Taas kyselen kenties tyhmiä mutta mites vetari lähtee irti?
Tilanne on tämä että vetonivelen ympäriltä kaikki purettu pois (iskarit yms)
on vain vetari kiinni vaihdelaatikossa (manuaalilaatikko)!
Eli vetarin suojakumin metallinen panta otetaan pois ja tarvitaanko nivelen poisvetämiseen jotain työkaluja vai lähteekö vain riuskasti vetämällä?
Onko mahdollista saada rikottua ns boorit (vai mitkänenyton)?
ng900 vetonivelen irroitus
ng900 vetonivelen irroitus
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: ng900 vetonivelen irroitus
Ulommassa nivelessä on ainakin lukitusprikka jota täytyy levittää pihdeillä tai talttapäämeisselillä. Samalla kun vetää niin nivel lähtee hissukseen irtoamaan.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: ng900 vetonivelen irroitus
Talttapäinen iso meisseli tai jokin muu litteäpäinen vippakanki, niin sillä kampeamalla tulee ulos booriakselin pää vaihdelaatikosta. Näin ainakin kolkissa. Ja eiköhän se ole samanlainen NG:ssäkin. Näin sinun on helpompi vaihtaa tuo ulompi nivel, niin kuin hsivenius edellä ohjeisti.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: ng900 vetonivelen irroitus
Kun irroittaa sisemmän nivelen suojakumin, tulee se pois ihan vetämällä ei tarvitse kammeta millään.
Suojaa triboidin kuppi heti muovipussilla ettei sinne pääse hiekkaa tms. rasvan sekaan.
Tuo ulompi murrosnivel on sitten kiinni juurikin hsiveniuksen kertomalla lukkorenkaalla. Sen irroitusväkäset löydät kun puhdistat rasvat pois akselin juuresta.
Booreja et saa rikottua kuin erikseen yrittämllä, ne on aika vahvaa tekoa
Vapareissa murros lähtee yleensä irti puunuijalla napauttamalla (rukkorengas tietysti auki levitettynä), mutta jostain syystä turbovehkeissä nuo boorit jumiutuu yleensä pirun tiukkaan kiinni, varsinkin Tonnareissa, missä murrosta saa hakata ihan huolella
Suojaa triboidin kuppi heti muovipussilla ettei sinne pääse hiekkaa tms. rasvan sekaan.
Tuo ulompi murrosnivel on sitten kiinni juurikin hsiveniuksen kertomalla lukkorenkaalla. Sen irroitusväkäset löydät kun puhdistat rasvat pois akselin juuresta.
Booreja et saa rikottua kuin erikseen yrittämllä, ne on aika vahvaa tekoa
Vapareissa murros lähtee yleensä irti puunuijalla napauttamalla (rukkorengas tietysti auki levitettynä), mutta jostain syystä turbovehkeissä nuo boorit jumiutuu yleensä pirun tiukkaan kiinni, varsinkin Tonnareissa, missä murrosta saa hakata ihan huolella
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: ng900 vetonivelen irroitus
Hienoa! Se vaan on niin vaikeeta joskun kun yrittää remppaa tehdä ja sitte jää jostain lukitusprikasta remppa vaiheeseen, löytyihän se prikkakin lopulta kun sain isommat rasvat pois tieltä .
Remontteja helpottais suuresti jos olisi "hajoituskuvia" niin silloin näkis suoraan mitä vastassa on, mutta on se vaan hyvä että tää foorumi on olemassa ku täältä saan tarvittavat tiedot ja ohjeet nopeesti ja remppa etenee.. kunnes taas ... APUVA!
Remontteja helpottais suuresti jos olisi "hajoituskuvia" niin silloin näkis suoraan mitä vastassa on, mutta on se vaan hyvä että tää foorumi on olemassa ku täältä saan tarvittavat tiedot ja ohjeet nopeesti ja remppa etenee.. kunnes taas ... APUVA!
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)