mulla on vuosimallin 95 900 turbo,varustettu sensonicilla. kovien pakkasten tultaessa 3ja 4 vaihde takkuili kunnes löi kokonaan jumiin. mitään vaihdetta ei saa päälle. acs valo ei kuitenkaan pala ja auton saa kyllä käyntiin,vaihteet vain ei mene päälle. neuvoja tarvittaisiin ja äkkiä ja jos jollakulla olis tarjolla osia muuttamiseksi manuaaliks.
Mulla kävi noin kanssa pari vuotta sitten, hajosi sensonic aivan samat ongelmat kuin sullakin (sen verran korjaamolla tutkivat , että vaihdekepin asentoa haisteleva anturi oli paskana ei tullut silloin kysyttyä mitä se osa olisi maksanut).
Siinä muutossarjassa todella tulee turhaa kamaa mukana ja hintakin oli silloin muistelisin n. 700-800€ (töineen päivineen n.1200).
Kokeile ilmata kytkin ensimmäiseksi, jos olisi vain hiukan nestettä vuotanut työsylinteristä tms, eikä paine riitä painamaan asetelmaa kasaan tarpeeksi paljoa.
Itse en mistään hinnasta poistaisi noin mainiosti toimivaa ja toimintavarmaa järjestelmää (huomattavasti luotettavampi kuin samanikäisten poljinkytkin).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=539
Mikä muuten jusa_71:n Sensonicista hajosi silloin aikanaan?
Siis toimiessaanhan Sensonic on aikas mainio kapistus, siihen vaan kannattaa vaihdella kytkinnesteitäkin välillä, ja varmaankin kytkinremonttikin kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennenkuin asetelma muuttuu liian raskaaksi käyttää, jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kiitos paljon vastauksista. eikös vaihdekeppikin ole jotain senson juttuja,totesin vaan ku oli sellanen suorakaiteen muotonen kikkare halki jos jostain sais vaikka käytetyn köppi sydeemin kokonaan ja sitten tuo kytkinsetti. jaa juu ja autolla 180 tuhatta mittaris. kytkinrempast ei oo tietoa.ei ainakaa huoltokirjas lukenut.
Ei sinulla satu olemaan kuvaa siitä keppihärdellistä? Siellä on tosiaan vaihdekepin asentoanturi, ja lootan päässä toinen.
Eikös noita Sensonicin vaihdekeppejä luulisi löytyvän, esim. joltain sellaiselta jolla ei ole enää tarvetta sille anturille, niin voisi ottaa vaihdossa anturivikaisen kepin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
voin ottaa siittä kuvan tänää ku pääsen samaan paikkaan missä "raato" makaa. nyt se on sellanen ettei saa laitettuu köppii kierteelle,halkes se kierreosio. voiskohan se olla siitä kiinni? valmiiks oli jo hieman halki ja keppi "vetelä".
Itellä on sensonicissä pakki oireillu jo pidempää. Täällä näitä ketjuja lueskellu ja tullu siihe lopputuloksee et laatikko alkaa olla entinen. Pelkästää 1. kautta saanu pakin päälle? Synkrot vetelee viimesiää? Nyt sit pakkasten tullen ei meinaa enää millää onnistua ja 2 alkanu kiukkuaa myöskin.
Joten herää kysymys ja vaihdetta kerjätessä tuntuuki siltä et ihan ku keppi ei menis tarpeeks taakse. Pystykös tuota jahi tahi kannattaako edes yrittää säätää vivustoa kohdalleen? Näillä keleillä tallipaikan puute "hieman" nostaa kynnystä lähteä vikaa sen enempää tutkimaan. Muistanko väärin et oliko tuohon olemassa joku korjaussarja millä saa välyksiä pienemmäks?
Kaiken lisäks tuli eilen hylkäys katsastuksessa. Vasen etujousi poikki ja toinen sumuvalo hajalla. On siinä se etu et nyt tietää mihin tilinsä sijoittaa