9-3 sammui motarille
9-3 sammui motarille
Onko asiantuntijoilla vinkkejä mikä mahtaa olla vikana kun turboton 9-3 vm.99 aj.280 tuhatta,sammui motarilla?
Käynnistyi noin sekunniksi muutama kerta.Nyt ei edes lupaa.
Vaihdettu mm.ruiskupumppu,tulpat,virranjakajan kannen,pyörijän,Hall-anturin,ykk-anturin,puolan.
Ei vaan tuu kipinää.Voisko olla "aivot" sökönä?
Onko tietoa mitä boxi maksaa ja voiko vaihtaa ilman ohjelmointia?
Käynnistyi noin sekunniksi muutama kerta.Nyt ei edes lupaa.
Vaihdettu mm.ruiskupumppu,tulpat,virranjakajan kannen,pyörijän,Hall-anturin,ykk-anturin,puolan.
Ei vaan tuu kipinää.Voisko olla "aivot" sökönä?
Onko tietoa mitä boxi maksaa ja voiko vaihtaa ilman ohjelmointia?
Re: 9-3 sammui motarille
Boksin hinta lienee ostopaikasta riippuen jossain 50-300 euron välissä. Vaihtoon tarvitsee ohjelmoida ajonesto uusiksi.
Onko vikakoodeja luettu? Helpottaisi vian etsintää, jos vaan joku järkevä koodi on muistissa.
Onko vikakoodeja luettu? Helpottaisi vian etsintää, jos vaan joku järkevä koodi on muistissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 sammui motarille
Vikakoodi otettu.Ei löytynyt vikakoodeja.
Akku oli irti kun vaihdoin osia.
Nollaantuuko silloin?
Akku oli irti kun vaihdoin osia.
Nollaantuuko silloin?
Re: 9-3 sammui motarille
Nollaantuu. Kannattaa kurkata ettei relerasiasta ole nousset yhtään relettä pois kannastaan. Ko. rasia löytyy kuskin jalkatilasta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 sammui motarille
Tarkistettu.
Epäilin myöskin pumpun relettä,kokeilin uudella.
Onko olemassa kolarirelettä mikä voisi "laueta"?
Epäilin myöskin pumpun relettä,kokeilin uudella.
Onko olemassa kolarirelettä mikä voisi "laueta"?
Re: 9-3 sammui motarille
Ei ole.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 sammui motarille
Vika löytyi.Olin huolimattomasti vaihtanut bensapumpun,ja jättänyt suojamuovin paikoilleen Eipä noussut bensapaineet.
Vihje:jos ostatte motonetin pumpun,ottakaa se kalliimpi missä asennussarja tulee mukaan.
Vähän jäi kaivamaan mihin se kipinä häipyi.
Vihje:jos ostatte motonetin pumpun,ottakaa se kalliimpi missä asennussarja tulee mukaan.
Vähän jäi kaivamaan mihin se kipinä häipyi.
Re: 9-3 sammui motarille
Tekevälle sattuu, ja se "kortonki" on vieläpä läpinäkyvää muovia joka ei harjaantumattomamman silmään välttämättä osu. Näitä vaan on sattunut nyt viimeaikoina usein, ilmeisesti autokannan vanhetessa ja tee-se-itse-touhun lisäännyttyä.
Eikä siinä mitään. Tuli vaan mieleen että osaisikohan joku ylläpidosta koostaa näistä bensapumpunvaihtojutuista jonkun yleisohjeen "sticky":ksi ja jossa olisi selkeä muistutus siitä kuljetuskortongin poistamisesta?
Eikä siinä mitään. Tuli vaan mieleen että osaisikohan joku ylläpidosta koostaa näistä bensapumpunvaihtojutuista jonkun yleisohjeen "sticky":ksi ja jossa olisi selkeä muistutus siitä kuljetuskortongin poistamisesta?
Re: 9-3 sammui motarille
Miksi? Muistaakseni siinä sarjassa on suurin osa Saabiin sopimatonta tavaraa ja muutakin ylimääräistä roinaa. Kumitiivistekin väärän mallinen eikä letkunpätkän ja teräväreunaisten klemmareidenkaan laatu oikein vakuuttanut.janne-68 kirjoitti:Vihje:jos ostatte motonetin pumpun,ottakaa se kalliimpi missä asennussarja tulee mukaan.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: 9-3 sammui motarille
Jos pumppu on sama molemmissa niin vanha "kova" letku on hankala,jos ei mahdoton liittää uuteen pumppuun kun sen "liitin" on pari milliä isompi.
Itse en saanut letkua irti ,ei edes lämmittämällä kuumailmapuhaltimella,vanhasta pumpusta.
Asennussarjaa käyttämällä säästyy hermoja eikä kymppi mun taloutta kaada.
Toivottavasti materiaali ei ole ihan sekundaa.
Sen verran inhottava vaihtaa et en viittis ihan heti tehä sitä uudestaan
Itse en saanut letkua irti ,ei edes lämmittämällä kuumailmapuhaltimella,vanhasta pumpusta.
Asennussarjaa käyttämällä säästyy hermoja eikä kymppi mun taloutta kaada.
Toivottavasti materiaali ei ole ihan sekundaa.
Sen verran inhottava vaihtaa et en viittis ihan heti tehä sitä uudestaan
Re: 9-3 sammui motarille
Mitäpä sitä kipnääkään räpsyttäisi, jos ei anneta bensaakaa.Vähän jäi kaivamaan mihin se kipinä häipyi.
Olisikko saabissa esto yhteys näidenkin välille rakennettu jostain syystä?
Saabissa on paljon muitakin ihme systeemejä.
Nitropurkki pitää olla mukana, jotta kun "plimplum" ääni taas kuuluu ja joutuu vilkuilemaan merkkivaloja/tekstejä että onko vakavaa.
Arctik cat 4-tahti ruisku moottorikelkassani kyllä räpsi kipinää, vaikka bensapumpun rele ei pelannutkaan. Osoittautui, että releet ei pelaa yli 20 C pakkasessa (joutuu kourassa lämmittämään ennen käynnistystä). Siinä vasta peli talvikäyttöön ...kele.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002