NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tossa selailin Speedparts.se sivustoa ja rupesin miettiä että miksköhän ehdottaa tota BCPR9ES-11 9-3 98-02 malleihin. Itse ainakin käyttänyt aina BCPR7ES-11 kun isot poijat ehdottanu.
Saabcentralis oli yhes threadis et ois korkeil kierroksil käyvil eli varmaa 8k/rpm + koneis ne BCPR9ES-11 hyvät?

NGK itehän ehdottaa niitä platinatulppia mis hinta sit ~25€/kpl.

Mitä eroa? Vissiin kylmempi tulppa?

Haulla ei löytyny ku no-resultia :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9 on aivan liian kylmä mihinkään normi katukäytössä olevaan moottoriin. 7 lämpöarvo on ok jonnekkin 500hv tienoille jos kaikki kunnossa. Sen jälkeen voi harkita kasia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tnx jcarlson.

Seiskat kyl aina itellä toiminut hyvin ja jopa paremmin ku ne platinat. Speedpartsi vaa sit haluu työntää tollaisia :P
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, platinat ei kuulu tehokkaampaan turbomoottoriin.. Ne kuparit toimii parhaiten, jos on välttämättä saatava pidempi vaihtoväli (en ymmärrä syytä 4syl saabissa jossa vaihto on ehkä maailman helpoin homma) niin sitten vaikka iridium.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja nugge »

Joo aina öljynvaihdon yhteydes olen tulpat vaihtanu ku eihä noi seiskat maksa ku sen 2-3€/kpl.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja SS »

Mistä saa tuohon hintaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: NGK BCPR9ES-11 vs BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja nugge »

3.50€ oli kpl hinta ku ostin viimeks loppukesäst autokiristä porvoos.
Pitää duunis kattoo paljo meil on hintaa.

Tosin tulppien hinnat vissiin noussu täs viimeaikoina johtuen syystä X.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin