus- ym. vikoja (Opel) tai happanevia johtosarjoja (VW). Italialaisista puhumattakaanwesku kirjoitti:Kaikenlaista muuta kyllä löytyy riittävästi esim tasapainoketjuista ja sähköpuolelta. Ehkä sen ansiosta hinnat ovat kyllä sitä luokkaa että taitaa olla paras hintalaatusuhde "korjaa ja käytä" henkiselle saabistille tällä hetkellä.Bensapumput ja kampiakselin anturit nyt hajoaa ajastaan kaikissa.
Yleisemmin ihmettelen myös mistä vanhojen Saabien heikko arvostus johtuu, sitähän on kestänyt jo vuosikymmenet. Moni "Esson baari" -osastoa edustava tuttuni on maininnut kuinka jämäkkä peli ja järkevä hankinta Saabini on (tai sitten ne kehut on piilotettua vi**uilua). Kuitenkaan kukaan ei sellaista itselleen osta. Pidetäänkö Saabeja vaikeina tai kalliina korjata? Vai onko huono maine OG-satkujen vaihdelaatikoiden tai uudemmissa peleissä DI-kasettien syytä? Muistelen, että jälkimmäisen vuoksi Saabit oli vuosituhannen vaihteessa tielle jättäneiden kärjessä saksalaisen tiepalvelun listoilla.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Esim. mittaristo ja SRS, ovien johtoviat ym.Mysiini kirjoitti: Voisitko eritellä mitä nämä sähköpuolen ongelmat ovat?
Eikä se kommentti ollut juurikaan vertailua muihin merkkeihin joista en juuri mitään 90-luvunkaan osalta tiedä. Lähinnä tuohon jostain manuaalimiesten essonbaarijutuista mahdolisesti virikkeitä saaneeseen kysymykseen pakjonko AUTOMAATTI kestää
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ihmettelen minäkin miksi. Mutta ei se suuremmin harmita käyttösaabistiaMysiini kirjoitti:Yleisemmin ihmettelen myös mistä vanhojen Saabien heikko arvostus johtuu, sitähän on kestänyt jo vuosikymmenet.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
yli 340tkm ajettuna myin ja vielä nipussa nyt huitelee 400tkm huitteilla.
tosin ng900 2.0T -97
orkkisloota, öljyjä vaan vaihdeltu.
tosin ng900 2.0T -97
orkkisloota, öljyjä vaan vaihdeltu.
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Moi,minkäverran tekniikka ylipäätään kestää ajaa(onko yli 300 000km ajettu liikaa)tuleeko kansi tai muita "vakio"vikoja
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Yli 300 tonnia ajetussa on todennäköisesti esim kannnenpulttien löystymisen aiheuttamat ongelmat korjattu. Tasapainoketju saattaa olla poistettu tai korjattu tai sitten ei.MASA 9-3 kirjoitti:Moi,minkäverran tekniikka ylipäätään kestää ajaa(onko yli 300 000km ajettu liikaa)tuleeko kansi tai muita "vakio"vikoja![]()
Yksi asia joka tuli aiemmin tässä ketjussa mainitsemieni lisäksi mieleen on jäähdytysnesteletkujen ongelmat, enpä muista missään muussa autossa todenneeni letkuvuotoja tässä määrin. Onneksi alkaa yleensä vähitellen niin ehtii löytää vian ja korjata ennenkuin sattuu pahempaa. Nyt on jälleen yksi sellainen etsintä päälä, jostain tihkuu noin desilitra sadalla kilometrillä mutta en ole vielä löytänyt paikkaa.
Automaatin suhteen tuli mieleen että kovilla pakkasilla ei näyttäisi ottavan pakkia ennenkuin hiukan lämpeää, en ole kuitenkaan vielä tarkistanut olisko öljyn määrästä kyse.
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Mitäs muita tyyppivikapaikkoja letkuissa on kuin lämppärille menevä letkupari joka ratkeaa lohkosta lähdettyään 90 asteen kireästä mutkasta ? Vai onko oletusarvo että letkut pitää kestää 20 vuotta ja 500tkm nesteitä vaihtamatta ?wesku kirjoitti:... letkuvuotoja tässä määrin. Onneksi alkaa yleensä vähitellen niin ehtii löytää vian ja korjata ennenkuin sattuu pahempaa. Nyt on jälleen yksi sellainen etsintä päälä, jostain tihkuu noin desilitra sadalla kilometrillä mutta en ole vielä löytänyt paikkaa.MASA 9-3 kirjoitti:Moi,minkäverran tekniikka ylipäätään kestää ajaa(onko yli 300 000km ajettu liikaa)tuleeko kansi tai muita "vakio"vikoja![]()
Automaatin suhteen tuli mieleen että kovilla pakkasilla ei näyttäisi ottavan pakkia ennenkuin hiukan lämpeää, en ole kuitenkaan vielä tarkistanut olisko öljyn määrästä kyse.
