kannentiivisteen vaihtoa
kannentiivisteen vaihtoa
autona saab 9-3t vm. 2000 aj. n. 235tkm! oireena: hävittää jäähdytinnestettä! pikkuhiljaa enemmän alkanut hävittämään, ja autoasentaja paikallisti kannentiivisteen vuotopaikaksi. ei muita oireita. kannen oikea etukulma keulasta katsottuna. siis yläpään tiivistesarja ja kannenpultit tilaukseen? osat paikalleen ja matka jatkuu, vai? onko jotain erityistä huomioitavaa? kannen koeponnistus?
Re: kannentiivisteen vaihtoa
Tyypillinen paikka jonka voit yrittää hoitaa koittamalla jälkikiristää kannen ensin, monesti tepsii ja saat lisää kilometreja.
Hakutoiminnolla ohjeita jälkikiristyksestä.
Eikä niitä kansipultteja tarvi vaihtaa jos kannentiivisteen aiot jossain välissä vaihtaa.
Hakutoiminnolla ohjeita jälkikiristyksestä.
Eikä niitä kansipultteja tarvi vaihtaa jos kannentiivisteen aiot jossain välissä vaihtaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: kannentiivisteen vaihtoa
Jälkikiristys voisi auttaa ensi alkuun? Ohjeet kiristysjärjestyksestä ja -momenteista löytynevät yhä foorumilta.
Ja näemmä Vesa ehtikin tarjoilla jo saman vastauksen.
Ja näemmä Vesa ehtikin tarjoilla jo saman vastauksen.
Re: kannentiivisteen vaihtoa
Juuri noin kuten kaverit tuolla kertoivatkin, eli ensin koettaa jälkikiristystä, ja jossei se auta niin sitten kannentiiviste vaihtoon.petepa kirjoitti:autona saab 9-3t vm. 2000 aj. n. 235tkm! oireena: hävittää jäähdytinnestettä! pikkuhiljaa enemmän alkanut hävittämään, ja autoasentaja paikallisti kannentiivisteen vuotopaikaksi. ei muita oireita. kannen oikea etukulma keulasta katsottuna. siis yläpään tiivistesarja ja kannenpultit tilaukseen? osat paikalleen ja matka jatkuu, vai? onko jotain erityistä huomioitavaa? kannen koeponnistus?
Kannen nappaa onneksi irti aikas nopsaan, ja asentaa takaisinkin. Ehkä sitten samalla voisi olla ihan ok käyttää kansi koneistamossa jossa höyläävät siitä muutamia sadasosia/kymmenyksiä pois jotta hapettumakuopat poistuvat (omasta mielestäni turhaa hifistelyä). Kieroon tuollaista 16V kantta on kait aika vaikea saada.
No raportoi nyt ensin auttoiko jälkikiristys vai menikö kansipahvi vaihtoon?
Saabklubin forumilta löytyy ainakin itse kirjoittamani kiristysjärjestys, ja kiristysmomentithan taisivat olla noissa T5-koneissa kiristysvaiheittain: 1: 60Nm, 2: 80Nm, 3: 90 astetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: kannentiivisteen vaihtoa
Mun kolkissa oli aikanaan sama kulma kostea, samat oireet (vain jäähdytinnestettä piti lisätä ennen vaihtoa, kesti kuitenkin useita kuukausia) ja saman tuomion sain huollossa. Kuitenkin klubilaisen avustuksella nuo pultit kiristettiin ja on kohta 3v/60tkm toiminut moitteetta. Tai pientä kosteutta on ollut samassa kulmassa varsinkin kovilla pakkasilla (alumiinikansi + valurautalohko => huonokuntoinen tiiviste vuotaa). Mitään suurempaa öljyn tai jäähdytinnesteiden vähentymistä, sotkeutumista en ole huomannut vaihtoväleillä.petepa kirjoitti:hävittää jäähdytinnestettä! pikkuhiljaa enemmän alkanut hävittämään, ja autoasentaja paikallisti kannentiivisteen vuotopaikaksi. ei muita oireita. kannen oikea etukulma keulasta katsottuna.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86