Hei,
Tähän voisi listata huolto- ja tarkastuskohteet kyseisessä mallissa ja myös laittaa vaikkapa huoltovälejä kohteille.
Huolto/tarkastuslista 900 NG
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Huolto/tarkastuslista 900 NG
omistajan oppaassahan nuo on selvitetty... wis kertonee loput joka ei aukea kirjasta lukemalla. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Huolto/tarkastuslista 900 NG
ja 9-3 suhteen myös::
Hihnan ohjaimien ja ilmastoinnin magn kytkimen laakeroinnin kuluneisuuden ja vaihtosuosituksenkin voisi lisätä ja ilmastoinnin täytön suosituksen. ketjun venyneisyyden tarkistusmittauksen tms joskus 200 000 km jälkeen, yms mukavaa..
Tyypillisten kuluneisuuksien aiheuttamat ääni- yms oireet:: turbo-, tasapainoketjut rattaineen, ilmastoinnin oirehdinnat, jakoketju ja - hihna, hydrauliset nostimet, alustan välykset yms vieläkin mukavampaa...
Hihnan ohjaimien ja ilmastoinnin magn kytkimen laakeroinnin kuluneisuuden ja vaihtosuosituksenkin voisi lisätä ja ilmastoinnin täytön suosituksen. ketjun venyneisyyden tarkistusmittauksen tms joskus 200 000 km jälkeen, yms mukavaa..
Tyypillisten kuluneisuuksien aiheuttamat ääni- yms oireet:: turbo-, tasapainoketjut rattaineen, ilmastoinnin oirehdinnat, jakoketju ja - hihna, hydrauliset nostimet, alustan välykset yms vieläkin mukavampaa...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Huolto/tarkastuslista 900 NG
Mitä vanhempi kulkupeli sitä vainoharhaisempi asenne pitää omistajalla olla
Mm. näitä kohteita normaalin huolto-ohjelman ulkopuolelta on hyvä syynätä silloin tällöin:
- vesiletkut ja ohjaustehostimen letkut tuppaavat hapertumaan mutkakohdista, ei kannata päästää liian huonoon kuntoon
- vaikkei alustan ruosteet yleensä ole ongelma on auton alla ärsyttävän hanakasti murenevia yksittäisiä osia kuten bensatankin täyttöputkien klemmarit ja tankin pannat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mm. näitä kohteita normaalin huolto-ohjelman ulkopuolelta on hyvä syynätä silloin tällöin:
- vesiletkut ja ohjaustehostimen letkut tuppaavat hapertumaan mutkakohdista, ei kannata päästää liian huonoon kuntoon
- vaikkei alustan ruosteet yleensä ole ongelma on auton alla ärsyttävän hanakasti murenevia yksittäisiä osia kuten bensatankin täyttöputkien klemmarit ja tankin pannat
9-3 SC 2.0t -07