Hei taas!
Omassani vm-98 TiD 2.2 9-3:ni on vaihdettu jossain vaiheessa SID2 näyttö. Olen tottunut käyttämään ulkolämpötilan mittaria pitkillä matkoilla suuntaa antavana liukkaudesta ja muistakin asiasta informoivana.
Noh, tässä vehkeessä se näyttää pelkkää - - -C. Maskissa missä se mittarin anturi on, on pelkkä paikka sille ja johtoakaan ei näy.
Ajattelinpa, että kyllä se johto sieltä jostain nipusta löytyy ja värikoodit löydän googlettamalla tms. mutta eipä löytynytkään. Jotain informaatiota netistäkin saa mutta kun täällä on saab-miehiä ketkä tietävät asiasta niin onko niin, että jos tässä on ollut joku vanha SID alkuperäisenä missä ei ehkä ole ollutkaan sitä lämpötilan näyttöä, niin voiko olla, että sitä piuhotusta keulaan ei myöskään ole missään nipussa valmiina? Jos on niin mistä nippua etsin ja minkä värisiä johtoja? Jollei ole, miten saisin tuon asennettua itse. Anturin tilasin ja se on minulla jo. Netistä löytyi joku eng kielinen missä puhuttiin myös jostain BCM-yksiköstä jossa se anturin tieto kääntyy dataksi SID:lle?
Auttakaa miestä mäessä, pieni juttu ulkolämpötilan toimivuus mutta minulle niin suuri ja tärkeä kun olen siihen aina tottunut...
Timo T.
OG9-3 Ulkolämpötilan mittari
Re: OG9-3 Ulkolämpötilan mittari
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Heips ja kiitos vinkistä. Mutta ei siellä keulassa ole muuta kuin paikka missä se pitäisi olla. Tällä autolla on ajettu joskus sellainen kolari missä puskuri on korjattu, olisiko siinä yhteydessä jätetty laittamatta se anturi takaisin, mutta jossain se johto täytyy kuitenkin olla.. hmm... Tuleeko se jossain lampun tai äänitorven johtojen kans samassa nipussa keulaan?
Ystävällistä vastausta odoittaen
Timo T.
Ystävällistä vastausta odoittaen
Timo T.
.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
All right, jatkan etsintöjä sieltä sitten heti kun vaimo tulee kotia auton kans..
Kiitos taas tähän asti..
Timo T.

Timo T.
Tiedoksi jos sattuu, että joku painii saman asian kanssa joskus, niin johdot löytyi kuljettajan puoleisen ajovalon takaa, eli sinne tulee nippu mistä haarautuu sitten mm. tämä omaksi kahden johdon nipuksi. Johdot olivat omassani muistaakseni kelta-vihreä ja sini-keltainen. Kelta-vihreä oli +-johto. Näin lähti toimimaan ja näyttää oikein 
Timo T

Timo T