Ovipahvien irroitus
Ovipahvien irroitus
Nyt pitäisi nuo ovipahvit saada pois jotta pääsisi erillissarjaa tunkemaan paikalleen, mutta pikkasen tuntuu laittavan osat hanttiin. Ruuvit otettu pois ovipahvista, taisi olla 6 kipaletta. Mutta mitenkäs tuo muovinen kolmio tuossa ikkunan nurkassa pitäisi irrottaa? Nostin sen peitetulpan pois mutten siitä silmäilemällä keksinyt miten pitäisi raapia pois. Koitin kaikkiin ilman suuntiin sitä kiskoa muttei kyllä liiku suuntaan tai toiseen. Pitäisikö sitä kiskoa itseen päin vai miten? Ei uskalla väkisin repiä ettei mene särki.
Re: Ovipahvien irroitus
Sitä ei muistaakseni ole pakko irrottaa, ovipahvi lähtee irti muutenkin. Jos kuitenkin haluat sen irti ja helpottaa pahvin irrottamista niin kyllä se voimalla ja kampeamalla irtoaa. Kylmällä kannattaa toki vähän varoa...
Irrotithan ruuvit myös kädensijasta ja kahvan kohdalta?
Irrotithan ruuvit myös kädensijasta ja kahvan kohdalta?
Re: Ovipahvien irroitus
Jep pahvi irtosikin ilman kolmioiden repimistä. Muuta klipsi tuntui napsahtavan poikki kun pahvia kulmista kampesin. Samaan hengenvetoon ilmenikin seuraava ongelman poikanen. Mistähän ihmeestä nuo erkkasarjan piuhat vetää tuonne oveen, kun ovipiuhat ei olekkaan toteutettu vanhan liiton malliin vaan siinä onkin tuollaiset pistotulpat
Re: Ovipahvien irroitus
Jos herranen aika oot panostamassa erillissarjaa autoosi, niin kait vedät ne uusilla johdotuksilla sekä omalla vahvistimella?
Ovipahvit saitki jo irti, mutta monesti joutuu käyttämään TOSI paljon voimaa, ja todellakin tuntuu monesti että "kohta napsahtaa". Mutta ei, kyllä ne on aina saatu irti hajottamatta kuin korkeintaan pari kiinnitysklipsua joita saa esim. motonetistä muutamalla eurolla. Sitä pikkukolmiota ei tartte aina ottaa...vanhassa hondassa se tosin repi pahvia rumaks jossei irrottanu. Mutta niissä on monesti sellaset "väkäset" jotka vaan painetaan koloihin. Ja ne on monesti kans tosi tosi jäykässä, muistaa tosiaan vaan lämpimänä käsitellä nuita muoviosia, niin ei niin helposti napsahda halki.
Ovipahvit saitki jo irti, mutta monesti joutuu käyttämään TOSI paljon voimaa, ja todellakin tuntuu monesti että "kohta napsahtaa". Mutta ei, kyllä ne on aina saatu irti hajottamatta kuin korkeintaan pari kiinnitysklipsua joita saa esim. motonetistä muutamalla eurolla. Sitä pikkukolmiota ei tartte aina ottaa...vanhassa hondassa se tosin repi pahvia rumaks jossei irrottanu. Mutta niissä on monesti sellaset "väkäset" jotka vaan painetaan koloihin. Ja ne on monesti kans tosi tosi jäykässä, muistaa tosiaan vaan lämpimänä käsitellä nuita muoviosia, niin ei niin helposti napsahda halki.
Re: Ovipahvien irroitus
Uusilla johdoilla oli tarkoitus laittaa ja erillinen vahvistin on hommattuna. Ongelma onkin se että mistä nuo uudet piuhat vetää. Alkuperäistä oven johtonippua kun ei saa järkevästi ohitettua ja muita läpivientejä tuolla ei ole. Reikiä en lähde porailemaan, ennemmin käytän sitten alkuperäistä johdotusta. Onko tuosta muuten tietoa mihinkä kohtaan nuo alkuperäiset kaiutin piuhat tulee tuolla kabiinissa? Hanttimiehen puolelta avasin sen sivupaneelin ja löytyi plugi jossa oli neljä piuhaa numeroituina 1-4, mahtaako olla oikea nippu?
Re: Ovipahvien irroitus
Meni hetki kun kaivoin oman vanhan postin
Toivottavasti auttaa edes vähän.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 38#p532638
Hyvä ketju muutenkin, mutta painunut jonnekin historiaan.
Tuli paljon sinne suollettua juttua aikanaan kun pistin poppivehkeet uusiksi.
Toivottavasti auttaa edes vähän.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 38#p532638
Hyvä ketju muutenkin, mutta painunut jonnekin historiaan.
Tuli paljon sinne suollettua juttua aikanaan kun pistin poppivehkeet uusiksi.
Re: Ovipahvien irroitus
Kiitoksia vastauksista, nyt pitäisi loppu hommelin sujua omin neuvoin. Pahoitteluni typeristä kysymyksistä, mutta itse en uskalla noita auton muovihimmeleitä juurikaan purkaa jos en tiedä tasan tarkkaan miten se pitää ottaa. Sen verran usein on jäänyt noita rikkinäisenä kouraan
Re: Ovipahvien irroitus
Missä kohtaa 9-3 -05:sen ovipahveissa on ne ruuvit? "Alaosa" lähtee hyvin vain vetämällä mutta yläosa jää kiinni jostain, mutta mistä?? Pitäis saada tutkittua ovikajareita että miks ne ei soi!
Saab 9-3 -05 1.8T
Re: Ovipahvien irroitus
Sisäkahvojen kuorien alla on torxeja.