Automaatille öljynvaihto tekee useimmiten terää, omassa ei pakilla ole tuollaista ilmiötä. Jähmeähän se hetken kylmänä on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Yli sti esim kannnenpulttien löystymisen aiheuttamat ongelmat korjattu. Tasapainoke300 tonnia ajetussa on todennäköisetju saattaa olla poistettu tai korjattu tai sitten ei.
Yksi asia joka tuli aiemmin tässä ketjussa mainitsemieni lisäksi mieleen on jäähdytysnesteletkujen ongelmat, enpä muista missään muussa autossa todenneeni letkuvuotoja tässä määrin. Onneksi alkaa yleensä vähitellen niin ehtii löytää vian ja korjata ennenkuin sattuu pahempaa. Nyt on jälleen yksi sellainen etsintä päälä, jostain tihkuu noin desilitra sadalla kilometrillä mutta en ole vielä löytänyt paikkaa.
Automaatin suhteen tuli mieleen että kovilla pakkasilla ei näyttäisi ottavan pakkia ennenkuin hiukan lämpeää, en ole kuitenkaan vielä tarkistanut olisko öljyn määrästä kyse.[/quote]
Moi,mitä nämä kannnenpulttien löystymisen aiheuttamat ongelmat?Tasapainoke300 tonnia ajetussa on todennäköisetju saattaa olla poistettu tai korjattu tai sitten ei?Mistä tämän tietää ulkoapäin onko korjattu?
Yksi asia joka tuli aiemmin tässä ketjussa mainitsemieni lisäksi mieleen on jäähdytysnesteletkujen ongelmat, enpä muista missään muussa autossa todenneeni letkuvuotoja tässä määrin. Onneksi alkaa yleensä vähitellen niin ehtii löytää vian ja korjata ennenkuin sattuu pahempaa. Nyt on jälleen yksi sellainen etsintä päälä, jostain tihkuu noin desilitra sadalla kilometrillä mutta en ole vielä löytänyt paikkaa.
Automaatin suhteen tuli mieleen että kovilla pakkasilla ei näyttäisi ottavan pakkia ennenkuin hiukan lämpeää, en ole kuitenkaan vielä tarkistanut olisko öljyn määrästä kyse.[/quote]
Moi,mitä nämä kannnenpulttien löystymisen aiheuttamat ongelmat?Tasapainoke300 tonnia ajetussa on todennäköisetju saattaa olla poistettu tai korjattu tai sitten ei?Mistä tämän tietää ulkoapäin onko korjattu?
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Löysät kannenpultit: Tihkuttaa öljyä/ vuotaa vettä. jollei asialle tee mitään, kuten minä, niin päättyy kansipahvin vaihtoon ja touhutonni vaihtaa taskuaMASA 9-3 kirjoitti: Moi,mitä nämä kannnenpulttien löystymisen aiheuttamat ongelmat?Tasapainoke300 tonnia ajetussa on todennäköisetju saattaa olla poistettu tai korjattu tai sitten ei?Mistä tämän tietää ulkoapäin onko korjattu?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tasapainoakseli: Päällepäin ei tietääkseni voi nähdä, jos hyvin on niin huoltokirjassa on merkintä, muuten voi lähteä siitä että siellä on eikä mitään tehty.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
Kiitos kaikille vastanneille,onhan noita "vakio vikoja"kaikissa autoissa nykyisin aika paljon.On hyvä tietää kun ostaa jonkun paljon ajetun auton et mitä voi tulla eteen.....Omassa 9-3 -99 2.0t 185hv (ajettu 175tuh) jonka ostin viime keväänä kesä autos tuli ekana korjata ajotietokoneen näyttö,sit meni vesiletku kuumana kesäpäivänä(onneksi toimi ajotietokone) ja oli kotia matkaa enää 1km,sitten syksyllä hävisi pitkätvalot(rele)kaikki taitaa kuulua siihen "vakio korjaus kohdat".....Mut olen silti hyvin tyytyväinen autoon kaikenpuolin takana 5000km kattoauki PS:Mihin pitää varautua ensikesänä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: SAAB 900 -96 2,3 AUTOMAATTI paljon kestää ajaa?
uuteen letkurikkoon ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja bensapumpun vaihtoon![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja bensapumpun vaihtoon
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)