Jarrut rohisee?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jarrut rohisee?

Viesti Kirjoittaja vanha »

Nyt tyhmänä ja kiireisenä kysyn, että

onko normaalia, että etujarrupalojen vaihdon jälkeen kuuluu jarrutuksen jälkeen rohinaa ??? :oops: varsinkin jos kääntää ratin äärimmilleen puoleen tai toiseen....

Hain auton eilen huollosta (90tkm, Konalan Laakkonen), jossa ylimääräisenä noi palat vaihdettiin. Kuuntelin jo matkalla ylimääräisiä kitinöitä ja jollotuksia, mutta en ruuhkaliikenteen vuoksi päässyt selvyyteen kuuluiko ne omasta autosta. Vasta kotiin kääntyessä kuului selvä rohina. Tänään en ole vielä autoon saakka ehtinyt, mutta kohta kiireellä säntään liikenteeseen... Pitäisikö samantien ajaa Laakkoselle takaisin?
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vanhat palat on muokanneet sitä levyä pikkhiljaa omanlaisekseen ja nyt uudet palat on ihan pikkasen karheemmat pinnasta ja mikroskooppisesti eri muotoiset. Eiköhän ne palat asetu pienen jarruttelun jälkeen kohdilleen. Toki jos ei ala muutamaan päivään korjaantumaan niin kannattaa viedä takas.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vanha »

Kiitti Peinu!

Ne vanhat palat (sisimmät) olikin hieman oudosti kuluneet...

Vanhassa satkussa ei ollut koskaan tällaista ongelmaa kun ukko vaihto aina itse siihen palat (+hio levyn ja yleensä katkaisi ilmausnipan.... eli meni satula pari kertaa vaihtoon samalla....)
Nyt ku oon vaihtanu myös ukkoo, oon viisastunut :?: ja käytän merkkihuoltoa :roll: Tulee ehkä vähemmän perheriitoja :wink: tai sit ei :roll:
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla vaihdettiin 110tkm huollon yhteydessä takajarrulevyt ja kaikki palat. Kyllä alko pysähtymään! aika juhlavaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Tyhmä juttu mutta.... :roll:
Tarkista, että pala on oikeinpäin asennettu, ts. kulutuspinta on levyä vasten...
Jos sen palan edes saa väärinpäin paikalleen...

nim. näin meillä, tuli joskus vähän hosuttua paloja vaihtaessa :oops:
Armoton rahina ja vinkuna siis kuului :evil:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eipä kuluneet palat yhtä nopeasti enää? :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

peinu kirjoitti:Eipä kuluneet palat yhtä nopeasti enää? :)
Ei kulunu joo, levy sitäkin nopeammin :D
Vastaa Viestiin