Madallus & katsastus ...
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Madallus & katsastus ...
Vaaditaanko madallussarjaa katsastettaessa jonkunlainen TUV tms. lappu alustasarjan valmistajalta vai tarkastetaanko vain maavara yms. mitat?
Jatkokysymys: koskeeko sama muuttoajoneuvoja?
Pointtini on se, etta mietiskelen alustasarjan asennusta ja erityisesti sita, etta
a) kannattaako se tehda ennen vai jalkeen muuttoauton maahantuontia, ja
b) kannattaako sarjaa hankkia ulkomailta, jossa eurooppalaisten hyvaksyntalappusten ja lippusten saanti on luultavasti vaikeahkoa
Jatkokysymys: koskeeko sama muuttoajoneuvoja?
Pointtini on se, etta mietiskelen alustasarjan asennusta ja erityisesti sita, etta
a) kannattaako se tehda ennen vai jalkeen muuttoauton maahantuontia, ja
b) kannattaako sarjaa hankkia ulkomailta, jossa eurooppalaisten hyvaksyntalappusten ja lippusten saanti on luultavasti vaikeahkoa
Kyllä pitää löytyä Tüv-todistus madallussarjasta ja 4-pyörä suuntauksesta myös todistus.
Kun katsastaa muuttoautoa niin samalla vaivallahan ne muutoksekin tulee merkattua rekisteriotteeseen.
Esim vannekoon muuttaminen ja madallussarja.
Näin säästyy euroja vaikka muuhun thyyninkiin kun ei tarvitse maksaa katsastusmaksua moneen kertaan.
1. Kyllä jos halvemmalla sarjan saat ulkomailta ja vielä alle ennen kuin tuot auton maahan.
2.Luultavasti lippujen ja lappujen kanssa ei ongelmia vaikka ulkomailta sarjan ostatkin. Osta sellainen sarja joka on tüv-hyväksytty niin lappuhan pitäis löytyä paketista. Jos ei niin pyydä sellainen ostaessasi.
Kun katsastaa muuttoautoa niin samalla vaivallahan ne muutoksekin tulee merkattua rekisteriotteeseen.
Esim vannekoon muuttaminen ja madallussarja.
Näin säästyy euroja vaikka muuhun thyyninkiin kun ei tarvitse maksaa katsastusmaksua moneen kertaan.
1. Kyllä jos halvemmalla sarjan saat ulkomailta ja vielä alle ennen kuin tuot auton maahan.
2.Luultavasti lippujen ja lappujen kanssa ei ongelmia vaikka ulkomailta sarjan ostatkin. Osta sellainen sarja joka on tüv-hyväksytty niin lappuhan pitäis löytyä paketista. Jos ei niin pyydä sellainen ostaessasi.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Madallus & katsastus ...
Tuo TÜV -todistus tarvitaan silloin, kun auto on rekisteröity 1998 tai sen jälkeen (jos oikein muistan. Korjatkaa, jos muistin väärin). Eli periaatteessa ennen 1998 rekisteröityjen autojen muutoskatsastuksessa ei tuota todistusta tarvitsisi esittää.karvalakki kirjoitti:Vaaditaanko madallussarjaa katsastettaessa jonkunlainen TUV tms. lappu alustasarjan valmistajalta vai tarkastetaanko vain maavara yms. mitat?
Itse muutoskatsastutin oman autoni tänä vuonna vuosikatsastuksen yhteydessä. Vaikka autoni on vuosimalli 1997, niin katsastusmies pyysi minulta TÜV -todistuksen nähtäväkseen. Onneksi minulla oli se mukana, mutta sehän oli painettu saksankielellä, eikä katsastusmies ymmärtänyt siitä mitään. Minä sitten tulkkasin hänelle suomeksi, mitä kyseisessä todistuksessa sanotaan. Sen jälkeen hän mittasi mittanauhalla, paljonko on pyörän keskiön ja lokasuojan alareunan välinen etäisyys.
Kun em. asiat oli todettu ja mitattu, katsastusmies kirjoitti minulle uuden rekisteriotteen ja asia bueno.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No toi 1998:n "rajapyykki" taitaa sitten olla totta noiden autojen madallusmuutoskatsastuksessa tai oikeastaan siinä, että tarviiko olla tuota TÜV -todistusta.saab900rs kirjoitti:Mä en näyttäny mitään lippujaenkä lappuja vaikka mulla oli hanskalokerossa suuntaustod. ja tuv. äijä ei ees nostanu autoa ylös vaan totesi että ja tällänen paketti; kerrottuani sille et siel on konin tolpat ja H&R:jouset!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Madallus & katsastus ...
Mulla oli kanssa juuri noin paitsi auto on -95.Turbo Sensonic kirjoitti:Vaikka autoni on vuosimalli 1997, niin katsastusmies pyysi minulta TÜV -todistuksen nähtäväkseen. Onneksi minulla oli se mukana, mutta sehän oli painettu saksankielellä, eikä katsastusmies ymmärtänyt siitä mitään. Minä sitten tulkkasin hänelle suomeksi, mitä kyseisessä todistuksessa sanotaan. Sen jälkeen hän mittasi mittanauhalla, paljonko on pyörän keskiön ja lokasuojan alareunan välinen etäisyys.
Kun em. asiat oli todettu ja mitattu, katsastusmies kirjoitti minulle uuden rekisteriotteen ja asia bueno.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Edellisen auton kohdalla ruvettiin kinaamaan noita lappuja vuosituhannavaihteessa, jolloin auto oli ollut madallettu 3v. Otin yhteytty autohallintoon vai mikä se elin nyt olikaan nimeltään ja sieltä kerrottiin ettei bilettejä tarvitse jos auton vanhempi kuin 98. Oma kiesi oli vm 95 joten asetus ei koskenut sitä. Muutoskatsastus hoitui siellä että kaveri konttorilla katsoi ettei raavi, mitään lappuja en siis esittänyt.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mäkin kattelin mun lappujani ja vain jouset pitää muutoskatsastaa. Iskareista ei kai ole niin väliä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kun muutoskatsastin oman Eibach/Bilstein settini, en tarvinnut edes 4-pyörä suuntaus todistusta. Inssi vaan totesi, että ei kai ne kulmat oo mihinkään tässä muuttunuNEO9-3 kirjoitti:Kyllä pitää löytyä Tüv-todistus madallussarjasta ja 4-pyörä suuntauksesta myös todistus.
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.